![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Doe zo voort, neem je tijd, vraag erop los en je modelbouwcapaciteiten zullen er zeker op vooruitgaan en maak er ondertussen nog het beste van van deze japanner. ![]() Hou er rekening mee dat de ervaren modelbouwers onder ons regelmatig ook nog wel eens in de fout gaan.
|
|||
|
|||
Quote:
Slotrelated tips kan ik je beter geven! Nog geen nieuws van het chassis trouwens... *erg erg erg*... G. |
|
||||
|
||||
Omdat de wedstrijd in aantocht is, en het chassis staat te trappelen om z'n eerste meterkes te rijden, heb ik de verlichting in de Skyline gestopt. De foto's zijn van iets minder kwaliteit. Foto-toestel vertoeft ergens in Frankrijk...
Hier een zicht op de achterlichten, in een verlichte omgeving: Heb ook even getest wat het verschil is tussen 9V (boven) en 14,5V (onder) op de verlichting: Nu maar hopen dat het voldoende is om in het donker te rijden. Nog even een totaalzicht op de wagen: Ik moet de lichtpunten nog afdichten, al lijkt het aan de voorkant wel mee te vallen... Als alles meezit gaat deze avond het chassis eronder.
|
|||
|
|||
Alles zal wel meezitten! Alles ligt klaar om aan te passen, af te stellen en te monteren!
Ik zou wel het interieur, de rolkooi en het dashboard ook meebrengen dat we dat ineens ook op maat kunnen snijden! Voor de beugels te plakken probeer ik toch meestal eerst het interieur op maat te maken... om "rond" de beugels te werken is het niet zo simpel! Tot straks! G. |
|
||||
|
||||
Het staat allemaal al klaar
![]() Tot straks,
|
||||
|
||||
Het chassis is er! De Skyline heeft er zin in. Maar...
Door het grote verlof en het spijtige timing, zal ik er niet bij zijn op de 10h ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb dus niet kunnen meedoen aan de tien uur. Maar toch heeft hij al enkele rondjes gereden. Tijdens een FIA-GT race op Petit Spa reed ik met een oiginele C6.R van Carrera. Maar de rubberen banden en het zware gewicht trokken op niets, daarom in de tweede helft de Skyline ingezet.
Op het chassis ziet hij er zo uit: Lekker laag en vet Een beetje te laag, want de achterband sleepte tegen de kas: Te zien aan de schuine kant. Door het slepen heb ik ook nooit op volle snelheid kunnen rijden. M'n bandjes zijn trouwens nog niet helemaal ingereden... Foto van de achteras. Hierop zie je dat het chassis niet helemaal recht staat met de kas. Ook dat de linkerband een slijtage heeft van het slepen, en de binnenkant de tekens van enkele uren heerlijke fun ![]()
|
||||
|
||||
Even
![]() Ik ben bezig met de C6.R op het chassis te plaatsen, maar ik krijg de kas aan geen kanten tegen de ijzeren beugeltjes. Iemand een idee hoe dit op te lossen, de beugeltjes staan op het maximum... Hier zie je een duidelijk verschil in breedte tussen de Skyline en de C6.R. Een idee van de afstand tussen de kas en het chassis
|
|||
|
|||
Om dat probleem op te lossen zet ik tegen de ijzeren profieltjes van die ultralichte blokjes (ook gebruikt voor RC vliegtuigen), maar ik kan nu op de naam niet komen!
Zo'n blokje is eigenlijk een rechthoekig staafje van 1x1x5cm G. |
|
||||
|
||||
Dank je wel Gunther. Ben er gisteren om gegaan, en de Corvette staat intussen op het chassis. Nu nog het interieur dremelen, en dan moet het wel goe komen.
Foto's volgen later.
|
||||
|
||||
Zoals belooft, de foto's van de Corvette op het chassis. Ik moet toegeven, dat ik er wel een beetje fier op ben. Als alles meezit, rij ik er donderdagavond mee...
![]() Ik wacht nu op een dremel (??? ![]()
|
||||
|
||||
Na een 'kick in the bud' van Gunther ( positieve manier
![]() ![]() Het interieurke had ik al voorzien voor de sprint-race, waar ik spijtig genoeg niet bij kon zijn. Hier wat foto's: Mislukte foto, die ik dan maar gebruik om het lexan-interieurke met tijger-motief te tonen. Achterverlichting De xeon voorverlichting ( de enige LED's die ik nog liggen had), met en zonder achtergrondverlichting. The total picture Ik maak me pas de bedenking dat dit de eerste wagen is, die ik zelf maakte, die reglementair zou moeten zijn. Ik heb ringen moeten gebruiken om op de correcte wagenhoogte te raken...
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Anthony, die zal wel beter rijden dan de vorige keer
![]() ![]() Groeten Johan |
|
|||
|
|||
Blij te zien dat je tijd hebt gevonden om de wagen startklaar te krijgen! Ik ben benieuwd wat het vanavond gaat geven! Hij zal inderdaad al héééél wat beter rijden dan in de vorige FIA GT wedstrijd!
Tot vanavond! G. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|