![]() |
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
Is dit nu het nieuwe wonder van Belgie anno 2006? Leuk veld aan de voorkant.........maar er zat net zo weinig spanning in als de vorige week bij de Belcar
![]() Tussen de nr. 1 en 2 zat dit keer meer dan een rondje, vorige week maar 21 seconden ![]() ![]() ![]() Wie dacht de RACB soms een beetje ruzie maakt met de Belcar en op de hand van de BTCS is heeft het mis ![]() Quote:
Een ruil met gesloten beurzen ![]() Al met al een leuk veld, maar de mooiste acties heb ik vandaag gezien bij de Youngtimers en de ADAC Classic Throphy. Net zoals vorige week de DSC eigenlijk de beste serie van het weekend was.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Eén conclusie : Autosport s**ks in Belgium anno 2006
Twee "hoogstaande" kampioenschappen strijden tegen elkaar om als "beste" beschreven te worden maar kunnen geen van beiden het publiek boeien zoals enkele jaren geleden de Belcar en een 10 tal jaar geleden de Procar. Ze trekken geen van beiden publiek, behalve met vrijkaarten. (als 10% van de uitgedeelde vrijkaarten op het circuit opduiken is het veel) Ze bieden enkel races waarin auto's "rondrijden" en zelden strijden (op hier of daar een duel na) Ze moeten het hebben van hetzelfde publiek, dezelfde teams of piloten, dezelfde beperkte budgetten en concureren elkaar dood. Tegen de dag dat één van de twee kapot is zal van de andere ook niet veel over schieten. Hopelijk komt er ooit een autosport overheid aan de macht met verstand van deze materie en geen "politiekers" die hetzij de één, hetzij de ander voortrekken. Het is tijd om actie te ondernemen voor het te laat is... de duitse races boeiden me vandaag veel meer dan de BTCS. Daar waren mooie, originele en spectaculaire bolides aan het werk. Halverwege de BTCS race ben ik een dutje gaan doen, net als vorige week tijdens de tweede helft van de Belcar race. Nog een geluk dat ik binnen het circuit woon en een excuus heb om me overdag even te leggen (wegens de zware nachten in de wheels die volgens mij ook voor de teams en de piloten vaak leuker zijn dan de sleur overdag)
|
||||
|
||||
Die Peugeot 406 is ook naar huis. Die heb ik op de remork zien staan en is met de Mobilehome naar huis gereden.
|
|
||||
|
||||
Waar kan ik de volledig uitslag vinden ? Op de site van RIS staat niks en op de site van ADAC vindt ik ook niks terug.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan hebben beide kampioenschappen toch èèn ding gemeen ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik kan me moeilijk inbeelden dat Circuit Zolder, noch de PRC Group, gediend is met de chaos (overigens niet enkel betreffende de chronometrage) die de 'organisator / huurder van het circuit' hier vertoont. Mijn kennis van hun taaltje is niet zo schitterend, maar van die 'Punktlichkeit' (mijn excuses als dit verkeerd geschreven is) valt in Zolder dit weekend helaas niks te merken ![]() Mvg, Dries DS |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() De ADAC en haar lokale ADAC Ortsclubs zijn een rijke bende. Een bepaald gedeelte van hun budget moeten deze clubs besteden aan race-evenementen. Kleine afdelingen krijgen dan ook kleine evenementen toebedeeld.............e.e.a. is gewoon statutair vastgelegd. Ze moeten dus iets organiseren, het zal hen een zorg zijn of er 100 of 10.000 toeschouwers op afkomen. Voor die mannen is Zolder dus een verplicht uitje c.q. schoolreisje De naam van de Ortsclub staat vermeld in het programmaboekje. Wie heeft hem bij de hand? Kan iemand die daar behoefte hetzelf uitzoeken of het juist is wat ik schrijf ![]() Dat een dergelijk weekend zo in elkaar zit zal voor Lahaye/PRC geen verrassing zijn. Promotie voor een dergelijk weekend zul je dan ook nauwelijks aantreffen. Chaos? De timing werd goed gevolgd en geen vertragingen. Dus daar kan ik geen chaos in ontdekken. Wat wel chaos c.q. debielenwerk was? De plaats van de safetycar tijdens de BTCS-wedstrijd. Bij alle degelijke Duitse wedstrijden stond die kist op de plaats waar de lokale crew van Zolder hem normaal ook parkeerd. Echter niet bij de BTCS ![]() ![]() De wagen stond geparkeerd aan het einde van de pitsstraat, bij de nieuwe boxen, voor de uitgang naar de paddocks. Tijdens de BTCS wedstrijd werd de pits ook gebruikt door de deelnemers aan de diverse klassen die een box hadden in de pits. Zo af en toe moest er weleens wagen richting de paddock.........gevolg. De SC-car moest achteruit......voor de boxen van Delahaye. Die konden dus op dat moment ff geen pitstop maken zonder tegen problemen aan te lopen. In het slechtste geval hadden we dus een pitstop gehad van een Megane.......wilde een andere deelnemer de pits verlaten, en kon de SC-car niet achteruit. Gevolg? opstopping bij het uitrijden van de pits. Gelukkig hebben we geen combinatie gezien van de bovengenoemde mogelijkheden.........maar het had gekund ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De timing werkte perfect? Ja hallo, ga dat maar eventjes uitleggen aan de mensen die zich dienden te oriënteren op die timing, c.q. een misleide wedstrijdleider, met de haren in het hoofd en de mensen in de perszaal die niet meer wisten waar ze het hadden. Het zal ook waarschijnlijk daarom zijn dat we nu al een 'officiële uitslag' hebben, niet? Of wachten we nog een tijdje, tot het geklungel van de timekeepers daar over is? Dat de ADAC youngsters en oldies (incl. de Fords) me kunnen bekoren, is meer dan duidelijk. Veelal knappe wagens, die herinneringen oproepen, en een spannende (sportieve) strijd. De opmerking over hogere en lagere ADAC series klopt perfect, ze bieden beiden een welbepaalde waarde. Maar soms valt het 'onderscheid' tussen 'Wij' en 'Zij' zo fel op hé... Wat betreft de uitspraken van ene zekere heer Bouvy: Ik kan Mark hier enkel gelijk bij geven. Grove (al te grove) uitspraken en soms ook (zelfs vandaag) niet steeds geoorloofde activiteiten op het asfalt. Dat Mark geen 'superfan' is van de hogervernoemde rijder, kan ik best begrijpen ![]() Mvg, Dries DS Last edited by Dries DS; 28-05-2006 at 10:24. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Last edited by Dries DS; 28-05-2006 at 10:26. |
|
||||
|
||||
De definitieve uitslag:
1. (#1) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette – 54 ronden 2. (#72) Delahaye Racing – Renault Mégane Silhouette 3. (#2) Euromaster Racing – BMW Silhouette 4. (#5) Motorsport International – Jaguar X-Type Silhouette 5. (#21) KS Motorsport – BMW Silhouette 6. (#27) Monroe Racing/BPO – Ferrari 360 Modena (1e GT) 7. (#62) GS Motorsport – Porsche 996 GT3 Cup (2e GT) 8. (#22) KS Motorsport – BMW Silhouette 9. (#55) Garage Pino Racing – Porsche 997 (3e GT) 10. (#9) Objectif 2.30 – Peugeot 407 Silhouette |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|