![]() |
|
|
||||
|
||||
de officiële benaming van 2003 was "Mini Cooper Challenge" en die van 2004 "Mini Challenge"... dus Mini Cup bestaat gewoon niet. Wat bedoel je dan eigenlijk?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Chicanes afsnijden, banden aantikken...........de regels zijn voor 2004 stukken strenger, en tercht na het Cup rampjaar 2003. Als je de Chicane afsnijdt kun je sneller zijn, dat wil niet zeggen dat de rest van het rondje sneller is. Een van de straffen die hierop staan is het annuleren van de snelste tijd in de desbetreffende sessie, dat hoeft dus niet dat bewuste rondje te zijn waarin de actie gebeurde. Als een chicane afsnijden niet sneller is, waarom rijden ze dan allemaal door het grind als de banden zijn omgetikt door een collega? ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
waarom altijd die stomme banden? Dat is toch gevaarlijk, als er een in het midden vd baan ligt? Is er dan geen andere oplossing?
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
ik vind dat het kampioenschap van de ladies onfair in mekaar zit.
Het merendeel van de dames rijdt 1 race en pakt 1 maal punten. K zal dus nooit dat kampioenschap kunnen winnen. Moesten de punten fair verdeelt worden dan zouden we een mooi duel krijgen tussen alexandra en mezelf. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Voor ons is het ook spijtig genoeg zo, onze 2de piloot rijdt nog maar het 2de seizoen + zonder extra training, het verschil is zeer groot!
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Elk jaar weer dezelfde discussies in de autosport, voordat men aan een seizoen begint is men op de hoogte wat de inhoud van het reglement is. Anders gezegd, iemand die zich inschrijft gaat akkoord met de geldende regels.
Om daar achteraf over te gaan zeuren vind ik presoonlijk een zwaktebod. Zelfs ik ![]() ![]() Hoe werkt die strategie? Nou heel simpel, ik zoek gewoon een supersnelle piloot die voor mij de eerste race wint. Resultaat daarvan is dat ik van pole mag vetrekken in race 2................met mijn kontje breed te houden zal ik wel wat plaatsen verliezen, maar een mooie ereplaats heb ik altijd te pakken. Hoor ik thuis op de eerste plaats van de startgrid? Nee, zeer zeker niet maar ik maak gewoon gebruik van de reglementen zoals ze op dit moment zijn. Mijn prestaties zijn dus ietwat vertekend...............is dat eerlijk ![]() Groot deel van het probleem zou opgelost zijn als kwalificatie 1 de grid bepaald voor race 1, en kwalificatie 2 de grid voor race 2. Tijdens de kwalificatie mag maar één rijder op de baan komen van een wagenbezetting die uit twee rijders bestaat. Coureur A traint in kwalificatie 1 en zal ook race 1 rijden, coureur B traint in kwalificatie 2 en zal race 2 rijden. Op die manier zou je wel kunnen overwegen om alleen het beste resutaat te laten tellen per coureur. Iemand die alletwee de races rijdt kan op die manier zijn risico een beetje spreiden. Een coureur die maar één race rijdt per weekend kan op die manier wel meedoen voor het kampioenschap................en zal de de race starten op de plaats die hem of haar van nature toekomt. In mijn geval zou dat betekenen dat ik achteraan moet starten en nooit in de punten kan eindigen ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
al mag ik nu van op de pole vertrekken, ik moet mijn race toch ook maar rijden he...
Ik vind dat er een betere oplossing moet komen dan deze. Op deze manier kan er beter geen ladies kampioenschap zijn want de winnares is al bekend op voorhand. Maar geen nood, gisteren een gesprek gehad met Mr Van de Ven en er zal een andere oplossing komen, hoe of wat weten we nog niet maar we zullen met al de ladies samen aan tafel zitten. Zoals ik hem gisteren al zei: ze hadden beter de taktiek van de clio toegepast. Kwali 1 voor race 1 kwali 2 voor race 2 en dan gingen we kunnen spreken van een mooi duel tussen Alexandra en Kelly. Juist of niet??? |
|
|||
|
|||
Quote:
Als ik mijn plaats niet waard was zou ik denk ik niet op de plaats gefinished zijn waar ik nu gefinished ben... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
u bedoelt???....
|
|
||||
|
||||
reglement is reglement vind ik; het standpunt van MINI is duidelijk gesteld geweest tijdens de eerste briefing en daar waren er geen reacties, dus iedereen akkoord! Ik begrijp niet dat na de races dan gediscussieerd wordt van zus en zo... het reglement is er voor iedereen! Ik denk dat we ons zeer gelukkig mogen achten door het feit dat we onze hobby kunnen beoefenen, dan moeten we niet beginnen zeuren over details. Er zijn duizenden mensen die alles zouden doen om maar één race te kunnen rijden; vecht het uit op de piste. "May the best one win", zorg ervoor dat de strijd spannend maar fair is tijdens de manches die jullie rijden. Het publiek heeft lak aan klassementen en punten, wat ze willen zien is boeiende autosport op de piste! Daar moet het gebeuren!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|