De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-11-2003, 18:02
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Vervolg

Dan zijn we met man en macht op het carrosserie gedeelte gevlogen, de beide lichten had ik reeds besteld per telefoon vanuit Zolder want geen lichten = niet rijden! deze bestelde lichten waren gelukkig tijdig aangekomen en vandaag vrijdag 7/11 af te halen.
De mekaniekers zijn nu reeds vertrokken met de vrachtwagen op weg naar (misschien) verdere avonturen ?
Luc
GM RACING
Wagen 68 (Megane) - Box 37
Reply With Quote
Old 08-11-2003, 13:16
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Ik heb de vrachtwagen nog ingehaald op de E314 gisterenavond. Veel succes na alle miserie alleszins!

FF
Old 12-11-2003, 10:53
De Paddock Regular

Beknopt raceverslag

Tijdens chronoritten verreden op oude banden en met volle benzinetank 80 L. haalden we de 19 de startplaats en de 3de plaats in de klasse 4 (Tijd 1'52"...) dus niet slecht ! ( op plaats 1 de Golf van Buytaert en plaats 2 de Ginetta)
De start werd genomen door Jochen Claerhout en deze kon reeds in de eerste ronde meteen oprukken naar plaats 2 en een 17 de positie innemen met de Golf in z'n gezichtsveld, onze motor is dus in goede doen, juist missen we nog topsnelheid...
Helaas ! na 20 minuten race radiobericht... mankement aan de uitlaat! éénmaal binnen gekomen breuk aan de onderste uitlaatcollector, alles was gloeiend heet en zeer moeilijk te maken door de mecano', de klus werd gedaan met meer dan 35 minuten stilstand, deze konden we gelukkig lassen..., als 2 de piloot nam Kenneth Lottin het stuur over en deze reed weliswaar een beste ronde van 1'50"..., helaas waren wij reeds te diep in het klassement teruggevallen om nog iets te betekenen, als 3 de piloot reed ons Louisetteke welke haar tijden eveneens verbeterde met 2", terug kregen we radiobericht van een uitlaatprobleem! verbindingsdichting van de onderste potten weggebrand, terug een 30 minuten in de pits voor herstelling!
Na haar shift was het aan m'n beurt om het stuur over te nemen.
Na ongeveer 25 minuten éénklaps een hels lawaai ... terug een uitlaat probleem!
Vervolg volgende .............
Reply With Quote
Old 12-11-2003, 11:12
De Paddock Regular

Vervolg beknopt raceverslag

Eenmaal in de pits werd nu een breuk vastgesteld in de bovenste collector, terug werden meer dan 30 minuten verloren aan de herstelling....
In het totaal verloren we exact 1 u 43 aan de 3 uitlaatingrepen, indien we dit omzetten in ronden verloren wij een 66 tal ronden in totaal.
Voeg deze bij de 232 gereden ronden en we komen op 298 ronden uit welke goed was voor een 2de plaats in onze klasse en een 7 de algemeen....
Nu ja, indien mijn oom een rok had gedragen was dit m'n tante geweest.....
Op naar volgend jaar zou ik zeggen en vooral leren van de fouten welke we dit jaar mochten maken en ondervinden, de uitlaat problemen waren 100% onze schuld door een te weinig flexibele ophanging, het moest wel stuk gaan op deze manier.
Een uitgebreid verslag op onze site met mooie video beelden vanaf hopelijk morgen 13/11 op www.garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 12-11-2003, 14:19
De Paddock Regular

Betreft puntentoekenning

Hello,
Met het oog op een correcte puntenclassement op onze site, kan iemand mij de juiste puntenscore toezenden, ik ben een beetje de kluts kwijt met die dubbele punten toekenning en de bonuskes.
dank bij voorbaat!
doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 12-11-2003, 14:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Re: Vervolg beknopt raceverslag

Quote:
Originally posted by GM RACING
In het totaal verloren we exact 1 u 43 aan de 3 uitlaatingrepen, indien we dit omzetten in ronden verloren wij een 66 tal ronden in totaal.
Als jij op 1u43, 66 ronden kan afleggen wil dit zeggen dat je een gemiddelde rondetijd moet draaien van 1'33". Lijkt me toch een beetje overdreven niet?

