De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-05-2005, 16:50
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Welcome to the club!

Ikzelf ben ook nog niet zo lang bezig op circuit (+- 6 maand), en echte tips over het rijden zelf kan ik je niet echt geven.

Wat ik je wel ten sterkste aanbeveel is dat je je eigen tempo rijdt. Het is geen race. Laat je dus niet opjagen door andere deelnemers en hou je spiegels goed in't oog zodat je niet verrast wordt als er ineens iemand achter of zelfs naast je verschijnt!

Tijdens de Circuit Experience wordt er trouwens zeer goede en belangrijke info gegeven door de mensen van Eran, dus geef die mensen dan zeker uw volle aandacht! Je kan trouwens, als je aan het vrij rijden begint, altijd terug een instructeur meevragen voor een paar rondjes.

De belangrijkste tip? Geniet ervan & have fun!!!
Old 26-05-2005, 20:20
ClaSSiC ClaSSiC is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by LTC
Goedemiddag,

Mijn naam is Jos en ik woon in Limburg ( NL ). Ik heb me ingeschreven voor de Erandag op 12-08-2005. Het zal mijn eerste circuitervaring worden dus wel een beetje spannend allemaal.

Via Roy ben ik bij Eran terecht gekomen

Nog tips etc ?

Groeten
Jos
Ik ben hier ook via Roy (met zijn 75 turbo) hier terecht gekomen. Rijdt jij ook in een Alfa ? Ik moet me nog steeds inschrijven en een helm kopen.
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 15:43
LTC LTC is offline
De Paddock Rookie

@Classic : ik kwam ook via Roy bij Eran ! Ik rij momenteel geen Alfa.

Eigenlijk wilde ik vorig jaar al eens een poging wagen, maar toch maar besloten eerst eens de oren en de ogen goed de kost te geven. Er kwamen veel positieve geluiden over Eran, vandaar dat ik er in Augustus aan ga deelnemen.

Ik zal zeker mijn eigen tempo rijden, ondanks alle verleiding. Anders moet Roy maar effe ho roepen

Bedankt voor jullie tips

Groeten
Jos
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 16:14
LTC LTC is offline
De Paddock Rookie

Ik heb al enkele fotoreportages van de Eran dagen gezien, maar het lijkt me helemaal te gek als iemand een stukje film kan maken tijdens deze ochtend.
Ik hem n.l. nog geeneen filmpje van mijn wagen ( alleen statisch ).
Is er iemand die dat doet of zou willen doen voor mij, desnoods tegen betaling op cd rom of nog beter DVD ?

Ik bedoel dus niet on-board !!!!

Groeten
Jos

Last edited by LTC; 30-05-2005 at 19:19.
Reply With Quote
Old 17-06-2005, 13:21
Bevrac Bevrac is offline
De Paddock Rookie

Om deel te nemen aan de Eran-dagen op het circuit, zijn daar ook speciale voorwaarden aan verbonden qua wagen? Ik weet dat er uiteraard een geluidsbeperking is, maar mag dit bv een ex-competitiewagen zijn? Moet de wagen ingeschreven zijn voor de openbare weg of heeft dat totaal geen belang?

Groetjes
Reply With Quote
Old 17-06-2005, 13:43
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Heeft totaal geen belang! Zolang je niet boven de geluidslimiet komt en je wagen geen potentieel gevaar betekent mag je komen rijden. Kijk maar eens op de site van eranracing, er rijdt daar ook regelmatig een Formule Ford rond bijvoorbeeld. En verschillende raceteams komen hun racewagen ook wel eens testen op zo'n dag op het circuit.
Hoewel als je voor de eerste keer komt dat je dan misschien wel over twee zetels moet beschikken voor de begeleider?
Old 17-06-2005, 13:54
Bevrac Bevrac is offline
De Paddock Rookie

Smile

Quote:
Originally Posted by Petter-Jån
Heeft totaal geen belang! Zolang je niet boven de geluidslimiet komt en je wagen geen potentieel gevaar betekent mag je komen rijden. Kijk maar eens op de site van eranracing, er rijdt daar ook regelmatig een Formule Ford rond bijvoorbeeld. En verschillende raceteams komen hun racewagen ook wel eens testen op zo'n dag op het circuit.
Hoewel als je voor de eerste keer komt dat je dan misschien wel over twee zetels moet beschikken voor de begeleider?
hartelijk bedankt
Reply With Quote
Old 02-10-2005, 21:33
CORSA2L16VALVE's Avatar
CORSA2L16VALVE CORSA2L16VALVE is offline
De Paddock Rookie

tot nu toe ga ik maar 1keer per jaar het circuit op.En da is bij de vroemdag in oktober.(6de jaar nu) Maar ga daar eens verandering in brengen denk. men autoke is snel genoeg voor op het circuit te gaan rijden. rij dus ook straatlegale dragraces men autoke is een corsa A van 91 met een 2L 16V in met een 233pk (degene die me ni geloven wil hier gerust men testbank resultaat neerposten) maar die enkele keren dat het streetlegal streetraces zijn per jaar? is wa weinig en wil ik me eens wat meer gaan uitleven op het circuit. weet ook wel da je overal ogen moet hebben om op circuit te rijden. maar hoeveel kost nu zo een dagje van eranracing? want vind het ni direct terug ofwel heb ik het ergens overlezen

greetz
Reply With Quote
Old 03-10-2005, 08:02
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by CORSA2L16VALVE
...maar hoeveel kost nu zo een dagje van eranracing? want vind het ni direct terug ofwel heb ik het ergens overlezen
alle info: www.eranracing.be
Nu vrijdag (7/10) is er nog een ERAN-dag en daarna nog op 4 november...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules