De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-06-2003, 21:05
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Coulthard heeft geluk gehad dat hij niet over de kop ging, want het was bijna zover.
Old 29-06-2003, 21:07
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

'k denk dat op het incident Alonso - Coulthard weinig aan te merken valt, Alonso houdt het midden van de bocht (verdedigt zijn lijn dus perfect) aan Coulthard om er voorbij te proberen, als ik dat on board beeld zag was het Coulthard die zich volledig misremde (mijn gedacht natuurlijk)

Mooie fase tussen Montoya en Schumi, spijtig van het tikje maar 'k vond het een mooi maneuver van Montoya...
Reply With Quote
Old 29-06-2003, 22:02
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by flugel
'k denk dat op het incident Alonso - Coulthard weinig aan te merken valt, Alonso houdt het midden van de bocht (verdedigt zijn lijn dus perfect) aan Coulthard om er voorbij te proberen, als ik dat on board beeld zag was het Coulthard die zich volledig misremde (mijn gedacht natuurlijk)
Ik denk da Alonso wel echt te vroeg remde, maar da is mijn mening wel.
Reply With Quote
Old 29-06-2003, 22:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Huudo
Geen probleem lijkt me dus. Het waren 3 marshalls en 1 toeschouwer!
Dat is precies waarom ik er nog niet zeker van ben dat de punten zo blijven : dat marshals een wagen terug de baan opduwen, ok, maar een toeschouwer? Is dat dan geen "hulp van buitenaf"? Ik denk dat het reglement hier zelfs niets over zegt! Waarom niet? Omdat die toeschouwer daar gewoon niet kàn zijn. Wat doet die daar eigenlijk? Of was het een marshal in "burgerkledij"? Wie kan hierop een zinnig antwoord vinden?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-06-2003, 22:39
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
Dat is precies waarom ik er nog niet zeker van ben dat de punten zo blijven : dat marshals een wagen terug de baan opduwen, ok, maar een toeschouwer? Is dat dan geen "hulp van buitenaf"? Ik denk dat het reglement hier zelfs niets over zegt! Waarom niet? Omdat die toeschouwer daar gewoon niet kàn zijn. Wat doet die daar eigenlijk? Of was het een marshal in "burgerkledij"? Wie kan hierop een zinnig antwoord vinden?
Artikel 150 van de F1 Sporting regulations spreekt alleen van marshalls nie van toeschouwers, dus men zich niet echt staven op de reglementen. Er staat dat de marshalls de wagen terug de baan op moeten helpen, maar er staat niet of toeschouwers al dan niet mogen helpen. Moeilijk geval dus. Ik wil de beslissing alvast nie nemen.
Reply With Quote
Old 29-06-2003, 22:57
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redje
Ik denk da Alonso wel echt te vroeg remde, maar da is mijn mening wel.
weette wa een belgisch compromisje... 't zal iets tussen die 2 meninge zijn
Reply With Quote
Old 29-06-2003, 23:07
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Goed idee.

De FIA heeft nr. 1 en 3 vrijgesproken, het incident was echt wel een race-incident.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 09:02
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
naar het schijnt was die 'toeschouwer' de man uit diene groene 'tractor' dus eigenlijk ook een beetje marshal, alleen niet met de kleren ervan.
Reply With Quote
Old 30-06-2003, 14:09
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik moet mn mening herzien, na die en andere beelden grondig bestudeerd te hebben, remde Alonso niet veel vroeger en ligt de schuld grotendeels bij DC.
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 11:35
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Alonso remde iets vroeger als normaal, DC remt iets later omdat hij een manouvre wilt uitvoeren, gevolg, groot snelheidsverschil. Maar voor mij had het toch iets weg van een brake-test ... wat als DC Alonso niet kan uitwijken, en zich de lucht in lanceert ? Dan zijn de gevolgen dramatisch!

Verder: Michael Schumacher maakt 10 seconden goed op Alonso op 2? ronden ... MS komt onder de achtervleugel van Alonso ... Alonso gaat midde bij het acceleren in de laatste bocht even doodleuk op de rem staan ... als MS daar niet op had gereageerd plakte Alonso netjes naast de baan ... dan zou het wel 'eigen schuld dikke bult' zijn ...
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 12:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Gilles
Alonso remde iets vroeger als normaal, DC remt iets later omdat hij een manouvre wilt uitvoeren, gevolg, groot snelheidsverschil. Maar voor mij had het toch iets weg van een brake-test ... wat als DC Alonso niet kan uitwijken, en zich de lucht in lanceert ? Dan zijn de gevolgen dramatisch!

Verder: Michael Schumacher maakt 10 seconden goed op Alonso op 2? ronden ... MS komt onder de achtervleugel van Alonso ... Alonso gaat midde bij het acceleren in de laatste bocht even doodleuk op de rem staan ... als MS daar niet op had gereageerd plakte Alonso netjes naast de baan ... dan zou het wel 'eigen schuld dikke bult' zijn ...
eindelijk iemand die het doorheeft. Hij moet zich realiseren - als rookie - dat F1 geen spelletje is. Het doet me denken aan een "Hooligan" op de snelweg, die, indien je niet snel genoeg uit de voeten bent, ostentatief in de ankers voor je gaat eens hij je voorbij geraast is, bij wijze van, ik rij nu toch voor je.

Hij mag dan wel snel zijn, hij moet nog veeel leren.
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 13:23
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

als Alonso remproblemen had is het toch niet meer dan normaal dat hij wat vroeger begint te remmen ipv keer op keer zijn entry in de miki-chicane te missen.

En moest het al zo zijn dat hij een rem-test uitvoerde dan is dat not-done. Maar dan is DC wel de laatste die daarover mag klagen ..... Remember Spa in de regen (2000 ?) en schumi die achterin Coulthard klapt.
Old 01-07-2003, 13:26
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
eindelijk iemand die het doorheeft. Hij moet zich realiseren - als rookie - dat F1 geen spelletje is. Het doet me denken aan een "Hooligan" op de snelweg, die, indien je niet snel genoeg uit de voeten bent, ostentatief in de ankers voor je gaat eens hij je voorbij geraast is, bij wijze van, ik rij nu toch voor je.

Hij mag dan wel snel zijn, hij moet nog veeel leren.
eindelijk iemand die het met mji eens is ... voor hetzelfde geld kan DC die Renault niet ontwijken, lanceert hij zich, en vliegt hij het publiek in, met X-aantal doden tot gevolg ...

Je kan discussieren over ethiek en dergelijke, maar dit is gewoon 'dangerous driving' ...

1 X = black/white flag ... 2de maal is ne zwarten hé ... want wat die daar in de laatste bocht met Schumacher doet, ik heb het zonet nog maar eens opnieuw bekeken

Bij dat met Coulthard remt hij duidelijk vroeger, en hij kiest niet eens een lijn, hij gaat gewoon in't midden rijden zodat er geen plaats is ... pure arrogantie en geen respect noem ik dat ...

Alonso accelereert, en vertraagt, terwijl MS in volle acceleratie zat ... MS zat met zijn neus in de boite van de Renault ... weer geen sportsmanship ...

Verder even terugdenken aan Brazilie 2003 ... geen gezwaaide vlaggen bij crash van webber ... nuja, niet voor Alonso ... die vliegt er gewoon nog eens tegen een wiel op ...

pak die jonge zijn licensie 1 race af en laat zien dat je er niet mee kunt lachen beste mannen van de FIA
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 13:29
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
als Alonso remproblemen had is het toch niet meer dan normaal dat hij wat vroeger begint te remmen ipv keer op keer zijn entry in de miki-chicane te missen.

En moest het al zo zijn dat hij een rem-test uitvoerde dan is dat not-done. Maar dan is DC wel de laatste die daarover mag klagen ..... Remember Spa in de regen (2000 ?) en schumi die achterin Coulthard klapt.
als je remproblemen hebt moet je je op je lijn houden, en niet in't midden gaan rijden om iedereen te hinderen ... hopelijk heeft hij nu EINDELIJK zijn lesje geleerd (na Brazilie dit jaar en nu dit) maar ik vrees ervoor
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 13:40
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Zalig toch al die discussies. Zoiets had de F1 nodig, eens een incident dat net niet of net wel over de limiet was. En laat het nu net Alonso zijn, die na zijn accident in Sao Poalo al het label roekeloos gekregen had. Eindelijk eens iemand die geen schrik heeft om wat risico's te nemen. Alonso is michien voor de camera's een schuchtere jongen, maar wie weet zal hij wel te lachen toen hij Coulthard voorbij zag glijden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules