De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-03-2003, 13:38
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
Vreemd eigenlijk dat de McLarens van vorig jaar het nu wel kunnen halen van de Ferrari's van vorig jaar, daar waar ze vorig jaar dan weer geen grond raakten...
eigenlijk kunt ge de wagens ni vergelijken, de mclarens hebben grote delen aan de wagen verandert, dus niet meer hetzelfde als vorig jaar, waar ferrari (denkik) bijna niks veranderd heeft en zich enkel geconcentreerd heeft op de nieuwe wagen.
Ik denk wel dat de Ferrari nog iets sterker is dan mclaren, maar ze verknoeien zelf hun kansen de laatste 2GP's
Ik denk dat er in Brazilië een rechtzettingske zal zijn...
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 13:43
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

ik hoop van niet eerlijk gezegt. Laat die ferrari's, en dan vooral schumacher, maar even wat punten verliezen. Nu is het tenminste een beetje spannend.
Old 23-03-2003, 13:45
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

zeer schone race. Ik hoop op een strijd tussen Coulthard, Raikkonen, Alonso en Trulli voor de rest van het seizoen
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 13:57
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Quote:
Vreemd eigenlijk dat de McLarens van vorig jaar het nu wel kunnen halen van de Ferrari's van vorig jaar, daar waar ze vorig jaar dan weer geen grond raakten...
Vind ik niet zo vreemd: ze hebben nu van alle circuits data van de michelin-banden, en hebben de ophanging voor en achter vernieuwd aan de hand van die data. Daarnaast zou de Mercedes-motor ook 50 pk gewonnen hebben in vergelijking met vorig jaar.
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 14:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

/me vindt dat Hhugo en Hakki wijze woorden spreken
Old 23-03-2003, 14:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by HHugo
Vind ik niet zo vreemd: ze hebben nu van alle circuits data van de michelin-banden, en hebben de ophanging voor en achter vernieuwd aan de hand van die data. Daarnaast zou de Mercedes-motor ook 50 pk gewonnen hebben in vergelijking met vorig jaar.
Dan is het wel vrij overdreven om over de "oude" McLaren te spreken natuurlijk. Het is meer een "upgrade" versie van de oude McLaren. En blijkbaar heeft McLaren op dat gebied haar huiswerk beter gemaakt dan Ferrari. Blijft nog te bezien of dat niet in het nadeel zal zijn van de nieuwe McLaren t.o.v. de nieuwe Ferrari natuurlijk...

Ik meende begrepen te hebben dat de nieuwe McLaren pas tegen Canada verwacht wordt, en de nieuwe Ferrari in Imola of Monaco. Time will tell...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 16:23
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Dan is het wel vrij overdreven om over de "oude" McLaren te spreken natuurlijk. Het is meer een "upgrade" versie van de oude McLaren. En blijkbaar heeft McLaren op dat gebied haar huiswerk beter gemaakt dan Ferrari. Blijft nog te bezien of dat niet in het nadeel zal zijn van de nieuwe McLaren t.o.v. de nieuwe Ferrari natuurlijk...

Ik meende begrepen te hebben dat de nieuwe McLaren pas tegen Canada verwacht wordt, en de nieuwe Ferrari in Imola of Monaco. Time will tell...
Voor het seizoen werd herhaaldelijk gezegd dat de MP4-17/D op veel gebieden zou verschillen dan de wagen waarmee McLaren het seizoen eindigde (onder andere door Newey), maarja, het ligt makkelijker in de mond om te spreken over een oude wagen, als de 'ECHTE' nieuwe nog moet komen.
McLaren zal inderdaad langer wachten met het inbrengen van hun MP4-18; volgens mij zullen ze bij ferrari geneigd zijn om nu wat rapper te werken aan de ferrari2003(want de oude heeft zijn voordelen zo goed als verloren) en misschien heeft dat nadelige gevolgen
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 17:23
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Ik vond het in ieder geval een zeer aangename wedstrijd om naar te kijken. Ik zal dit jaar in ieder geval meer naar de f1 kijken dan vorig jaar!

