![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Het ziet er wel héél slecht uit voor Loix...:
bron: pitstop.tv In een gesprek met persagentschap Belga pleit Peugeot-teambaas Corrado Provera het merk vrij van fouten. Dat Freddy Loix in Zweden niet presteerde, was niet te wijten aan een aandrijfriem, zegt Provera, maar aan de rijstijl van Loix. Peugeot zal het contract met Loix (10 rally's) naleven, maar het team garandeert niet dat onze landgenoot dan telkens in een 307 zal kunnen rijden. Provera is niet mals voor Loix en neemt het uiteraard op voor Peugeot. De patron heeft zijn beslissing genomen na een analyse en vergelijking van Loix zijn data met die van Marcus Grönholm. Provera: "Daaruit blijkt dat Loix eerder remt en later op het gas gaat staan. Dat is de verklaring van zijn mindere tijden. Een aandrijfriem heeft daar niets mee te maken, de data spreken voor zich ." "Met de keuze van Rovanpera doen we niets verkeerd. We leven het contract na zoals dat vooraf bepaald is, en we maken gebruik van de mogelijkheid die de FIA ons biedt, namelijk een andere rijder nomineren. Ford heeft dat ook gedaan met François Duval in de rally van Zweden, en die heeft wél een fantastische rally gereden. Maak maar eens de analyse van zijn tijden." "Kijk, hij mag nog acht wedstrijden rijden voor ons met een worldrallycar. Ik zeg wel duidelijk een worldrallycar, waarmee ik bedoel dat het niet altijd een 307 WRC kan, mag of hoeft ze zijn . We hebben nu nog geen drie zulke wagens tot onze beschikking en ook niet altijd het budget om drie 307 WRC's in te zetten." |
|
||||
|
||||
Aha, laat hem maar eens een 206 WRC besturen. Als hij dan omringd wordt met mensen die hij verkiest of vertrouwt en die hem willen vertrouwen, DAN zullen de 307's achter hem mogen jagen, let op!
![]() Last edited by Rallyloverke; 10-02-2004 at 15:18. |
|
|||
|
|||
straks zien we Kronos nog in het WK :-), die hebben de rooie peugeot nog niet verkocht gekregen....
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
als laatste alinea uit het intervieuw, maar daarom niet minder belangrijk:
Quote:
"True fans will never give up" ![]() |
|
||||
|
||||
Tot mijn grote verbazing en blijdschap steunt zowel de Vlaamse als Waalse pers Freddy. Ze halen zwaar uit naar de Franse pers.
bron: pistop.tv De beslissing van Peugeot om Freddy Loix aan de kant te zetten voor de rally van Mexico, krijgt veel aandacht in de Belgische kranten. De teneur is dat Loix geen eerlijke kans heeft gekregen van Peugeot, dat paniekvoetbal wordt verweten. In La Dernière Heure, dat gisteren in primeur met het nieuws uitpakte, reageert Loix ontgoocheld. Hij vindt de beslissing vooral op menselijk vlak een ontgoocheling. De krant wijst ook naar de Franse pers, die van bij het begin kritiek had op de keuze van Peugeot voor Loix. Ook Het Laatste Nieuws ziet in de vlijmscherpe kritiek in Franse media een belangrijke factor in het dumpen van Loix. Zo luidde het in Auto Moto van TF1: "Met Loix weet Peugeot nu zeker dat het dit seizoen geen enkele asfaltrally wint." Of L'Equipe: "Hopelijk heeft Peugeot het telefoonnummer van Rovanpera nog." De Vlaamse krant concludeert dat Loix niet kon overtuigen, maar dat ook de Fransen boter op het hoofd hebben. In Het Belang van Limburg sluit Loix zefs niet uit dat hij ermee stopt, als hij van Peugeot niet de kans krijgt om voor het podium te rijden of te winnen. Het Nieuwsblad laat verstaan dat er andere motieven hebben gespeeld om Loix voorlopig aan de kant te zetten. Peugeot houdt vol dat er niks aan de hand was met de motor op vrijdag en Provera vergelijkt in de krant de (betere) prestaties van Duval met die van Loix. Een paar kranten staan ook stil bij de ingenieur van Loix, Emilie Le Fur. Die zou een zeer nauwe relatie hebben met ... Harri Rovanpera. 13:10 (pba) Mmm, nu wordt één ander wel duidelijk ![]() Freddy is er volgens mij serieus ingeluisd... Door het team, ingenieur en wie weet ik nog allemaal. Hoe kan je in zo'n atmosfeer ooit nog op een fatsoenlijke wijze met elkaar samenwerken? |
|
||||
|
||||
Nu ik het berichtje van Stijn lees, twijfel ik toch weer... ben waarschijnlijk dan ook weer te goed gelovig.
We zullen de meeting van Freddy met Provera later deze week maar afwachten zeker om te zien hoe het nu verder moet. idd. nooit gedacht dat de pers massaal voor Freddy zou kiezen. Allez, toch nog iets positiefs dan. ![]() |
|
||||
|
||||
Ze kunnen hem evengoed met een Toyota Corolla uit 98 laten meedoen...
|
||||
|
||||
Quote:
Idd. Ik ben er van overtuigd dat madammeke Le Fur een héél smerige rol in deze zaak speelt, en het hele Peugeot-team voor haar kar weet te spannen om Rovanpera weer binnen te halen. Als je het hele Zweden-verhaal van Loix nog eens overloopt, begint dat toch verdacht veel op sabotage van binnenuit te lijken. |
|
||||
|
||||
Een paar opmerkingen op al deze commentaar. De reactie van Provera is opgelegd door de directie van Peugot. Als Provera lastig doet en onder druk staat wil hij ervan af komen met arrogante taal. " Gaat dat hier nog lang duren, want ik heb het koud... ... Colin? Stop met zeveren..." Op Champions vanavond.
De Franse en Engelse pers hebben piloten te promoten, Mc Rae, Tirabassi ... , en voeren de druk op. Peugeot luistert naar deze markten. Freddy wil niet meedoen aan politiek, want daarin heeft hij alleen te verliezen. En dit is politiek , en geld. Veel geld. |
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry, maar dit wordt een tweede Mitsu verhaal voor Freddy vrees ik. Volgend jaar samen met Bruno in en S1600. Of toch niet, hoop ik. |
|
||||
|
||||
Een team kan een rijder maken, maar ook kraken... Als het team iemand belachelijk wil maken is dat zo geflikt eh: paar dingen veranderen (aan de afstelling bijvoorbeeld) en als de piloot dan zegt er iets niet klopt antwoorden dat ze het hebben nagekeken en dat alles in orde is en volgens zijn wensen... Daar weet of merkt de buitenwereld niets van en die steken dan de schuld op de piloot. De macht van de ingenieur kan niet genoeg benadrukt worden natuurlijk. Als hij of zij niet meewil of de piloot niet volgt in z'n denkwijze...
De grote redding voor Freddy is dat hij kloeg over de motor en dat die uiteindelijk is stukgegaan. Anders was hij helemaal de klos (of jos) geweest. Dan hadden ze hem volledig afgemaakt vrees ik. |
|
|||
|
|||
Ik heb ooit Colsoul eens horen praten in een of ander tv programma over de Finse maffia van de rallysport. Volgens mij hebben zij nu een kleine afrekening gehad.
Ah mijnheer Loix, u wipt een van onze rijders, wij zullen u binnenkort eens wippen zie. Mijn inziens moeten we het jammer genoeg in die hoek gaan zoeken. Het is jammer voor Freddy, eens te meer omdat hij die problemen duidelijk aangaf. Dat hij vroeger remt en later op het gas gaat, is ook te verklaren. Marcus heeft nu eenmaal een bijzonder agressieve rijstijl en de differentiëlen op de wagen van Freddy stonden net hetzelfde als op die van Marcus omdat de afstelling zoalsFreddy die wou te veel slijtage vertoonde en dus ook de uitschakeling zou kunnen betekenen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|