![]() |
|
|
||||
|
||||
Nieuwe update.
Nadat ik het motorblok achtereenvolgens in grondverf en zilver gespoten heb, en de versnellingsbak in grondverf en halfmatzwart, test ik of de delen nog ineen passen. Let ook op de 2 bouten die ik verhoogd heb om er de steuntjes van het hittescherm aan te bevestigen (zie referentiefoto hiervoor) en het afdekplaatje dat dient om de elektrische koppelingen te beschermen. ![]() Dat ziet er goed uit. Dan proberen we maar eens of het geheel nog in het chassis past. ![]() Ook dat schijnt te lukken. Dan passen we de uitlaat eens : ![]() Ziet er ook in orde uit. De linkse intercool-radiator wordt gepast, alsook de koelslang. ![]() Dat begint zowaar leuk uit te zien. Dan passen we de turbo-uitlaat die tussen de achterste ophanging door moet steken. ![]() Past precies. Alles gaat goed. Nu dat andere deel (is dit de intercooler? Ik heb er geen idee van). ![]() Ja hoor, ook dat schijnt te passen. Nu testen we of mijn zelf gefabriceerde hittescherm op iets trekt. Ik heb het vervaardigd door een dunne aluminium plaat op een metalen zeef in vorm te kloppen met een hamer. ![]() Verdorie, dat ziet er zowaar nog realistisch uit ook! Al zeg ik het zelf.En nu nog het laatste deel : de body... ![]() !!!! Zeg dat het niet waar is eh! Het past NIET! De beide achterflanken van de body zijn te dik en duwen tegen de uitstekende motoronderdelen zodat de body te hoog zit en niet wil passen over de koelslang van de linkse intercool-radiator. Wat nu aangevangen? Dan maar de 2 flanken superdun wegschuren en tevens de armen van de uitstekende motoronderdelen (vooral rechts) inkorten. Op hoop van zege passen we de body opnieuw : hopelijk past hij nu, want meer materiaal durf ik echt niet meer wegschuren... Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 18:58. |
|
||||
|
||||
![]() Oef! Het past! Een pak van mijn hart! ![]() De koelslang is niet meer zichtbaar en de linkse naadlijn staat weer dicht... ![]() ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 18:59. |
|
||||
|
||||
Allee vooruit, weer eens een updateteke...
Er werd een begin gemaakt van het detaillerings-schilderwerk. Ik ben begonnen met het bovenste deel van het motorblok dat semigloss black moet worden. Ook de schokbrekers werden samengebouwd en geschilderd, net als de distributieriem(en). ![]() Nadat het foto-etsdeel bovenaan ietwat gedroogd is, wordt het bovenliggende reliëfdeel weer afgeveegd met wat white spirit, zodat dat deel weer blank metaal vertoont, zoals het in werkelijkheid ook is. ![]() Nu alles geschilderd is, valt me (veel te laat natuurlijk) op dat de achterste steunen, die de spoiler-endplates aan het motorblok vasthouden serieus overgedimensioneerd zijn. Kijk maar naar de referentiefoto : ![]() En zo zien de 1/20 steunen er uit : ![]() Alhoewel ik het veel gemakkelijker zou gehad hebben als ik de aanpassing zou gedaan hebben vooraleer te schilderen, lukt het me toch om de foutieve steunen te verwijderen en te vervangen door meer realistische exemplaren : ![]() Nu is het een pak beter, en kon ik het niet nalaten om nog wat foto's te nemen uit de andere hoeken. Let wel, dit is het "propere" motorblok, dat nog dient geweatherd te worden! ![]() ![]() ![]() Tot de volgende !! Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:00. |
|
||||
|
||||
Chique dinges, Guy! Dit gaat weer een knaller van een prijsbeest worden.
|
||||
|
||||
Ook dit project gaat weer met rasse schreden vooruit! De aanpassing van die vleugel-supports loont zeker de moeite; ziet er veel knapper uit!
|
|
||||
|
||||
Blijft de boite zo blinkend of word die nog wat matter vernist naderhand? Misschien ben ik iets te voorbarig met dit vraagje. Voor de rest, interessante lectuur, zoals gewoonlijk.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ook is het zo dat ze op deze foto's een pak meer blinkt dan in 't echt omwille van de flash... |
|
||||
|
||||
Nieuwe update.
De motor werd voorzien van een wash van Tamiya X-19 smoke en gedrybrust met lichte tinten van de eronder liggende kleuren. ![]() ![]() ![]() Hiermee is het blinkend effect van de versnellingsbak verdwenen, wat enorm bijdraagt tot het realisme. Ik heb ook de standaard aandrijfassen vervangen door nieuwe exemplaren en aan de remklauwen werden connectors toegevoegd om er de remleidingen aan te bevestigen. ![]() Het koelingssysteem werd ook reeds in detail geschilderd en klaargemaakt voor montage, waarna het nog eens gedryfit werd. ![]() ![]() Tenslotte werd het geheel nog eens gecheckt met de body erop, kwestie van op tijd vast te stellen dat er iets niet klopt. Dat blijkt allemaal redelijk goed in orde te zijn zo te zien. ![]() ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:02. |
|
||||
|
||||
Deze foto is waarschijnlijk nog maar een dryfit, maar toch niet vergeten om remblokken tussen de remschijf en klauw te steken!
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat die er toch tussen zitten hier. Het lijken grote gaten te zijn, maar toch zie ik iets zitten dat lijkt op remblokjes. Kijk naar de rechter-remklauw en en rechter-remschijf buitenkant, daar zien een vernauwingske zitten die een remblokje voorstelt.
Chapeau Sennake, vre straf voituurke dat ge maakt. Als ge zo veel zelf bouwt, en herbouwt, nooit geen zin gehad om een 1/1 (of 1/2,...) te maken van je droomwagen? Last edited by A uit PDGRacing; 22-10-2005 at 16:36. |
|
||||
|
||||
Ik heb enkel een foto van moderne remmen, maar principe is hetzelfde uiteraard. Ik bedoel de blokken die tegen de remschijf gedrukt worden. (met het gekleurde strips op)
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Die zitten er echt wel op hoor. Ik heb ze zelfs in een iets donkere kleur geschilderd... Niet echt overtuigend dus, blijkbaar ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Tenzij! de remblokken tot op de draad versleten zijn en wat aan de platte kant zijn. ![]() |
|
||||
|
||||
Mja, waar je kunt doorkijken is de lege ruimte tussen waar de remblok ophoudt en waar de remklauw-opening nog doorloopt, niet tussen de remblok en de remschijf. Maar misschien moet ik ze dan toch maar wegsnijden en vervangen door remblokken die de ganse remklauw-opening opvullen. Ik zal de goede raad zeker niet in de wind slaan, maar of het praktisch doenbaar is moet ik eerst eens serieus bekijken vooraleer ik begin te snijden. 2 argumenten om het niet te doen zijn
1) alle detail-schilderwerk is reeds uitgevoerd en zal er zeker onder lijden, bovendien zijn alle delen al vastgekleefd 2) eens de wielen op hun plaats zitten zie je er niets meer van Zoals ik al zei : eens goed over nadenken... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|