Wat ik heb onthouden van deze race:

* een onbesuisd maneuver van shumi
* schitterende prestatie van alonso
* goede prestaties van een aantal andere jongeren
* prachtige en verdiende overwinning voor Iceman

Tot de volgende GP???
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 19:27
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

ook de pech van montoya niet vergeten hij zou toch normaal wel een betere race hebben gereden
Old 23-03-2003, 19:37
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Inderdaad, Montoya had al teveel achterstand toen hij uiteindelijk terug uit de pits kwam, dat de race voor hem eigenlijk al voorbij was voor ze eigenlijk goed begonnen was. Zeer jammer.
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 19:43
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Diene shumacher hé, ze moesten em een vele zwaardere sanctie geven vindt ik.
Dat manoevre was echt niet nodig, dit was er gewoon uitgereden.
In de plaats van de bocht te volge reed hij gewoon rechtdoor en in een gat dat nog geen eens een gat was.
Sorry, maar het is niet omdat hij veel supporters heeft en wereldkmapioen is dat hij dit mag en andere niet.
Ander piloten krijgen een drive trough penalty omdat ze 1.1 km te snel rijde in de pits en hij omdat hij er een serie uitramt.
Van rechtvaardigheid gesproken.
Prachtige prestatie van alonso vond ik toch wel.

Last edited by kartboyke; 23-03-2003 at 20:05.
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 19:58
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Toch wel even vermelden dat Schumacher bij deze actie enkel op Trulli knalde. Montoya en Verstappen kregen te maken met Pizzonia die zijn rem niet tijdig terugvond. Verstappen kreeg een stukje Williams tegen zijn achtervleugel aan en moest meteen pitten, net als Montoya.
Een zwaardere sanctie ? Dit leek me echt wel een simpel race-incident, en een drive through was zowat de beste sanctie die ik me kon indenken. Ik denk dat men dit hier enkel en alleen opblaast omdat het 'weeral Schumacher' is....en deze keer kreeg hij dan effectief een straf, en is het voor sommigen nog niet goed ? Wat moest er dan gebeuren ? Schorsing voor 6 Grand Prix' ?
en ps: 'vind ik' en 'vond ik'. In de 1ste persoon heb je nooit 'dt', en zeker niet in de verleden tijd !
en psps: WILIAMS BMW, Dutch Power combinated with Colombian Force.
Moet dat niet zo toevallig zo 'German' Power combinated with Columbian Force zijn ? Ik dénk dat Holland niet echt iets met Bayerische Motoren Werke te maken heeft...
Old 23-03-2003, 20:04
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Angry

Ik moest dus wel opslag terugdenken aan het manoevre van een aantal jaar geleden toen met villeneuve.
Effe off topic, ik zet er wa ik wil en ik ben nen belg en sta voor williams, trouwens,bij u sta depaddock ook wel verkeerd hé wijsneus.
Old 23-03-2003, 20:09
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Het incident Villeneuve-Schumacher anno '97 ? Daar houdt Schumacher de deur dicht voor Villeneuve -mogelijk in de hoop Jacques eruit te knikkeren-. Lijkt me echter niet echt vergelijkbaar met vanmorgen. Schumacher wil voorbijraken, Trulli houdt de deur dicht en Schumacher remt te laat....Overeenkomstig met Jerez zou Schumacher dus z'n punten moeten inleveren ofzo ?

Last edited by Finish; 23-03-2003 at 20:13.
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 21:13
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by kartboyke
Diene shumacher hé, ze moesten em een vele zwaardere sanctie geven vindt ik.
Dat manoevre was echt niet nodig, dit was er gewoon uitgereden.
In de plaats van de bocht te volge reed hij gewoon rechtdoor en in een gat dat nog geen eens een gat was.
Sorry, maar het is niet omdat hij veel supporters heeft en wereldkmapioen is dat hij dit mag en andere niet.
Ander piloten krijgen een drive trough penalty omdat ze 1.1 km te snel rijde in de pits en hij omdat hij er een serie uitramt.
Van rechtvaardigheid gesproken.
Prachtige prestatie van alonso vond ik toch wel.
Euhm, volgens mij ging hij zo hard op de remmen (te laat dan wel) waardoor sturen niet echt meer kon. Mischien vandaar dat hij gewoon rechtdoor reed.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules