De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-07-2005, 23:39
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Ik ben wel een voorstander van lange(re) races ; dat maakt juist het verschil met Belcar en Btcs waar je bovendien meer dagen kwijt bent voor minder rijtijd . Voor mij is de lange racetijd 1 v.d. weinige resterende aantrekkingspolen v.d. ZTC . 4 races van 4u op Zolder is misschien wel veel van't zelfde : als ze nu 'ns 1e race 3u maakten(en 2 heats scz), 2e race 3u(2 heats scz), 3e race 1.000km(geen scz), 4e race 3u(2 heats scz), 5e race 5u op Spa en 6e RPN 12u ipv 10 (geen scz) . SCZ kan dan zoals nu mee in 1 of meer Belcar events verwerkt worden(vb. in magere 24u omlijsting...) .
1 3u race als schrapresultaat, 1.000km dubbele punten(en ook half na 500km), RPN triple-points...
Reply With Quote
Old 10-07-2005, 23:44
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

En niet te vergeten ; vaste inschrijving voor 't hele jaar maar retour bij forfait voor 1 of meerdere races(volgens verdeelsleutel en natuurlijk niet wat de inschrijving los voor die ene race kost want dan schrijft heel Belgie in en geven ze alle races forfait...)
Reply With Quote
Old 10-07-2005, 23:49
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Ik ben wel een voorstander van lange(re) races ; dat maakt juist het verschil met Belcar en Btcs waar je bovendien meer dagen kwijt bent voor minder rijtijd . Voor mij is de lange racetijd 1 v.d. weinige resterende aantrekkingspolen v.d. ZTC . 4 races van 4u op Zolder is misschien wel veel van't zelfde : als ze nu 'ns 1e race 3u maakten(en 2 heats scz), 2e race 3u(2 heats scz), 3e race 1.000km(geen scz), 4e race 3u(2 heats scz), 5e race 5u op Spa en 6e RPN 12u ipv 10 (geen scz) . SCZ kan dan zoals nu mee in 1 of meer Belcar events verwerkt worden(vb. in magere 24u omlijsting...) .
1 3u race als schrapresultaat, 1.000km dubbele punten(en ook half na 500km), RPN triple-points...
1000km lukt nooit. Dan moet je om 12 uur starten, want om 6 uur moet je stoppen ( 1000km max 6 uur), maar er is motorstilte van 12 tot 13u.

Reply With Quote
Old 10-07-2005, 23:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
3e race 1.000km(geen scz),
Mooi idee maar wanneer moeten we die dan houden? 1000 KM in TC-snelheid gaat algauw 7 uur duren. Met de huidige geluidsnormen voor CZ kan ik geen evenement/datum bedenken die nog vrij is
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 10-07-2005 at 23:53.
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 00:03
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Ben meer te vinden voor de afwisseling in het plan van Bugalfa.
Maak van Spa zes uur, klinkt beter en wordt nog gereden.

Plan van Marc heeft wel iets, maar als je ziet dat ZTC ook gebruikt wordt als opstap naar Belcar, dan verlies je wel een pak ervaring.

Het moet toch mogelijk zijn één weekend, met de geldende geluidsnormen, dat ééne stille uur 's middags te laten vallen.
Het kan wel voor de avonduren tijdens de RPN.

Heeft er eigenlijk ooit al iemand het geluid gaan meten op de plaats waarvoor de norm gezet is ?
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 10:10
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Ik ben een voorstander van lange wedstrijden, dus 4u blijft voor mij goed om als toeschouwer te volgen. En de Sprinter's Cup zou ik, naast die 5 races, onderbrengen in het voorprogramma van de 24 Uren van Zolder. Zo krijgen zij ook eindelijk eens wat aandacht en dat verdienen ze.
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 11:01
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Zou er niet één race dag met een format 2 x 2uur kunnen voorzien worden dan ?

Beschouw ze als aparte races, ook iz punten telling. zodat je de keuze hebt allebei de races te doen of slechts één van de twee.

Het zou Sprinters teams in de verleiding kunnen brengen toch es te proeven van Endurance.
Als team zie wij bvb 2 uuur wel zitten om eens te proberen , maar bij 4 uur ligt te drempel te hoog.
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 11:43
Pascal Pascal is offline
A4993

1000 Km moto's wordt reeds jaren verreden in Zolder en nog wel op een weekdag. (Al ben ik er de laatste laatste jaren niet meer naar gaan kijken) Zeer eenvoudig. 's morgens een qualif. Reeds in de voormiddag de start. Afgevlagd om 12.00 uur en terug herstart om 13.00 uur (wanwege de motorstilte uiteraard) Lukt perfect. Al hadden ze dikwijls slecht weer en konden ze zelden de 1000 Km halen.

Verder is het mijns insziens aangeraden om de teams die stranden op de piste, terug binnen te slepen en hen de kans geven nadie terug te starten. Dit wordt, als ik me niet vergis reeds toegepast in de Fun cup en in de 12 uur BTCS. Je zal namelijk in de eerste ronde maar uitvallen. Dan is al je geld en heel je voorbereiding al naar de knoppen.

Hiervoor zijn reeds heel wat goede ideeën neergepoot maar ik denk dat er voornamelijk een taak is weggelegd voor de VAS en CZ om eens rodn de tafel te gaan zitten.

C U
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 12:02
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie

Hmmm, ik ben ook wel voorstander van de iets langere wedstrijden huidige formule) en sluit me dus aan bij het plan van bugalfa.

Anderzijds zoals de ZTC een kweekvijver is voor de Belcar is dit met de ZSC ook zo voor de touring, en is het mischien iets om in zolder een wedstrijd van 2 uur te hebben.

Voor een wedstrijd van 2 uur ga je heel wat deelnemers van de sprinters Cup bij hebben wat een mooi startveld opleverd (en een mooie koers) die mensen kunnen dan makkelijk met een tweede piloot rijden en het budget voor die wedstrijd delen.

Dan maak je nog een race met ergens 6 uur en kom je aan evenveel uren voor de ZTC.

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 12:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Pascal
1000 Km moto's wordt reeds jaren verreden in Zolder en nog wel op een weekdag.

Die is dit jaar op 8 augustus (trainigen zijn op 7 augustus)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-07-2005, 19:18
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Quote:
Verder is het mijns insziens aangeraden om de teams die stranden op de piste, terug binnen te slepen en hen de kans geven nadie terug te starten. Dit wordt, als ik me niet vergis reeds toegepast in de Fun cup en in de 12 uur BTCS. Je zal namelijk in de eerste ronde maar uitvallen. Dan is al je geld en heel je voorbereiding al naar de knoppen.

Hiervoor zijn reeds heel wat goede ideeën neergepoot maar ik denk dat er voornamelijk een taak is weggelegd voor de VAS en CZ om eens rodn de tafel te gaan zitten.

C U
Geen slecht idee.

Vergeet je hier de Teams niet, Pascal ?
Reply With Quote
Old 12-07-2005, 12:29
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Pat
Geen slecht idee.

Vergeet je hier de Teams niet, Pascal ?
Niet helemaal... CZ en VAS weten reeds lang wat jullie willen, geloof me gerust. De grondlijnen dienen te worden uitgezet door de "overheden". In dit geval de VAS en CZ. Zij moeten namelijk de knoop doorhakken over de formule bvb uithouding, sprint of tourisme, GT, monoposto of indeling van de klasses enz... Daarin gaan de teams hun zegje niet hebben. Maar dat is wel de belangrijkste beslissing. Hopelijk slagen ze hier ooit in want wat ik hier en daar lees en hoor, stemt me niet blij.

Om het zaakje dan rond te maken kunnen de teams geraadpleegd worden voor de details... Bovendien zie ik heel wat tegenstellingen in de grieven van de teams. Het ene team wil langere wedstrijden terwijl het andere team kortere en nog een andere een mengeling tussen lange en korte wedstrijden...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je eerst de fundering moet hebben, alvorens je je huis kan bouwen.

Ik zie hierboven heel wat "formules" waaraan CZ nooit kan voldoen. De 95 Db is er en zal er blijven. Daar kan je niet rond.
Bijgevolg kan men zondags pas starten om 10.00 uur, moet je rekening houden met een uur motorstilte 's middags en moet je stoppen om 18.00 uur. Daaraan voldoen ze nu netjes met de ZSC en ZTC. Een reeks meer of een langere wedstrijd in ZTC is gewoonweg niet mogelijk.

C U
Reply With Quote
Old 12-07-2005, 12:44
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Even "OFF TOPIC"

even een vraagje buiten de topic maar als "redelijke bleu" in deze materies , wil ik van jullie duidelijk grotere ervaring gebruik maken.

Sprinters Cup : als iemand na de formatie-ronde niet mooi op zijn positie gaat staan, maar in het "GAT" voor hem op de grid, waarom wordt die dan niet getrakteerd op een Stop & Go of toch tenminste op 10sec. ?

De marshalls hadden het gezien maar doen er verder nix mee.

Op een wedstrijd van 4 uur speelt dat geen rol, maar over 12 laps kan je dat wel een plaats schelen !
( ik zal geen nummer of naam geven, de "dader" zal het zelf wel weten zeker !?)

Inzake de afgeschafte podiumceremonies voor de SCZ : de mnsen van Bravo hebben dat overgenomen (toch zeker deze keer al ) en het was nog nooit zo leuk ! Tof initiatief !
Reply With Quote
Old 12-07-2005, 22:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
De 95 Db is er en zal er blijven. Daar kan je niet rond.
Bijgevolg kan men zondags pas starten om 10.00 uur, moet je rekening houden met een uur motorstilte 's middags en moet je stoppen om 18.00 uur. Daaraan voldoen ze nu netjes met de ZSC en ZTC. Een reeks meer of een langere wedstrijd in ZTC is gewoonweg niet mogelijk.
Ze zeggen weleens dat ik eigenwijs ben

Quote:
Project timing "mijn favoriete clubmeeting"

10.05-10.25 Formula Libre qualifying
10.30-10.50 Bravo Historic qualifying
10.55-11.15 Zolder Sprinters Cup qualifying
11.20-11.55 Zolder Touring Cup qualifying
12.00-13.00 motorstilte
13.05-13.25 Formula Libre 6 laps
13.30-13.55 Bravo Historic 6 laps
14.00-14.20 Zolder Sprintercup 6 laps
14.30-16.30 Zolder Touring Cup 120 minuten
16.40-17.00 Bravo Historic 6 laps
17.05-17.25 Zolder Sprinters Cup 6 laps
17.30-17.50 Formula Libre 6 laps
Ben van deze planning uitgegaan volgens het "regime" van de ADAC Rundstrecken Rennen. Tussen de verschillende onderdelen zit een break van 5 minuten.......dat zal wel langer zijn omdat de 20 minuten voor een 6-lap race aan de ruime kant is.

Tevens ga ik er vanuit dat we met bandenstapels werken in de chicanes, vandaar dat de Formule klasse steeds aan het begin en einde zit van een dagdeel.

Waarom 6-laps? In de UK duren de meeste clubraces 12 tot 15 minuten, vandaar.......

Je kunt zelfs nog meer tijd maken als er een van de supportklassen een 12-laps wedstrijd wil rijden i.p.v. 6 rondjes. Ach, het is maar een hersenspinsel

Last edited by Mark; 12-07-2005 at 22:12.
Reply With Quote
Old 12-07-2005, 22:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Clubman
Sprinters Cup : als iemand na de formatie-ronde niet mooi op zijn positie gaat staan, maar in het "GAT" voor hem op de grid, waarom wordt die dan niet getrakteerd op een Stop & Go of toch tenminste op 10sec. ?

De marshalls hadden het gezien maar doen er verder nix mee.
Dat is geen taak voor de marshals, het zijn de standkommissarissen die hiervoor verantwoordelijk zijn. Als die niks (willen) rapporteren zal er ook geen actie ondernomen worden. Ook die mensen maken fouten, missen is menselijk. Tenzij een team of coureur een klacht gaat indienen, dan kunnen de zaken weer een andere wending nemen.

Waren er voldoende standkommissarissen aanwezig afgelopen zondag?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules