De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #316  
Old 16-08-2006, 14:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Nog een vreemd verhaal, dat mij overkomen is op Ebay :

Enkele maanden geleden stuit ik op Ebay op een "Kawai" 1/20 F1-kit van de Williams FW09 uit 1983 (met als piloot Keke Rosberg). Omdat dit model perfect aansluit bij de 1/20 Tamiya F1's besluit ik mee te bieden en tot mijn grote spijt lag mijn hoogste bod net 1 euro te laag om winnende bieder te zijn.

Zonder succes begon ik verwoed te zoeken naar dezelfde kit, maar het bleek een nogal exclusief geval te zijn. Pech dus. Enfin, ik zette de kit tussen mijn favorieten zodat Ebay voor mij elke dag rondzoekt in mijn plaats, en een goede week geleden had ik prijs : een verkoper uit Taiwan of China bood dezelfde kit aan. Deze keer ging ik de kaas niet meer van tussen mijn brood laten halen en gaf ik een voldoende hoog bod in. En inderdaad was ik de winnende bieder.

Mijn verrassing was echter groot toen ik de doos eergisteren opendeed : op de buitenzijde staat de Williams FW09 te pronken in zijn typische wit-geel-groene "Saudia" kleuren, terwijl zowel de decals als het bouwplan iets heel anders voorzien. Eerst dacht ik nog van een verkeerde inhoud in de juiste doos zitten te hebben, maar de referentienummer op het bouwplan stemt perfect overeen met die van de doos. Bovendien staat er in het schaarse Engels op het bouwplan te lezen "in deze doos zitten de decals voor onze eigen livery" of zoiets in dien aard. Alleen : deze livery heeft in het echt nooit bestaan en is zuiver imaginair! Dat viel dus vies tegen.

Maar ik ging niet bij de pakken neerzitten en begon weer te surfen op het net om eventueel een decalblad te vinden met de juiste "Saudia" livery, en met succes : op de site van F1 Specialities stond inderdaad een decalvel dat speciaal gemaakt is om deze totaal imaginaire kit (die van vorm perfect is) om te bouwen tot de Williams die de GP van Zuid-Afrika 1983 gereden heeft (wat trouwens de laatste GP was dat jaar, en tegelijkertijd de eerste met een Honda-motor want tot dan toe leverde Ford de motoren). Jammer genoeg stond er bij de beschrijving van de decal "sold out". Viel dus WEER vies tegen.

Nog ging ik niet bij de pakken neerzitten en ik mailde naar de mannen daar in Amerika om te vragen of ze nu werkelijk NUL exemplaren meer hadden van dat decalvel, en of er in dat geval misschien herprints verwacht werden. Groot was mijn voldoening toen ik nog geen 5 minuten later antwoord kreeg, zeggende dat ze er nog "very very few" hadden en dat er geen herprints verwacht werden zolang de Kawai bouwdoos niet heruitgebracht werd, wat ze niet verwachtten. Dus ikke rap mijn VISA-gegevens doorgemaild en YES! Ik heb er eentje vast. Mijn geduld is dus eindelijk beloond. Ik heb de kit en zal de juiste decals ook hebben.

Als ik ooit aan de bouw van dit model begin zullen jullie de eerste zijn die er van zullen horen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #317  
Old 16-08-2006, 14:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Heb 2 modellen aan m'n collectie toegevoegd:
Aston Martin DBR9 - Spa 24 hours 2005 - M. Goossens/P. Kox/P. Lamy
(Ixo Models)
Wat een detail voor die prijs, zéér straf!

Een zeer ambetante vaststelling die ik gemaakt heb is de volgende :

Ik heb dit model ook aangeschaft, samen met de Xsara van Duval trouwens die ook uit is van Ixo. Wat blijkt nu? Die pipo's van Ixo zijn er zowaar in geslaagd om de normale vijsjes waarmee het model aan de sokkel geschroefd is te vervangen door exemplaren waarvoor je een driehoekig(!) imbus-sleuteltje nodig hebt!! Is het soms de bedoeling dat ze de klanten nu ook gaan verplichten om zo'n speciaal sleuteltje bij hen aan te kopen???

Niet met mij dus, want ik heb een zeshoekige imbus-sleutel herslepen met mijn mini-slijpschijfje tot een driehoekig geval dat perfect in de opening van de schroefjes past. Maar ik vind het toch wel straf dat ze zo'n stoot uithalen, want ik vermoed dat niet iedereen een slijpschijf in huis heeft om zelf een sleutel te fabriceren...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #318  
Old 16-08-2006, 19:32
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Quote:
Originally Posted by Sennake
Die pipo's van Ixo zijn er zowaar in geslaagd om de normale vijsjes waarmee het model aan de sokkel geschroefd is te vervangen door exemplaren waarvoor je een driehoekig(!) imbus-sleuteltje nodig hebt!!
Ik heb dat onlangs ook ondervonden maar niet getreurd: met een kleine "platte" schroevendraaier krijg je ze ook los.
__________________
Reply With Quote
  #319  
Old 16-08-2006, 21:54
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik veronderstel dat je de winnaar van 2003 bedoelt? Dat is een "curbside" model, m.a.w. de deuren en/of motorkap gaan niet open. Ik wacht al jaren met ongeduld op de 2002 versie (met o.a. Van de Poele als piloot) die naar verluidt volledig open zou gaan en waarvan ik persoonlijk vind dat hij een mooiere lijn bezit... Zeg nu niet dat jij die 2002 versie al gekocht hebt eh
Sennake: Ik vrees dat je m'n post niet begreep. M'n post sloeg op de DBR9 van AutoArt in Le Mans uitvoering van Kox/Lamy/Enge. ( Waarvan een paar posts eerder een paar foto's stonden.) Voor zover ik weet was 2005 het eerste jaar dat de DBR9 Le Mans reed.
__________________

Last edited by A uit PDGRacing; 16-08-2006 at 22:08.
Reply With Quote
  #320  
Old 16-08-2006, 22:06
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Marc: Ik vrees dat je m'n post niet begreep. M'n post sloeg op de DBR9 van AutoArt in Le Mans uitvoering van Kox/Lamy/Enge. ( Waarvan een paar posts eerder een paar foto's stonden.) Voor zover ik weet was 2005 het eerste jaar dat de DBR9 Le Mans reed.
Sennake, ik heb even langer gedacht dan dat m'n neus lang is , en ik snap nu wat je bedoelt. Je spreekt niet over de DBR9, maar over de Bentley Le Mans EXP Speed 8 versie 2002/2003. Ik kan je zeggen dat ik de 2003 ( closed body kit) al een jaartje in m'n bezit heb. De 2002-versie heb ik intussen 25 maanden (!) geleden besteld, maar nog steeds niet gekregen. Omdat ik ze niet kreeg, heb ik de 2003-versie maar gekocht, hoewel ik ze niet zo mooi vond/vind. De kap van de 2002 is veel boller, achterspoiler is mooier,...
Maar om de tweede verjaardag te vieren van m'n bestelling, heb ik m'n stoute schoenen aangetrokken. Omdat ik nu wel eens m'n voorschot wou terug hebben van de winkel die ik bestelde ( commentaar was steeds: "Kom binnen een paar maanden eens terug, en als ze binnenkomt, zal ik je wel bellen"). Ik m'n stoute schoenen aangetrokken en een mail gestuurd naar AutoArt zelf, met de vraag of de auto ooit bestaan heeft of als ze uitverkocht is. Bleek dus dat de productie van de wagen nog niet begonnen is. ( Ondanks een bestelling van twee jaar terug ... ) Het leuke nieuws was dat de auto 'Soon available' is : AA-Collection Dit is trouwens de officiele site van de verdeler van AutoArt.
Het is dus nog steeds afwachten hoe binnenkort 'soon' is... Ik heb trouwens nog minder leuk nieuws: De body van deze is ook sealed, en niet te openen...
Ik ben blij dat ik niet alleen ben om te wachten op AutoArt-modellen.
__________________

Last edited by A uit PDGRacing; 16-08-2006 at 22:09.
Reply With Quote
  #321  
Old 16-08-2006, 22:20
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Die "sealed body-shell" edities vind ik ook wel jammer. Houdt me wat tegen om de DBR9 te kopen eerlijk gezegd. En dan pakken ze daar nog mee uit ook "with sealed bodyshell". Wat is daar nu zo geweldig aan?
Reply With Quote
  #322  
Old 16-08-2006, 22:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Ik heb trouwens nog minder leuk nieuws: De body van deze is ook sealed, en niet te openen...
Aha, maar dat verklaart waarom het zo lang duurt dan : ik heb persoonlijk met de grote baas van Autoart gesproken in Essen 2 jaar geleden, en toen was het echt wel een te openen body die voorzien was. Waarschijnlijk hebben ze ondertussen ingezien dat dit project te ambitieus was en hebben ze de ganse boel moeten omgooien om er een sealed versie van te maken. Nu ja, dat is tenminste een plausibele uitleg die ik eraan geef.

Niet getreurd, we zullen wel zien wanneer hij uitkomt. Maar het feit dat hij niet openkan tempert wel een beetje mijn koopwoede moet ik zeggen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #323  
Old 16-08-2006, 23:12
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Zelf geef ik ook de voorkeur aan modellen waarvan deuren en motorkap openen maar als je de reden weet waarom AutoArt "sealed body shell's" maken begrijp je het al wat beter.
www.autoartmodels.com/pages/1_18/info.htm

Ik heb zelf al een paar "sealed body shell's" en voor de perfecte buitenkant alleen al zijn ze zeker hun geld waard.
Reply With Quote
  #324  
Old 17-08-2006, 18:15
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Bedankt voor de link naar de uitleg omtrent AutoArt!
Hoewel ik een aantal argumenten van hen wel erg zwak vind...
Reply With Quote
  #325  
Old 17-08-2006, 21:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Neo-242
Bedankt voor de link naar de uitleg omtrent AutoArt!
Hoewel ik een aantal argumenten van hen wel erg zwak vind...
Ik ben het er ook niet voor de volle 100% mee eens, met wat ze schrijven. Nu goed, het blijven mooie dingen. Onlangs mijn eerste AutoaArt cadeau gekregen, nl. de Audi Quattro van Mikkola in Safari trim. Ziet er heel zeker degelijk uit en het verschil met de goedkopere merken is zeer duidelijk zichtbaar. Ondertussen staan er al 3 fabrieks Audi's op 1/18de in de vitrinekast. Heb me ondertussen nog de V8 van Stück (Minichamps, en ook een beauty) en de Croc R8 (Solido, als iets minder van kwaliteit, maar dan ook maar de helft v/d prijs) aangeschaft.

Ondertussen al eens wat op ebay aan het snuffelen geweest... een R8R, een A4 STW en een vooroorlogse Auto Union zouden er wel mooi bijstaan anders...

HELP! ik ben die-casts beginnen verzamelen. Nu ben ik helemaal de klos!
Reply With Quote
  #326  
Old 17-08-2006, 22:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
HELP! ik ben die-casts beginnen verzamelen. Nu ben ik helemaal de klos!
Jamaar, alleen Audi en alleen in 1/18 : dan ben je toch vrij snel compleet hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #327  
Old 17-08-2006, 23:02
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Ik heb dinsdag via internet/ebay gekocht op schaal 1/18 van AutoArt, in de Le Mans-uitvoering. Ik kan niet wachten tot hij hier is...
Kan je foto's posten als je hem hebt? Overweeg hem ook te kopen, maar zou graag wat betere foto's zien eerst.
Reply With Quote
  #328  
Old 17-08-2006, 23:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake
Jamaar, alleen Audi en alleen in 1/18 : dan ben je toch vrij snel compleet hoor
Ja how, Gérard ge moet klein en bescheiden beginnen he, en mijn vitrinekastje is een beetje klein ook, ne spa.

Bovendien zijn collectietjes van 4 tot 6 modellen mijn specialiteit. Ons Miranda zegt altijd....











ok, ok, ik ben al weg

Last edited by Guido; 17-08-2006 at 23:46.
Reply With Quote
  #329  
Old 21-08-2006, 20:29
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Is er iemand op het forum die de 1/18e AutoArt Corvette C6R heeft? Zoja, hoe is het interieur daarvan? Ik weet dat het ook een sealed body shell is, maar vraag me af of het interieur nog een beetje erop lijkt of het gewoon leeg is vanbinnen? Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #330  
Old 21-08-2006, 22:53
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Ik heb er èèntje, alles zit er in wat er moet inzitten, echt waar!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.