Stuur me uw e-mail adres even in een pm dan bezorg ik u de volledige eindstand
Old 12-11-2003, 15:35
De Paddock Regular

AJ

Hello aj,
Inderdaad ik was mis met m'n berekeningen, maar jij ook...
1 u 43 = in seconden 103 minuten x 60 seconden = 6180 sec. : 1'54" = (114 sec.) = inderdaad .... slechts 54 ronden, shit ....ik was met 286 ronden 4 de geweest en 13 de algemeen.
In elk geval ontbrak na de eerste uitlaatpanne elke motivatie binnen ons team en werd er niet te nauw meer gekeken naar strategie en snelle pilootwissels ... er zijn hoogstwaarschijnlijk nog verloren rondjes de revue gepasseerd.... ook werden we gewoontegetrouw vergast op een decibelvlagje en zelfs niet vernoemd, alsook werd de wagen na één herstelling nog eens binnengeroepen voor nazicht van de houdbaarheid ervan.
We zouden nog tevreden geweest zijn met plaats 4 na dit rampseizoen.
Toch bedankt voor die rechtzetting, Oeps ! ('t is maandag voor mij ook hé)
M'n E-mail = luc@garden-machinery.com bedankt voor de uitslag bij voorbaat.
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 12-11-2003, 15:42
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Re: AJ

Quote:
Originally posted by GM RACING
Hello aj,
Inderdaad ik was mis met m'n berekeningen, maar jij ook...
1 u 43 = in seconden 103 minuten x 60 seconden = 6180 sec. : 1'54" = (114 sec.) = inderdaad .... slechts 54 ronden,
Mijn berekening klopt :

1u43 = 103 minuten / 66 ronden = 1,56 x 60 = 1 min 33 sec per ronde

de puntentelling is verstuurd
Old 12-11-2003, 15:43
De Paddock Regular

AJ

Beste AJ
Zie je wel dat het maandag is...ik dacht dat je zei 33 ronden... en je bedoelde rondetijden van 1'33".
Ik denk dat ik terug nu in m'n bed kruip en eens goed uitslaap.
Doei
Luc
Reply With Quote
Old 12-11-2003, 19:14
De Paddock Regular

betreft onze site

Hello,
Voor de liefhebbers onder jullie, onze site is aangepast met het verloop van race 6 (race promotion night) met het raceverslag, enkele foto's en prachtige video beelden vanuit de wagen opgenomen.
zie www.garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 21-11-2003, 14:40
De Paddock Regular

Volgende week : zondag 30 November is er terug de mogelijk om vrije ritten te verrichten te Croix en Ternois (Noord - Frankrijk), niemand zin om ook aanwezig te zijn met zijn bolide ?
Wij houden dan onze traditionele mecaniekerdag waarbij ons mannen de wagen een dagje zelf kunnen besturen, bij wijze van extra bedanking.
Doei
Luc
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 14:27
De Paddock Regular

informatie Croix en Ternois

Hello,
Enige informatie inzake uurschema en prijs voor circuit CROIX EN TERNOIS
Datum vrije ritten: Zondag 30 November (volgende sessie = Februari 2004)
Prijs = 100 Euro per wagen ( meerdere piloten van geen belang) voor een ganse dag.
Uurschema: van 9 u - 12 u 30 en van 13 u 30 - 17 u.
Ritten per 20 minuten.
En van groot belang : Men moet over geen licentie beschikken en wagen moet niet persé een circuit wagen zijn..........
het circuit ligt dicht bij ARRAS (noord Frankrijk)
Wij zijn er in elk geval met ons Meganneke maar 't zijn onze mecaniekers welke voor de gelegenheid het circuit zullen onveilig maken.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 01-12-2003, 10:13
De Paddock Regular

De pech zet zich voort....

Zondag 30 november te Croix en Ternois.
Ons mecaniekers keken er al lang naar uit om zelf het "meganneke" te besturen naar jaarlijkse traditie.
Helaas, na ongeveer 2 sessies gereden te hebben van .....20 minuten begaf de druklager van de koppeling het .... de "kogeltjes" lagen in de versnellingsbak.
Dit onderdeel was nieuw geplaatst voor de 10 uur race...
Dus terug motor eruit ! (maar dit waren we toch van plan...)
Voor het overige héél veel volk aanwezig op dit klein doch symphatiek circuitje en de rijomstandigheden "vettige en natte baan", dus mooie slippartijen waren daar te bewonderen van de achterwiel aangedreven wagens.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules