De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-09-2004, 11:17
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Ik ben ineens meer voorstander sinds dat Martin in de top 10 geraakt is.

ben er toch nog steeds tegen hoor. Wie wil je belonen? de gene die het meest wint? of diegene die het best presteert over een heel jaar? Iemand kan 5x winnen dan 5x als eerste eruit liggen en toc in die top 10 geraken. Of iemand kan 1x winnen. niet uitvallen en dan nog paar keer in de top 5 rijden? Wie heeft het dan volgens u het beste gedaan? Volgens mij toch die tweede.

meer vragen over 'the chase' : http://www.nascar.com/2004/news/feat...ase/index.html

ze hebben er blijkbaar dus nog een fout inzitten ook.

Reply With Quote
Old 08-09-2004, 12:07
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by camso belgium
Naar mijn mening is er iets fundamenteels fout met het circuitracen in Europa. Aankomene talenten wordt eerst aangeleerd hoe men iemand moet verhinderen voorbij te gaan. Daardoor wordt de ideale race lijn een variabel gegeven. Deze ligt de ene keer links van de baan; dan in het midden en een volgende keer rechts; alles in functie van de dichtsbij zijnde volger. Soms heeft de ideale lijn zelfs een zig-zag vorm. Defensief racen heet het dan. Wanneer er hiertegen streng wordt opgetreden, dan zullen we opnieuw interessante circuit-races zien in plaats van treintje rijden.
Het is mij opgevallen dat tijdens de Nascar races op Watkins Glenn (één van de 2 "road courses" waarop in Nascar wordt gereden) voorbijsteken schering en inslag is. Maar daar heb ik niemand de deur zien dicht gooien of van de ideale lijn afwijken om de tegenstrever te verhinderen voorbij te gaan. Ongetwijfeld een kwestie van race-kultuur, mentaliteit en respect.
Bij circuitracen is het normaal dat je je positie verdedigt. Dat moet je op een ovaal niet proberen, want dan verlies je gegarandeerd. En ja, soms gaan de piloten daar ver in, terwijl de regels het niet toelaten en de organisatoren niet ingrijpen.
T feit dat NASCAR constant rechtdoor rijdt, zorgt ervoor dat de piloten niet gewend zijn om van de lijn af te wijken om een positie rap in te dekken en dat levert, als ze dan naar een Glenn gaan, dat er makkelijk ingehaald wordt.
Persoonlijk vind ik de NASCAR races op Watkins Glenn de beste die er zijn. Daar kan ik naar blijven kijken.
Reply With Quote
Old 08-09-2004, 12:32
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Aan diegenen die tegen deze nieuwe reglementen zijn kan ik het volgende zeggen. Vorig jaar stond Matt Kenseth bijna 400 punten voor op dit moment en was alle spanning verdwenen uit het kampioenschap(ik vond dat niet erg want hij is één van mijn favorieten). Nu we net voor de laatste gewone race staan zijn er een 6 tal piloten gekwalificeerd voor de play offs maar kunnen nog een 8-tal piloten vechten voor een top-10 spot. Dit beloofd dus één van de spannenste races ooit te worden voor de NASCAR.
Ik vind het een schitterend systeem alhoewel ik in het begin misschien niet meteen helemaal achter het systeem stond.
2 van mijn 3 favorieten zijn al geplaatst met name Tony Stewart en Matt Kenseth. Nu Jamie McMurray nog en dan ben ik heel tevreden.
Old 12-09-2004, 09:26
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

En de 10 geselecteerden voor de play offs zijn :

Jeff Gordon
Jimmy Johnson
Dale Earnhardt Jr
Tony Stewart
Matt Kenseth
Elliot Sadler
Kurt Busch
Mark Martin (proficiat raceboy)
Jeremy Mayfield (die van pl 14 kwam)
Ryan Newman

McMurray, Kahne, Labonte, Harvick en Jarrett misten de boot...
Old 12-09-2004, 10:09
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Tot nu toe was het inderdaad uitermate spannend. Kijken wat het tweede gedeelte zal geven.
Opvallend dat ik geen enkel manoever gezien heb waarbij iemand een teammaat helpt of een andere hindert om al dan niet in de top 10 te kunnen komen. De Amerikanen hebben toch een andere mentaliteit
In de USA zal niemand wagen te doen wat Schumacher gedaan heeft in Oostenrijk; anders wordt hij de volgende wedstrijden door de ganse meute aangepakt en enkele keren in de muur gekwakt.
Reply With Quote
Old 16-09-2004, 11:45
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

en iedereen die dacht dat buiten de 10 titel kandidaten er maar weinig te beleven ging zijn in de laatste NASCAR races heeft het mis. De piloot die elfde wordt krijgt 1.000.000$ bonus. En als je weet dat er 5 piloten binnen een heel korte afstand liggen zal het mooi worden. Bij NASCAR kennen ze er toch wat van om sport en spectakel te combineren...
Old 09-01-2007, 22:33
Raceboy's Avatar
Administrator

NA 3 jaar veranderen ze een paar details:

Quote:
Staying within 400 points of the lead no longer will be a factor to get in the Chase for the Nextel Cup. A source close to NASCAR said the governing body is finalizing a plan that will allow the top 12 in points in the 10-race playoff with no provision for how many points a driver is from the lead. The top 10 and anybody within 400 points after 26 races qualified for the playoff during the first three years of the Chase. But because the 400-point margin hasn't been a factor -- seven or fewer drivers were within that range from 2004-06 -- NASCAR decided to set a hard number. Barring a last-minute change, that number will be 12. NASCAR also will award 10 more points to the winner after running several models that showed after 10 the system created more runaway scenarios. An official announcement will come later this month at the media tour in Charlotte. NASCAR officials considered putting in a provision that would allow a driver with the most wins outside the Chase in the playoff, but decided against it. They also decided against expanding the 400-point margin to another figure such as 500.(ESPN.com)

Reply With Quote
Old 23-01-2007, 00:17
Raceboy's Avatar
Administrator

en vandaag zijn de veranderingen aangekondigd:

Quote:
Starting this season, the 400-point cut-off is eliminated.

Also, after Race 26, the top 12 drivers in the points will qualify for the Chase.
> All 12 drivers will have their point totals re-set to 5,000; each will then receive a 10-point bonus for each race victory they had during the first 26 races.

> The Chase drivers will be “seeded” to start the Chase based on the number of wins amassed during the regular season.
Ook meer punten voor wie een race wint:

Quote:
> Race winners throughout the 36-race season will now receive 185 points, a five-point increase. Counting the five-point bonuses available for leading at least one lap and leading the most laps, a race winner now can earn a maximum of 195 points, creating a possible maximum of 25 points between first- and second-place finishers.

Reply With Quote
Old 23-01-2007, 01:57
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Mocht wel komen die verandering. Tony Stewart deed het tijdens de Chase beter dan sommige Chase rijders...
Reply With Quote
Old 23-01-2007, 20:49
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by fish88 View Post
Mocht wel komen die verandering. Tony Stewart deed het tijdens de Chase beter dan sommige Chase rijders...
Omdat er voor hem niets meer op het spel stond?
Reply With Quote
Old 09-02-2007, 13:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
De Paddock Rookie

Misschien, maar ik denk eerder dat 'ie het beter deed omdat de auto verbeterd was.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules