De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-06-2003, 20:17
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally posted by vinnie belcar
ik denk toch te weten dat danny bv. de mosler , met toch een gekende piloot erop en een gastrijderswagen, uit koers heeft gehaald voor herhaaldelijk negeren van gele vlag, dit maar om te zeggen dat den danny wel degelijk zeer streng is op deze dingen, en ik kan het weten, 4 jaar terug heb ik ook eens een stop and go gehad, en dat voor een gele vlag na een bocht waar ik niet op tijd meer kon van het gas gaan, maar reglement is reglement, voor iedereen.

Iemand bestraffen die meerdere malen geel negeerde is goed. Maar men moet ook piloten bestraffen die één maal geel negeren.
Er moet maar 1 piloot éénmaal een gele vlag negeren en dat is genoeg om een heel gevaarlijke situatie te veroorzaken voor iedereen.
Natuurlijk zijn er gevallen waar het niet meer mogelijk is om tijdig te reageren, maar dan moet er gekeken worden naar de omstandigheden.
Was er 4 jaar geleden geen voorwaarschuwing? Dan zou je die toch gezien moeten hebben en weten dat er achter die bocht geel werd gegeven?
Old 12-06-2003, 00:40
Piet Konijn's Avatar
Piet Konijn Piet Konijn is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by stijnconinx
In de belcar gebeuren inderdaad ook wel rare toeren: zondag heeft er iemand zelf een andere deelnemer (misschien zelf meer dat weet ik niet) voorbijgestoken in de busstop in de FORMATIE-ronde, dus voor de start.

Ik kan dat getuigen met on-board camra beelden die mischien later nog volgen als ik ze on line krijg
Old 12-06-2003, 07:42
JFL's Avatar
JFL JFL is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by vincentdb2001
En de gasten met die paarse Porsche de titel van KUIKENS van de Belcar... Tijdens de Spa Belpro veroorzaakte ze een zware crash, met als grootste slachtoffer het duo Penders-Goossens. Tijdens de vorige race, deden ze nog eens het zelfde duo spinnen, in Les Combes...

Vincent
Inderdaad, die was ik nog vergeten. Rudy Penders heeft me achteraf inderdaad bevestigd dat het om dezelfde wagen ging als deze die vorige keer Marc Goossens de muur in kwakte. Het was volgens Rudy aan de dubbele linkse (Pouhon), waar die wagen traag reed en tussen de twee bochten naar links kwam, ipv uiterst rechts te blijven. Op het moment dat Rudy voorbij stak, heeft die paarse Porsche hem achteraan links aangetikt, met als gevolg een uitstapje door het gras aan de linkerkant van de baan... Nu je't zegt, eigenlijk een incident dat sterk vergelijkbaar is met dat van vorige koers.

Misschien is de piloot in kwestie kleurenblind voor wit-rood-zwarte Porsches?? Het siert Rudy en RTM alleszins dat die er absoluut doodkalm onder bleef/bleven...
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 08:35
bien's Avatar
bien bien is offline
De Paddock Rookie

heeft er iemand foto's kunnen maken van dit incident met Rudy Penders?

bien
Reply With Quote
Old 27-06-2003, 00:23
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
...De "fout" van die 2 spins kan aan 2 factoren liggen : het niet aanpassen van de snelheid van de piloten en wagens in kwestie of de marchals van de post(en) ervoor die eventueel geen geel vlagden wat ik ten zeerste betwijfel...
Wij stonden net voor de dubbele linkse en ze hadde ons gevraagd van als zij (de post na ons) geel gaven, of wij da ook wouden doen. Wat natuurlijk ook t héél weekend gebeurd is.

[EDIT] Eum, da was al gepost. Thnx RX7-freakske.

Last edited by ICEMAN; 27-06-2003 at 01:11.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules