De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-01-2006, 09:48
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Al zijn we hier al een eind offtopic bezig geweest... zet ik hier maar een kort verslagje bij van onze tweede Group A race. Een nieuw topic openen vond ik niet nodig... tis hier geen slotforum hé!

Tweede manche in het kampioenschap: woensdag 4/01/06

Zoals je al kon zien in het filmpje was ik van plan met de Sierra te rijden... De wagen was goed afgesteld en reed veelbelovende tijden. Ik had de LED's aangesloten (dus gedaan met de bluetooth electrische verbindingen -kleine insider voor de mensen op de slotmeeting) om mijn intenties duidelijk te maken, want ik had punten in te halen van vorige week...

Een kwartier voor de wedstrijd begon de Ford toch onverklaarbaar rare geluiden te maken... Aangezien er deze keer een strak tijdsschema stond op de race (om niet tegen te komen zoals vorige week waar we vertrokken met 1.5u vertraging) heb ik de oorzaak niet meer gevonden en heb ik weer de 190 van stal gehaald, recht van het circuit van vorige week... geen vijs gecontroleerd...

Een deelnemer waar ik foto's van genomen heb vòòr de wedstrijd, is de Golf van Slim (alweer om te vermijden dat de brokken er al af waren voor ik foto's kon nemen). Aan de wagen was op het eerste zicht niets te merken van de grote klap van vorige week:

Wat nu wel duidelijk is... is waarom de motorkap zo snel loste... veel lijmpunten kunnen er niet zijn hé als de kap een mm open staat!

De grid van de tweede wedstrijd: Plaats 1&2 zijn dezelfde van vorige week, op 3 staat de Marlboro 635 van Ben en op 4 terug de Golf van Slim. Op 5 staat de Quattro van Pieter en op 6 een (mijn) 635 van Jo. De gekleurde plakkertjes op de ruiten komen overeen met de kleurtjes van de lanes en dienen om het marshallen makkelijker te maken...

Enkele beelden uit de wedstrijd, de foto's zijn allemaal in motion genomen(tussen het marshallen in rap efkes foto's trekken is echt niet makkelijk):

Slim' z'n Golf al driftend net voor de lange rechte eind...

Ben z'n 635 voluit op de recht eind:

...

Last edited by MFahrer; 06-01-2006 at 10:20.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 09:49
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

...

Pieter z'n Quattro:

Als je je afvraagt wat die kroonkurk daar ligt te doen... we schrijven op de binnenkant een naam en leggen de kroonkurk op de plaats waar iemand is gestopt voor als hij de volgende manche "by" is...

Slim's Golf op twee wielen, voluit de Quattro (achteraan in beeld) aan het aanvallen:

De Marlboro-man op zijn beurt weer aan het jagen op de Golf:

Van mijn wagen zijn er jammergenoeg geen motion pictures... enkel deze na de wedstrijd... Twee ronden voor het einde verliest een op mij jagende Bram de controle over zijn Supra en gaat loeihard tegen het scheidingsmuurtje. De wagen wordt over de muur gekatapulteerd en komt met het chassis op de voorruit van mijn 190 terecht op een moment waar ik voluit door de lange rechtse voor start-finish ga. Dit is het resultaat, vadaar mijn vraag in de ruil/te koop sectie:

De rijder van de Quattro (de meest onervaren rijder van het startveld) heeft ook een paar keer z'n rempunt gemist, met als gevolg dat het rijderfiguurtje is losgekomen en hard met z'n helmke tegen de voorruit moet gekwakt zijn... er is een verfschilfer los gekomen!

De wedstrijd zelf is zeer goed verlopen... iedereen begint het "ideale lijnen" systeem gewoon te worden en er gebeuren minder en minder incidenten (alleen als ze gebeurden was het vandaag uit overmoed en waren ze harder dan ooit). De Benz hield zich zeer goed en ik kon 6 ronden uitlopen op Bram z'n supra. De rest van het veld lag iets verder achterop, maar ze reden na de helft van de wedstrijd op enkele ronden van elkaar. Vooral Ben (635) en Slim (Golf) waren hard aan het knokken voor een derde plaats. In het tweede deel van de wedsrijd sloeg het noodlot voor de Benz dan toch toe... De auto vertraagde ronde na ronde... Na één keer stoppen was niet meteen duidelijk wat er scheelde, maar het rijden ging steeds moeizamer. Bij een tweede stop bleek dat het kroonwiel langzaam los kwam, ik moest om een sleuteltje lopen en alles terug vastzetten... Door dit incident verloor ik een ronde of acht. De Benz herpakte zich en op het einde van de wedstrijd had ik de rondes terug ingehaald en zijn Bram en ik met één ronde verschil in mijn voordeel over de finish gegaan. Het maximum van de punten dus voor de Mercedes-Benz! Verder is de Golf mooi over de Marlboro 6 gegaan en heeft hij zijn derde plaats mooi veilig gesteld op ongeveer 90% van de race en heeft daarna veilig uitgereden. De Quattro heeft veel tijd verloren in een aantal crashes. Jo reed buiten de kijker in de Originalteile 635 en moest de wagen echt gewoon worden. In het kampioenschap ben ik met één punt over Bram gegaan... Spanning ten top dus!

Greets from Petit Spa

Gunther

Last edited by MFahrer; 06-01-2006 at 09:58.
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 10:07
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Quote:
Originally Posted by MFahrer
...

Pieter z'n Quattro:
En wat zien we daar rechts?
Old 06-01-2006, 10:12
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Juha
En wat zien we daar rechts?
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Als je je afvraagt wat die kroonkurk daar ligt te doen... we schrijven op de binnenkant een naam en leggen de kroonkurk op de plaats waar iemand is gestopt voor als hij de volgende manche "by" is...
12345
Old 06-01-2006, 10:46
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Ik had het over die mooie kerbstones.

Heb de hele tekst gelezen maar dat weer niet natuurlijk.
Old 12-01-2006, 22:33
xke xke is offline
De Paddock Rookie

he m farher Laat maar eens iets weten dan komen we is kijken
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules