De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-06-2004, 16:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Huudo
Ook het feit dat de tankdivisies van Hitler bij Calais stonden en dat hij ze niet naar Normandië heeft gestuurd, heeft in de kaart van de Gealieerden gespeeld.
Nota bene omdat hij sliep en "der Führer darf nicht gestört werden!" Ongelofelijk hoe kleine dingen de wereldgeschiedenis kunnen bepalen, niet?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 16:52
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

zo een ander 'klein' feit, is dat alle generaals samen op een kasteel een oorlogsspel aan het spelen waren :-)
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 16:57
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Je kan voor zo'n zaken alleen maar respekt hebben, ik denk dat we ons niet half kunnen voorstellen hoe het was toen. Alles wat in de geschiedenisboeken staat is maar geschreven en kan onmogelijk tonen wat er werkelijk gebeurd is... Ik hoop dat men zoiets blijft herdenken, want ik denk dat niemand dit ooit wil meemaken...
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 17:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Sennake
Nota bene omdat hij sliep en "der Führer darf nicht gestört werden!" Ongelofelijk hoe kleine dingen de wereldgeschiedenis kunnen bepalen, niet?
Herr Führer was pas om 4u gaan slapen, en wou niet gewekt worden voor 9u. en zijn generaaltjes hebben de ernst van de invasie licht onderschat
Old 07-06-2004, 18:43
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Huudo
Ze proberen nú ons een beetje een schuldgevoel aan te praten omdat ze geen repliek hebben op de dreiging die hun van de N°1 positie zal afstoten. En dan niet militair, want iedereen weet dat dat nergens op slaat, maar wel economisch. Europa is terug op weg naar de plaats waar het thuis hoort op de wereldmap: nl. 1.
U vergeet hierbij wel even de aziatische mastodonten... Daar zitten landen die met een economische groei van 10% zitten. Ze zeggen hier ni voor nix dat ze chinees moeten onderrichten vanaf het lager onderwijs. => maar dit is een andere discussie.

Over D-day en dergelijke wil ik gewoon kwijt dat der factoren zijn waar niemand dan ook maar iets vanaf weet. Zo kunt ge natuurlijk altijd wel gissen enzo, maar of we de exacte redenen van overwinning ooit gaan weten...
Of situatie x nu al dan niet opgezet spel was of niet etc etc, daar zijn er maar enkele die daar met absolute zekerheid over kunnen oordelen en die zijn helaas dood.

Toch ff erbij vermelden dat ik dus wel degelijk apprecieer dat iedereen zo zijn "gedacht" hierover neerpent, zo leert ge ne mens ook is va nde andere kant kennen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules