![]() |
|
|
|||
|
|||
Klaar voor de nacht... dit is de lichtopbrengst met een 9v batterijtje aangesloten op de kabeltjes. Tijdens de wedstrijd rijden we op 14.8v... ik denk dat mijn passage aan de stands niet ongemerkt voorbij zal gaan en dat ik m'n wagen wel zal zien rijden in het donker:
![]() ![]() Zicht van achteraan... dit herinnert me eraan dat het linker achterlicht nog altijd moet afgeplakt worden. De glow is hier duidelijk zichtbaar en eens alles ingetaped is, verdwijnt de glow ook op de grond... ![]() |
|
||||
|
||||
Ziet er erg goed uit !
|
|
|||
|
|||
De M3 is volledig klaar en heeft er twee avonden testrijden opzitten... Eergisteren op 't "Zolderken" (nieuw circuit bij één van de vrienden... rara... op zolder). Het is een circuit met veel korte knikken en korte bochten en de verhouding was stukken te lang voor daar snel rond te komen.
Gisteren avond dan met veel meer succes in Jette gereden (tot groot jolijt van de toeschouwers, er gingen veel mensen op de knieën om hem op oog-hoogte te zien passeren). Het circuit in Jette is qua bochten en lengte vd rechte stukken veel beter te vergelijken met Petit Spa en daar voelde de M3 zich echt op thuis... hij gaf onmiddelijk vertrouwen en draaide mooie tijden ondanks de ingebouwde voorzichtigheid van met een pas afgewerkte wagen te rijden. Tziet er niet slecht uit voor de M3... hij is bijna klaar om de endurance te rijden... hier en daar nog wat fijnregelen en klaar is kees. G. |
|
|||
|
|||
Op circuit: De M3 tijdens de eerste testritten op tZolderken. Het circuit is gloednieuw en er moet nog grip opgebouwd worden. Hier blinkt het dus nog als een spiegel... het lijkt wel weerkaatsing in de regen op de tarmac... Het rijdt voorlopig nog als "wet" ook...
![]() |
|
||||
|
||||
Amai, prachtige machine!
Ik kijk er naar uit dat het circuit in SRL ( http://www.slotracersleuven.com ) eindelijk klaar geraakt voor 1/24, dan zal ik wellicht ook wat meer beginnen knutselen! Nieuw op de paddock, het ziet er allemaal zeer interessant uit!! ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Hopelijk tot op een van de modelbouwmeetings !! |
|
||||
|
||||
Hoe snel gaan zo'n slotcars eigenlijk ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Er zijn slotcars die veel harder gaan, ik heb eigenlijk geen idee of zo een 1/24e sneller gaat dan zo een 1/32e, veel hangt van de omstandigheden af (de baan, het chassis, de motor, de banden,...). Het leukste is als ze allemaal even hard gaan, dan wordt er echt gekoersd... ![]() |
|
||||
|
||||
dank u voor deze uitleg
want ik was zo aan het denken aan die race baantjes voor kinderen zo, want die auto's daar vliegen wel vind ik, en als je dat zou doen met een 1/24'er zou zonde zijn van het werk ![]() |
|
||||
|
||||
Wel, wij zijn een paar maand geleden in Uden gaan racen, daar deden ze oa een deomnstratie met "wing-cars". Dit zijn ook slotracers, maar ze zijn puur op snelheid gericht. Geen mooie body's, geen lichten, eigenlijk gewoon spoilers op wielen... Die beestjes haalden in de kwalificatie snelheden tot 170 km/h!! In de race reden ze met andere afstellingen en waren de topsnelheden beperkt tot 120 km/h. Nu ja, beperkt.... Was niet echt te volgen en compleet mijn ding niet, maar t zijn toch indrukwekkende cijfers.
Greetz Bram |
|
||||
|
||||
ja als je al harder rijd dan 100km/h dan is dat wel indrukwekkend
maar ik vind als je voor slotcars bent moet da zo realistisch mogenlijk zijn. Zoals die Bastos BMW en al die andere slotcars hier |
|
|||
|
|||
Voila... dat vinden wij bij Petit Spa ook! Onze wagens hebben dan ook een veel realistischere snelheid...
Het groot circuit staat terug op! Eindelijk!!!! Mijn hart slaat weer een slagje rapper nu!!!! Foto's binnenkort in thread over het circuit! G. |
|
||||
|
||||
Ik kijk er al naar uit MFahrer, want ik vind jou werken en dat van Lester enz echt prachtig zeker als je dan weet dat het nog echt rijd ook
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|