De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Moto-sport
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-04-2004, 11:52
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by alain
Racen pur sang en andermaal een bewijs dat MotoGP stilaan de fakkel van de F1 overneemt.

Ik heb gisteren eens in de Humo gekeken en er waren maar liefst 5 zenders die de MotoGP hebben uitgezonden ( al dan niet live ).
Dit is wel heel positief gesteld he ....

Je meet de kracht van de motoGP af aan het aantal zenders dat de motoGP uitzenden .... tov het aantal zenders dat de F1 uitzendt ......

Maar al rekening gehouden met de prijs van de rechten om F1 uit te zenden ? Ik meen te mogen vermoeden dat die bij de F1 vele malen hoger liggen ....

Bovendien zou ik de kijkcijfers van de F1 niet willen vergelijken met die MotoGP ..... met alle respect overigens ...

Dat de MotoGP (motowedstrijden in het algemeen) veel spannender zijn, verhoogt enkel hun potentieel naar de toekomst ..... Maar de fakkel van de F1 overnemen zal nog wel wat voeten in de aarde hebben
Old 19-04-2004, 12:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Als ik dit zo lees, heb ik er weeral spijt van dan ik niet gekeken heb en naar de DTM heb zitten kijken. Hopelijk is er dit jaar niet te veel van dit soort overlap.

Die Rossi is echt niet te doen. 'k had eerder in de week een preview gezien op de BBC met een interview van hem. Zalig accent, en de deugnieterij staat gewoon in zijn ogen te lezen.

Ga proberen nog ergens een samenvatting mee te pikken.
Reply With Quote
Old 19-04-2004, 12:52
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik kan Alain toch ergens volgen hoor. Voor een F1-race kom ik mijn bed niet meer uit of blijf ik niet thuis.

Een motorrace daarentegen is andere koek. Stukken spannender (zelfs het bijna amechtige Superbike-kampioenschap vind ik nog interessanter om volgen dan de F1), personaliteiten, een veel leukere sfeer die er rond hangt enz.

Qua publiek zullen ze hoogstwaarschijnlijk nooit kunnen tippen aan de F1, maar in mijn ogen moet je voor pure racerij en OOK sportiviteit eerder daar zijn dan wat algemeen als het hoogtepunt van de autoracerij wordt beschouwd.
Old 19-04-2004, 14:12
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Quote:
Qua publiek zullen ze hoogstwaarschijnlijk nooit kunnen tippen aan de F1, maar in mijn ogen moet je voor pure racerij en OOK sportiviteit eerder daar zijn dan wat algemeen als het hoogtepunt van de autoracerij wordt beschouwd.
Ik heb het waarschijnlijk een beetje te vaag geformuleerd maar dit is eigenlijk wat ik bedoelde.

Ik meet de populariteit ook niet aan het aantal tv zenders, het is echter wel een vaststelling dat het enorm aan populariteit aan het winnen is, getuige daarvan dat er meer en meer zenders het uitzenden.

Laat het me zo zeggen : een autoliefhebber zal vandaag meer plezier beleven aan een MotoGP dan aan een F1 race ( op tv wel te verstaan ) omwille van het racen. Daar is het per slot van rekening toch om te doen, man tegen man(nen) aan het stuur van machines waarvan wij alleen kunnen dromen en jammer genoeg schiet de F1 daar in te kort. Daar kan Ferrari uiteraard niets aan doen, het zijn de anderen die maar beter moeten werken om op hetzelfde niveau te komen.

Soit, ik zal altijd naar een F1 race blijven kijken hoor ( als ze niet samenvalt met MotoGP of WSBK, ik dat moment beslist geen bj krijg of mijn vriendin er niet is om mee te spelen, kortom als ik niets beter te doen heb )

Last edited by Alain; 19-04-2004 at 14:21.
Reply With Quote
Old 19-04-2004, 20:43
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd van de positieve reacties hier. Maar jullie hebben gelijk, ondanks de dominantie van Rossi is de MotoGP nog altijd stukken spannender dan F1. En wat Mario over die personaliteiten zei is ook waar.
Hoe corporate MotoGP en Superbike tegenwoordig ook mag zijn, het is nog altijd een stuk minder afgeborsteld dan F1.
Evenals voor autosport zijn de Britse Motorbladen ook de beste, zo is er om de 3 maand MCN Sport. Een blad dat alleen over wegrace (MotoGP, Superbike, British Supers) gaat.
Vrijdag nog rap gelezen om een beetje mee te zijn. Het leukste artikel was wel datgene met de "Rental car stories".
U kan het zich al voorstellen wat er gebeurt als je mannen als Shane Byrne en Chris Walker loslaat met Seat Ibiza TDI'tjes.
Bij Jeremy MC Williams gaat het zelfs zo ver dat hij overal op de zwarte lijst staat bij Avis en Hertz. Geweldig.
Die mannen zijn echt de rocksterren van de sportwereld.
Ik denk dat het in de jaren '60-'70 ook wel zo was in de F1. Maar helaas is alles tegenwoordig zo "clean cut" en zijn er zo weinig gasten met een eigen mening in F1. Triest.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules