![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik ben ineens meer voorstander sinds dat Martin in de top 10 geraakt is.
![]() ben er toch nog steeds tegen hoor. Wie wil je belonen? de gene die het meest wint? of diegene die het best presteert over een heel jaar? Iemand kan 5x winnen dan 5x als eerste eruit liggen en toc in die top 10 geraken. Of iemand kan 1x winnen. niet uitvallen en dan nog paar keer in de top 5 rijden? Wie heeft het dan volgens u het beste gedaan? Volgens mij toch die tweede. meer vragen over 'the chase' : http://www.nascar.com/2004/news/feat...ase/index.html ze hebben er blijkbaar dus nog een fout inzitten ook.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() T feit dat NASCAR constant rechtdoor rijdt, zorgt ervoor dat de piloten niet gewend zijn om van de lijn af te wijken om een positie rap in te dekken en dat levert, als ze dan naar een Glenn gaan, dat er makkelijk ingehaald wordt. Persoonlijk vind ik de NASCAR races op Watkins Glenn de beste die er zijn. Daar kan ik naar blijven kijken. |
|
||||
|
||||
Aan diegenen die tegen deze nieuwe reglementen zijn kan ik het volgende zeggen. Vorig jaar stond Matt Kenseth bijna 400 punten voor op dit moment en was alle spanning verdwenen uit het kampioenschap(ik vond dat niet erg want hij is één van mijn favorieten). Nu we net voor de laatste gewone race staan zijn er een 6 tal piloten gekwalificeerd voor de play offs maar kunnen nog een 8-tal piloten vechten voor een top-10 spot. Dit beloofd dus één van de spannenste races ooit te worden voor de NASCAR.
Ik vind het een schitterend systeem alhoewel ik in het begin misschien niet meteen helemaal achter het systeem stond. 2 van mijn 3 favorieten zijn al geplaatst met name Tony Stewart en Matt Kenseth. Nu Jamie McMurray nog en dan ben ik heel tevreden.
|
||||
|
||||
En de 10 geselecteerden voor de play offs zijn :
Jeff Gordon Jimmy Johnson Dale Earnhardt Jr Tony Stewart Matt Kenseth Elliot Sadler Kurt Busch Mark Martin (proficiat raceboy) Jeremy Mayfield (die van pl 14 kwam) Ryan Newman McMurray, Kahne, Labonte, Harvick en Jarrett misten de boot...
|
|||
|
|||
Tot nu toe was het inderdaad uitermate spannend. Kijken wat het tweede gedeelte zal geven.
Opvallend dat ik geen enkel manoever gezien heb waarbij iemand een teammaat helpt of een andere hindert om al dan niet in de top 10 te kunnen komen. De Amerikanen hebben toch een andere mentaliteit In de USA zal niemand wagen te doen wat Schumacher gedaan heeft in Oostenrijk; anders wordt hij de volgende wedstrijden door de ganse meute aangepakt en enkele keren in de muur gekwakt. |
|
||||
|
||||
en iedereen die dacht dat buiten de 10 titel kandidaten er maar weinig te beleven ging zijn in de laatste NASCAR races heeft het mis. De piloot die elfde wordt krijgt 1.000.000$ bonus. En als je weet dat er 5 piloten binnen een heel korte afstand liggen zal het mooi worden. Bij NASCAR kennen ze er toch wat van om sport en spectakel te combineren...
|
||||
|
||||
NA 3 jaar veranderen ze een paar details:
Quote:
|
||||
|
||||
en vandaag zijn de veranderingen aangekondigd:
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Mocht wel komen die verandering. Tony Stewart deed het tijdens de Chase beter dan sommige Chase rijders...
|
|
|||
|
|||
Omdat er voor hem niets meer op het spel stond?
|
|
||||
|
||||
Misschien, maar ik denk eerder dat 'ie het beter deed omdat de auto verbeterd was.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|