De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-05-2006, 19:31
M_K M_K is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by smiley
ik heb hem gewoon van racingworld.be
Klopt, maar daar staat nog een interessante alinea boven. Ik zal hem even quoten :

Quote:
Originally Posted by RW
Blijkbaar is er een probleem opgetreden met de timing van de eerste manche. Op de tijdentabellen in het mediacenter is de onderstaande top 10 verschenen. We willen u erop wijzen dat de kans bestaat dat deze uitslag foutief is. Het is ondertussen zeker dat de Ferrari 360 Modena #27 van BPO ergens in de top 5 beland zou moeten zijn.
Reply With Quote
Old 27-05-2006, 21:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Is dit nu het nieuwe wonder van Belgie anno 2006? Leuk veld aan de voorkant.........maar er zat net zo weinig spanning in als de vorige week bij de Belcar

Tussen de nr. 1 en 2 zat dit keer meer dan een rondje, vorige week maar 21 seconden Op diversiteit zal de BTCS het wel winnen, veel verschillende wagens (althans qua uiterlijk). Trouwens de 2de plaats van Bouvy is een lucky one..........hij doet er alles aan om zijn reputatie te bevestigen Die kan blij zijn dat bepaalde personen een post te vroeg stonden op het circuit

Wie dacht de RACB soms een beetje ruzie maakt met de Belcar en op de hand van de BTCS is heeft het mis

Quote:
Maar het was vooral naast de piste dat de spanning dit maal hoog opliep. Een openlijk dispuut tussen een aantal topteams en de organisatie, RACB en Renault leidde bijna tot een blokkade van de startgrid.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11691
Teams die niet tevreden zijn met de BTCS, svp overstappen naar de Belcar. Teams die niet tevreden zijn met de Belcar, svp overstappen naar de BTCS.
Een ruil met gesloten beurzen

Al met al een leuk veld, maar de mooiste acties heb ik vandaag gezien bij de Youngtimers en de ADAC Classic Throphy. Net zoals vorige week de DSC eigenlijk de beste serie van het weekend was.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-05-2006, 21:55
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley
race 1
de astra van qvick is gespined en heeft een ronde achterstand opgelopen, later in de race viel hij ook nog uit..
Die Astra was gecrasht denk ik want ze hebben die met de takelwagen binnen gebracht met redelijk wat schade.
Old 27-05-2006, 21:55
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Eén conclusie : Autosport s**ks in Belgium anno 2006

Twee "hoogstaande" kampioenschappen strijden tegen elkaar om als "beste" beschreven te worden maar kunnen geen van beiden het publiek boeien zoals enkele jaren geleden de Belcar en een 10 tal jaar geleden de Procar.

Ze trekken geen van beiden publiek, behalve met vrijkaarten. (als 10% van de uitgedeelde vrijkaarten op het circuit opduiken is het veel)
Ze bieden enkel races waarin auto's "rondrijden" en zelden strijden (op hier of daar een duel na)
Ze moeten het hebben van hetzelfde publiek, dezelfde teams of piloten, dezelfde beperkte budgetten en concureren elkaar dood. Tegen de dag dat één van de twee kapot is zal van de andere ook niet veel over schieten.
Hopelijk komt er ooit een autosport overheid aan de macht met verstand van deze materie en geen "politiekers" die hetzij de één, hetzij de ander voortrekken.
Het is tijd om actie te ondernemen voor het te laat is...

de duitse races boeiden me vandaag veel meer dan de BTCS. Daar waren mooie, originele en spectaculaire bolides aan het werk. Halverwege de BTCS race ben ik een dutje gaan doen, net als vorige week tijdens de tweede helft van de Belcar race. Nog een geluk dat ik binnen het circuit woon en een excuus heb om me overdag even te leggen (wegens de zware nachten in de wheels die volgens mij ook voor de teams en de piloten vaak leuker zijn dan de sleur overdag)
Old 27-05-2006, 22:06
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Die Peugeot 406 is ook naar huis. Die heb ik op de remork zien staan en is met de Mobilehome naar huis gereden.
Old 27-05-2006, 22:14
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Waar kan ik de volledig uitslag vinden ? Op de site van RIS staat niks en op de site van ADAC vindt ik ook niks terug.
Old 27-05-2006, 22:46
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J.
Ze bieden enkel races waarin auto's "rondrijden" en zelden strijden (op hier of daar een duel na)
En als er dan al eens "getikt" wordt (lees: Corvette's rijden elkaar overhoop in de Jacky Ickx ) staat de helft van Belgie in rep en roer...
Reply With Quote
Old 27-05-2006, 22:54
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Wie dacht de RACB soms een beetje ruzie maakt met de Belcar en op de hand van de BTCS is heeft het mis
En in de uitzending van Pitstop Tv deze namiddag zei Vanierschot dat de Belcarorganisatie dringend hun regels moeten herzien want anders zullen meerdere teams zich onthouden in de toekomst.

Dan hebben beide kampioenschappen toch èèn ding gemeen
Reply With Quote
Old 27-05-2006, 22:55
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Fonne
Waar kan ik de volledig uitslag vinden ? Op de site van RIS staat niks en op de site van ADAC vindt ik ook niks terug.
Op RIS zal je sowieso niets terugvinden qua timing van de BTCS dit weekend. De reden is vrij simpel: BTCS werkt dit weekend NIET met hun vertrouwde chronometrage (RIS dus), maar maakt (verplicht ) gebruik van het klungelachtige systeem van de Duitse organisator. Gisteren liep het al dik fout tijdens de kwalificaties (ook in andere series). Ondanks het uitdrukkelijke verzoek van de PRC Group veegden de oosterburen het aan hun laars om het chronometragesysteem eens grondig te controleren. Met als resultaat dat het vandaag dus opnieuw fout liep. Over de posities 1,2,3 en 4 van de eerste BTCS wedstrijd is er duidelijkheid. Alles wat daarna op het timingscherm volgde is 'onder voorbehoud', met dank aan het geknoei van de Duitse tijdswaarnemers. Een officiële uitslag van de eerste wedstrijd is er dus nog niet, en we zullen al blij zijn als die er moest zijn tegen morgenmiddag. Het is de eerste maal dat PRC Group in België samenwerkt met deze organisator, en ik vrees dat het ook de laatste maal zal zijn, tenzij er bepaalde garanties kunnen geboden worden. De 'youngsters' en 'oldtimers' bieden absoluut het nodige spektakel, daaraan zal het niet liggen. Maar qua organisatie werd er zelden een dergelijke chaos vertoond in Zolder. Duitsers en de Lage Landen... Als die mannen komen is het enkel maar om de baas te 'spelen' en veelal hun eigen optimistische wil op te leggen. Na enkel jaren trekken ze dan weer weg, met de staart tussen de benen...

Ik kan me moeilijk inbeelden dat Circuit Zolder, noch de PRC Group, gediend is met de chaos (overigens niet enkel betreffende de chronometrage) die de 'organisator / huurder van het circuit' hier vertoont. Mijn kennis van hun taaltje is niet zo schitterend, maar van die 'Punktlichkeit' (mijn excuses als dit verkeerd geschreven is) valt in Zolder dit weekend helaas niks te merken .

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
Old 27-05-2006, 23:05
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J.
.
Het is tijd om actie te ondernemen voor het te laat is...
Weet ge nog een stuksken grond liggen
Reply With Quote
Old 27-05-2006, 23:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Dries DS
Duitsers en de Lage Landen... Als die mannen komen is het enkel maar om de baas te 'spelen' en veelal hun eigen optimistische wil op te leggen. Na enkel jaren trekken ze dan weer weg, met de staart tussen de benen...
Wat een goedkope opmerking Dat zullen onze Duitse vrienden op dit forum echt kunnen waarderen. Misschien eens in de geschiedenis duiken van dit soort evenementen? Daar leer je nog iets van

De ADAC en haar lokale ADAC Ortsclubs zijn een rijke bende. Een bepaald gedeelte van hun budget moeten deze clubs besteden aan race-evenementen. Kleine afdelingen krijgen dan ook kleine evenementen toebedeeld.............e.e.a. is gewoon statutair vastgelegd. Ze moeten dus iets organiseren, het zal hen een zorg zijn of er 100 of 10.000 toeschouwers op afkomen. Voor die mannen is Zolder dus een verplicht uitje c.q. schoolreisje

De naam van de Ortsclub staat vermeld in het programmaboekje. Wie heeft hem bij de hand? Kan iemand die daar behoefte hetzelf uitzoeken of het juist is wat ik schrijf

Dat een dergelijk weekend zo in elkaar zit zal voor Lahaye/PRC geen verrassing zijn. Promotie voor een dergelijk weekend zul je dan ook nauwelijks aantreffen.

Chaos? De timing werd goed gevolgd en geen vertragingen. Dus daar kan ik geen chaos in ontdekken. Wat wel chaos c.q. debielenwerk was? De plaats van de safetycar tijdens de BTCS-wedstrijd. Bij alle degelijke Duitse wedstrijden stond die kist op de plaats waar de lokale crew van Zolder hem normaal ook parkeerd.

Echter niet bij de BTCS De opstelling was dusdanig dat de Safetycar de uitslag van de wedstrijd had kunnen beinvloeden Goed bezig!

De wagen stond geparkeerd aan het einde van de pitsstraat, bij de nieuwe boxen, voor de uitgang naar de paddocks. Tijdens de BTCS wedstrijd werd de pits ook gebruikt door de deelnemers aan de diverse klassen die een box hadden in de pits. Zo af en toe moest er weleens wagen richting de paddock.........gevolg. De SC-car moest achteruit......voor de boxen van Delahaye. Die konden dus op dat moment ff geen pitstop maken zonder tegen problemen aan te lopen.

In het slechtste geval hadden we dus een pitstop gehad van een Megane.......wilde een andere deelnemer de pits verlaten, en kon de SC-car niet achteruit. Gevolg? opstopping bij het uitrijden van de pits.

Gelukkig hebben we geen combinatie gezien van de bovengenoemde mogelijkheden.........maar het had gekund
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:27
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Wat een goedkope opmerking Dat zullen onze Duitse vrienden op dit forum echt kunnen waarderen.
... Zegt de kampioen in de cynische opmerkingen, die blijkbaar niet heeft gesnapt dat deze woorden al even cynisch zijn als 90% van zijn eigen opmerkingen.

De timing werkte perfect? Ja hallo, ga dat maar eventjes uitleggen aan de mensen die zich dienden te oriënteren op die timing, c.q. een misleide wedstrijdleider, met de haren in het hoofd en de mensen in de perszaal die niet meer wisten waar ze het hadden. Het zal ook waarschijnlijk daarom zijn dat we nu al een 'officiële uitslag' hebben, niet? Of wachten we nog een tijdje, tot het geklungel van de timekeepers daar over is?

Dat de ADAC youngsters en oldies (incl. de Fords) me kunnen bekoren, is meer dan duidelijk. Veelal knappe wagens, die herinneringen oproepen, en een spannende (sportieve) strijd. De opmerking over hogere en lagere ADAC series klopt perfect, ze bieden beiden een welbepaalde waarde. Maar soms valt het 'onderscheid' tussen 'Wij' en 'Zij' zo fel op hé...

Wat betreft de uitspraken van ene zekere heer Bouvy: Ik kan Mark hier enkel gelijk bij geven. Grove (al te grove) uitspraken en soms ook (zelfs vandaag) niet steeds geoorloofde activiteiten op het asfalt. Dat Mark geen 'superfan' is van de hogervernoemde rijder, kan ik best begrijpen .

Mvg,

Dries DS

Last edited by Dries DS; 28-05-2006 at 10:24.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Dries DS
... Zegt de kampioen in de cynische opmerkingen, die blijkbaar niet heeft gesnapt dat deze woorden al even cynisch zijn als 90% van zijn eigen opmerkingen.
Mensen veroordelen op hun afkomst dat is iets anders dan cynisme, maar misschien kijk jij wel bewust de andere kant op wanneer ze in Antwerpen een signaal geven dat zo'n opmerkingne niet kunnen.

Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:55
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Mensen veroordelen op hun afkomst dat is iets anders dan cynisme, maar misschien kijk jij wel bewust de andere kant op wanneer ze in Antwerpen een signaal geven dat zo'n opmerkingne niet kunnen.
Dedju seg, was ik DAT effe vergeten...

Last edited by Dries DS; 28-05-2006 at 10:26.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 13:09
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

De definitieve uitslag:
1. (#1) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette – 54 ronden
2. (#72) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette
3. (#2) Euromaster Racing – BMW Silhouette
4. (#5) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette
5. (#21) KS Motorsport – BMW Silhouette
6. (#27) Monroe Racing/BPO – Ferrari 360 Modena (1e GT)
7. (#62) GS Motorsport – Porsche 996 GT3 Cup (2e GT)
8. (#22) KS Motorsport – BMW Silhouette
9. (#55) Garage Pino Racing – Porsche 997 (3e GT)
10. (#9) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules