De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-07-2003, 19:36
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
Den besten tuner woont in Eksaarde ( bij Lokeren ). Zijn naam : Dhr. Standaard. Hij tuned motoren van 185 naar 185 pk voor de prijs van 0 €.
Weet je wat het grote voordeel er van is : hij draait, draait en blijft draaien, de onze nu reeds meer dan 80 uren zonder enige revisie.
Blijkbaar, en dat heeft de 24 van Francorchamps ook bewezen, heb je niet altijd de snelste auto nodig om goede resultaten neer te zetten.

Betrouwbaarheid boven alles.
Eigenlijk hetzelfde als een vrouw : je hebt toch liever ook een lang spel dan een korte hevige
Je hebt gelijk Dries,
Een 'standaard' motor van 185 PK is inderdaad het beste. Maar veel keuze heb je hier niet in. Er zijn weinig 2l (zonder turbo) welke standaad 185 PK hebben. Om te kunnen volgen heb je 180 tot 200 PK in de 2l klasse nodig.(het koppel volgt wel met de PK's). Het aanbod in racewagens is zeer klein en duur in deze klasse.
Er zijn er wel enkele: renault Clio; Honda type R,... en het neusje van de zalm de Honda S2000. Maar allemaal nog duur in aankoop . De aankoop zou dan misschien nog gaan, maar je moet hem dan nog technisch 'racevaardig' krijgen.
Wij spelen reeds enkele maanden in het achterhoofd om een Volvo 850 of S/V40 T4 of T5 'raceklaar' te maken, wegens goede kontakten via iemand bij een Volvo-dealer.(vertel ik nu voor het eerst openbaar ).Bijna hadden we er reeds één gekocht (850).
Maar: Er is de handicap in het Touring-reglement i.v.m turbo's.Dit en enkele op te lossen kleinigheden houden ons nog tegen. Daarom zullen we wel een tijdje met de R19 blijven rijden, of er moest plotseling toch iets uit de bus vallen, en je kan toch moeilijk met een standaard R19 rijden. Nu rijden we alleen al maar voor de 25-30 ste plaats algemeen. Wat zou dit zijn met een standaard R19(de 40ste). Maar je neemt de beslissing om met een bepaald type wagen te rijden (ook budgetair) en hier moet je het dan toch een tijdje mee doen.
Reply With Quote
Old 31-07-2003, 23:05
gti-r's Avatar
gti-r gti-r is offline
De Paddock Rookie

hey Luc,
veel geluk voor zondag he. Maar troost je, ik wacht nog op kleppergelijders die pas vrijdag namiddag aankomen ( 01-08 )
onze moter ligt dus volledig uit mekaar, door een gesmolten zuiger!!! net een revisie gedaan en je kent de ganse procedure wel he. Dus je bent niet alleen die voor een hele klus staat tegen zondag. see you in zolder hopelijk vroemmmmmmm
Reply With Quote
Old 31-07-2003, 23:29
Williams's Avatar
Williams Williams is offline
Registered User

Quote:
Originally posted by bart VDB
Je hebt gelijk Dries,
Een 'standaard' motor van 185 PK is inderdaad het beste. Maar veel keuze heb je hier niet in. Er zijn weinig 2l (zonder turbo) welke standaad 185 PK hebben. Om te kunnen volgen heb je 180 tot 200 PK in de 2l klasse nodig.(het koppel volgt wel met de PK's). Het aanbod in racewagens is zeer klein en duur in deze klasse.
Er zijn er wel enkele: renault Clio; Honda type R,... en het neusje van de zalm de Honda S2000. Maar allemaal nog duur in aankoop . De aankoop zou dan misschien nog gaan, maar je moet hem dan nog technisch 'racevaardig' krijgen.
Wij spelen reeds enkele maanden in het achterhoofd om een Volvo 850 of S/V40 T4 of T5 'raceklaar' te maken, wegens goede kontakten via iemand bij een Volvo-dealer.(vertel ik nu voor het eerst openbaar ).Bijna hadden we er reeds één gekocht (850).
Maar: Er is de handicap in het Touring-reglement i.v.m turbo's.Dit en enkele op te lossen kleinigheden houden ons nog tegen. Daarom zullen we wel een tijdje met de R19 blijven rijden, of er moest plotseling toch iets uit de bus vallen, en je kan toch moeilijk met een standaard R19 rijden. Nu rijden we alleen al maar voor de 25-30 ste plaats algemeen. Wat zou dit zijn met een standaard R19(de 40ste). Maar je neemt de beslissing om met een bepaald type wagen te rijden (ook budgetair) en hier moet je het dan toch een tijdje mee doen.
Reply With Quote
Old 31-07-2003, 23:31
Williams's Avatar
Registered User

Beste Bart,

Heb je er nog nooit aan gedacht om je R19 uit te rusten met een 2 Liter motor (megane 2L of Clio Williams motor)
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 00:01
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Williams
Beste Bart,

Heb je er nog nooit aan gedacht om je R19 uit te rusten met een 2 Liter motor (megane 2L of Clio Williams motor)
Natuurlijk wel. Dit vraagt uiteraard wat aanpassingen (boite, cardans,remmen...). Ik wist er eentje liggen (megane 2l met 185 pk), maar te lang geaarzeld (prijs te hoog naar mijn mening en weg). We zoeken verder. We waren eigenlijk,in het begin van het seizoen, op zoek naar een 2l motor met (sequentiele) boite om deze in onze R19 te steken. Dit bleek echter wel moeilijk te vinden.Omdat we wilden rijden hebben we toen dan maar besloten met de 1800, deze te 'tunen' en hiermee te rijden.(achteraf bekeken misschien toch niet zo goed qua vermogen, maar ja...).
Indien ik nog de kans krijg, misschien uit een onverwachte hoek om motor 2l + boite te kopen, dan zal ik dit natuurlijk sterk in overweging nemen.Maar de zoektocht is lang, en uiteindelijk stop je er tijdelijk mee omdat je er bij wijze van spreken 'zot' van wordt.
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 00:04
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik weet anders nog een goeie Megane staan voor 10.000 €.
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 00:12
De Paddock Regular

Quote:
Interessant???
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 00:18
De Paddock Enthousiast

Ja, er ligt zelfs nog een nieuwe boite klaar die erin zou moeten.
Kom zondag maar eens langs.
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 00:21
De Paddock Regular

OK
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 02:02
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Hallo Luc ,

Als het moest blijken dat je wagen niet tijdig klaar is kan je onze wagen (clio ) eventueel huren voor een prijsje .
Onze wagen is raceklaar alleen dient de voorruit nog vervangen te worden tegen zondag , dus tijdig beslissen.

Alvast veel succes en misschien tot zondag

JP Racing Team
0476/618676

jan0032@pandora.be
Old 01-08-2003, 02:08
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bart VDB
Natuurlijk wel. Dit vraagt uiteraard wat aanpassingen (boite, cardans,remmen...). Ik wist er eentje liggen (megane 2l met 185 pk), maar te lang geaarzeld (prijs te hoog naar mijn mening en weg). We zoeken verder. We waren eigenlijk,in het begin van het seizoen, op zoek naar een 2l motor met (sequentiele) boite om deze in onze R19 te steken. Dit bleek echter wel moeilijk te vinden.Omdat we wilden rijden hebben we toen dan maar besloten met de 1800, deze te 'tunen' en hiermee te rijden.(achteraf bekeken misschien toch niet zo goed qua vermogen, maar ja...).
Indien ik nog de kans krijg, misschien uit een onverwachte hoek om motor 2l + boite te kopen, dan zal ik dit natuurlijk sterk in overweging nemen.Maar de zoektocht is lang, en uiteindelijk stop je er tijdelijk mee omdat je er bij wijze van spreken 'zot' van wordt.

Ik heb een complete motor 2l plus een zesbak van sadev te koop staan .

Indien interresse kan je mij altijd contacteren( zie gegevens vorige post ) ofwel tot zondag .

met sportieve groeten van

JP Racing Team
Old 01-08-2003, 06:37
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Is dat die rode. (is dat een goei, ik weet nog een heeeeel goei staan. )
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 07:36
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Megane
Ja, ik ook, maar da is er bijna 20.000
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 08:02
Williams's Avatar
Registered User

Beste Bart

Ik zal je Zondag eens komen opzoeken in je box we zitten niet zover van elkaar .(als ik niet te veel moet werken)
Ik zal je enkele voorstellen doen van wagens die ik staan heb van een R19 met williams motor tot megane

tot zondag
Reply With Quote
Old 01-08-2003, 09:08
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Megane
staat wel al een tijdje stil

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules