De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-05-2006, 23:48
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Sennake
Inderdaad. Wie zijn gat verbrandt... enz...
da gat was al lang verbrand, alleen heeft de FIA en consoorten er steeds zelf wat zalf op gesmeerd en een kussentje onder gelegd zodat hij geen last had van de blaren.
Old 27-05-2006, 23:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by A.J.
da gat was al lang verbrand, alleen heeft de FIA en consoorten er steeds zelf wat zalf op gesmeerd en een kussentje onder gelegd zodat hij geen last had van de blaren.
Lol! Zie wat ik me nu gelachen heb Andy :

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
The three FIA-appointed stewards - Tony Scott Andrews, Joaquin Verdegay and Christian Calmes - said in a statement they have heard evidence from Schumacher himself; his race engineer Chris Dyer; Ferrari technical director Ross Brawn; Ferrari team manager Stefano Domenicali; race director Charlie Whiting; and FIA software analyst Alan Prudom.

www.autosport.com
Gewoon ter info........

Verderop in dat artikel verklaren de FIA-stewards dat ze geen enkele reden kunnen bedenken waarom Schumi zo hard remde zonder in de vangrails te belanden en zijn motor te laten afslaan.

Ferrari kan geen beroep aantekenen. De uitspraak is gebaseerd op artikel 112 van het sportief reglement.

Voor de rest geen mening over deze actie Behalve dat zijn nieuwe overall uitziet als een goedkoop dubbellikker-ijsje van 50 cent uit mijn jeugd
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
tis 116b:

Quote:
b) If, in the opinion of the stewards, a driver deliberately stops on the circuit or impedes another driver in any way during the qualifying practice session his times will be cancelled. In this case, a team will not be able to appeal against the steward's decision.

Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:21
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Hij is tenminste wel consequent :

Quote:
Even his brother Ralf has not been protected from Schumacher's sheer determination to win.

In the 2001 European Grand Prix at the Nurburgring, Schumacher veered across the track at the start, forcing Ralf to back off or risk being forced into the wall.

autosport.com

Reply With Quote
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by raceboy
tis 116b:
dan wel ff dit ... heb trouwens het manoeuver van Schumacher nog niet gezien ... Maar vermits we over de reglementen spreken moeten ze wel voor iedereen even streng worden toegepast

Quote:
Ook Giancarlo Fisichella werd door de stewards in Monaco bestraft. De Italiaan zou Red Bull-rijder David Coulthard hebben gehinderd. Fisichella verloor zijn drie snelste tijden, waardoor hij als negende start.

bron: f1racing.net
2 maten ... 2 gewichten ?
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Hoewel er enkele nuchtere meningen zijn die zeggen 'enkel de coureur kan het weten', lijkt het duidelijk dat er op basis van het omstreden verleden van Schumacher bij elk twijfelgeval met drek moet gesmeten worden om toch nog wat erkenning te putten uit oude koeien als Adelaïde en Jerez. Feit is dat als je een carrière opbouwt van 14 seizoenen F1 dan je al wat meer meemaakt dan de gemiddelde Hakkinen of Villeneuve.

Ik heb geen idee of het al dan niet opzettelijk was, maar zolang ik geen zwart op wit bewijs heb, blijf ik van die drek af. Die pole kan me niks schelen. Ik treur nu voornamelijk om het wereldkampioenschap dat hier ongetwijfeld gewonnen wordt door Alonso, die een voorsprong gaat uitbouwen van een nauwelijks overbrugbare 25 punten. Ik treur om de race, die even spannend gaat zijn als het simultaan aftrekken van een stukje wc-papier en het knipperen van de linkeroogwimpers. Alonso vertrekt, Webber houdt de rest op en tegen de laatste rondes dubbelt Fernand voor de derde keer de rest van het veld onder luid gejuich van de bruin aangebrande playboy van de modellenwereld Briatore 'Fernando fantastico fantastico woohoo grazie'.

Ik treur om het talent van de kerel dat keer op keer in de schaduw gezet wordt door een meute mekkergeiten die maar al te graag hun stem laten horen als er iets negatiefs te spuien valt over de F1 tout court, onder het motto 'alle andere autosporten-excuseer motosporten- zijn veel beter en spannender.' KIJK DAN NIET, ja toch ?

U hoeft van mij morgen geen top en flop te verwachten. Ik kijk voor die ene keer ook eens niet.
Old 28-05-2006, 00:34
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Finish
U hoeft van mij morgen geen top en flop te verwachten. Ik kijk voor die ene keer ook eens niet.
Heb jij ergens geld ingezet op Schumacher of is het jou all time hero?

Als de stewards melden dat ze aan de hand van de telemetrie deze beslissing nemen dan is dat correct. Ik zag het trouwens met mijn eigen ogen al dat hij raar deed door op deze manier rascasse in te sturen. Heb zelf ervaring met telemetrie en je kan echt wel duidelijk zien waar hoe sterk men remt en tevens de stuuruitslag. Het feit dat hij tegen een langzame snelheid zijn wagen zo parkeert duidt op voorbedachte rade. Iemand met zijn talent zou altijd door deze bocht geraakt zijn indien hij die intentie had...
Old 28-05-2006, 00:45
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J.
Heb jij ergens geld ingezet op Schumacher of is het jou all time hero?

Als de stewards melden dat ze aan de hand van de telemetrie deze beslissing nemen dan is dat correct. Ik zag het trouwens met mijn eigen ogen al dat hij raar deed door op deze manier rascasse in te sturen. Heb zelf ervaring met telemetrie en je kan echt wel duidelijk zien waar hoe sterk men remt en tevens de stuuruitslag. Het feit dat hij tegen een langzame snelheid zijn wagen zo parkeert duidt op voorbedachte rade. Iemand met zijn talent zou altijd door deze bocht geraakt zijn indien hij die intentie had...
@ Andy: Schumi en intenties... welke (positieve intenties) heeft hij ooit al gehad (behalve zijn 'nekomvang' iets breder maken i.f.v. de sponsorruimte?) (in eigen voordeel/centen???) Rascasse is de perfecte plaats om dit 'gedrocht' te doen; en dan 'armzalig' te pleiten. Als (Ex-) Ferrari Fan, hoop ik dan ook dat ze die geldklopper op pensioen sturen. Arme F1, Arme Autosport (al schrijf ik dat laatste nog wel met hoofdletter, want er is nog steeds hoop .)
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 00:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Ferrari en Schumacher zo dom zouden zijn om opzettelijk deze diskwalificatie te forceren. Zeker niet na al die modder die ze over zich gekregen hebben na al die jaren van teamorders, gewaagde maneuvers en persoonlijke vete's tussen Schumacher en Hill. Daar leer je toch uit ? Wie zou het zich dan nog kunnen permitteren om de hele boel op te lichten door opzettelijk het stuurtje verkeerd te draaien. U raadt het al: arrogante Schumacher hemzelve, die op de baan plots ook rekening moet houden met familie zo blijkt. Kom Ralf, kruip jij maar lekker voor, beste broer van me.

Wat all time hero betreft zit je wel goed, trouwens. Omdat de rest van het veld na Senna nog altijd niks fabuleus wereldschokkends anders biedt, voornamelijk. Inclusief Alonso.
Old 28-05-2006, 01:01
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

dat Schumacher - Schumacher incident moet je je toch nog wel herinneren, Finish, dat was er over. moet Michael ook beseft hebben, want sindsdien heben we de typische Schumi start niet meer gezien.

wat dat opzettelijk forceren van de diskwalificatie betreft: wie niet waagt, niet wint, ongeacht de berg "stront" die je over je heen krijgt
Old 28-05-2006, 01:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Finish
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Ferrari en Schumacher zo dom zouden zijn om opzettelijk deze diskwalificatie te forceren.
Ik denk ook wel niet dat het "met voorbedachte rade" geweest is, maar wel een "inspiratie van het moment" : in eerste instantie zal hij wel een ongewild foutje gemaakt hebben, maar net zo goed denk ik dat hij een botsing nog kon vermijden. Omdat hij zijn snelle ronde dan sowieso verknoeid had en de concurrentie achter hem nog sneller onderweg kon zijn, heeft hij bliksemsnel beslist om dan maar tegen de muur te rijden. Maar inderdaad zal hij niet gedacht hebben bij het verlaten van de pits : "nu ga ik eens tegen de muur knallen zie"...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 01:12
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Ik weet dat hij toen idd riskante starts nam, maar ik kan me dat voorval niet meer herinneren. Mogelijk staat er hier op dit forum wel een bespreking van ofzo, als ik nog eens terugzoek. Ik herinner me wel dat Michael Ralfke ooit eens opzijduwde om Barrichello door te laten.

Achteraf bekeken lijkt het inderdaad vreemd als je al die feiten opstapelt. Waar rook is, is vuur, zeggen de meesten. Maar af en toe wordt dat vuur maar al te graag door die 'meesten' gemaakt. Er is naar mijn mening maar één persoon die nu met de volle 100% kan zeggen of het opzettelijk was of niet, en dat is Schumacher zelf. Al die waarheidsprekende interpretaties zijn volledig gekleurd op basis van voorgaande dubieuze feiten waarbij Schumacher al dan niet in de fout ging. Het is een smet op zijn indrukwekkend palmares, een vlek die dreft en mr. proper er niet meer uitkrijgen.
Old 28-05-2006, 01:17
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik denk ook wel niet dat het "met voorbedachte rade" geweest is, maar wel een "inspiratie van het moment" : in eerste instantie zal hij wel een ongewild foutje gemaakt hebben, maar net zo goed denk ik dat hij een botsing nog kon vermijden. Omdat hij zijn snelle ronde dan sowieso verknoeid had en de concurrentie achter hem nog sneller onderweg kon zijn, heeft hij bliksemsnel beslist om dan maar tegen de muur te rijden. Maar inderdaad zal hij niet gedacht hebben bij het verlaten van de pits : "nu ga ik eens tegen de muur knallen zie"...
Klinkt aannemelijk. Ik heb er geen flauw idee van, net zoals de FIA, die er tot 23u hebben over zitten nadenken. Zo duidelijk als sommigen beweren was het dus ook wel niet. Of nam Di Montezemolo misschien de hele dag niet op omdat zijn gsm-batterij plat was ?
Old 28-05-2006, 01:51
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

duidelijk is het zeker niet, en eigenlijk ook niet op te maken uit de beelden. ik heb ze nu gezien, en het valt heel moeilijk in te schatten.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules