De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-04-2007, 07:28
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Misschien een late reactie, dus waarschijnlijk heb je er niets aan en vermoedelijk kun je geen beeldmateriaal verwerken in je eindwerk, maar probeer anders eens beelden te bemachtigen van bijvoorbeeld Nelson Piquet op het podium van de GP van Brazilië 1982. Hallucinant eigenlijk. Of van Mansell die z'n wagen over de streep tracht de duwen in Dallas '84.

Ook bestaat er een fragment waarin Senna het belang uitlegt van een goede fysieke conditie als je piloot bent (al was het maar voor een goede concentratie). Je had ze eventueel bij mij kunnen komen ophalen.

Het verbaast me eigenlijk dat er leerkrachten l.o. zijn die zoiets beweren. Dat zegt meer over hun onwetendheid dan wat anders.

Last edited by Mario; 17-04-2007 at 07:31.
Reply With Quote
Old 17-04-2007, 11:05
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Iedereen bedankt om te helpen. Ben de laatste hand aan het leggen op aan mijn eindwerk. Zodra het af is zullen jullie het kunnen lezen.

@Mark
Ik weet niet hoe het zit met teksten hier plaatsen. Ik zou de paddockers graag mijn Eindwerk laten zien maaar moet ik dit hier posten als een gewone post? Is er ergens een soort copyright want het is voor een groot deel allemaal zelf geschreven en zou niet graag hebben dat mensen dat zomaar kopieren en plakken in hun eigen werken.
Maak er een beschermde pdf-file van.
Reply With Quote
Old 17-04-2007, 11:51
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Zie het nu pas : mijn naam Peter Bens maar dat zal Jan Wouters al wel gemeld hebben . BugAlfa komt van Buga & Alfa dat ligt voor de hand .
Reply With Quote
Old 17-04-2007, 16:11
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by redje View Post
Maak er een beschermde pdf-file van.
Hoe?

Quote:
Misschien een late reactie, dus waarschijnlijk heb je er niets aan en vermoedelijk kun je geen beeldmateriaal verwerken in je eindwerk, maar probeer anders eens beelden te bemachtigen van bijvoorbeeld Nelson Piquet op het podium van de GP van Brazilië 1982. Hallucinant eigenlijk. Of van Mansell die z'n wagen over de streep tracht de duwen in Dallas '84.

Ook bestaat er een fragment waarin Senna het belang uitlegt van een goede fysieke conditie als je piloot bent (al was het maar voor een goede concentratie). Je had ze eventueel bij mij kunnen komen ophalen.

Het verbaast me eigenlijk dat er leerkrachten l.o. zijn die zoiets beweren. Dat zegt meer over hun onwetendheid dan wat anders.
Ik moet ook een powerpoint maken dus mag je dat altijd doorsturen of locatie geven waar ik dat vind. Van die man die zijn auto tracht over de finish te duwen zou een parel zijn tussen de bloppers

Last edited by guntha; 17-04-2007 at 16:18.
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 08:19
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Hoe?

Ik moet ook een powerpoint maken dus mag je dat altijd doorsturen of locatie geven waar ik dat vind. Van die man die zijn auto tracht over de finish te duwen zou een parel zijn tussen de bloppers
http://www.youtube.com/watch?v=Q8Es5c1q4zA
Het was toen snikheet en de race vond plaats op een bijzonder bochtig stratencircuit met telkens korte rechte lijnen, dus de rijders hadden nauwelijks de tijd te rusten. Bovendien denk ik dat ze toen nog geen drinkbusjes hadden in hun wagen. Dat verklaart mede de staat waarin hij toen verkeerde.

Over de podiumceremonie met Piquet vind ik niet meteen iets.
Old 18-04-2007, 08:41
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Voor de race in Brazilië :
http://www.youtube.com/watch?v=vmpi5u05nnM

Piquet wint dus voor de Fin Rosberg. Je zou denken dat de Braziliaan beter bestand zou zijn tegen de hitte dan de Fin, maar hij stort dus volledig in op het podium. Het was ook de tijd van de wing cars en die behaalden grote snelheden in de bochten, wat meteen ook hoge G-waarden betekende en dus een grote belasting op de nekspieren.

Een mooie illustratie van hoe sterk die G-waarden konden zijn, leverde alweer Piquet in '81 in Las Vegas, waar hij een hele tijd in bepaalde bochten zijn hoofd te rusten legde op een speciaal aangebrachte plaatje of plankje omdat hij het niet meer kon verdragen. En in die race ging het om de wereldtitel, die hij uiteindelijk won met een puntje verschil denk ik, mede dankzij het punt of de twee die hij in Las Vegas behaalde.

Voor de petite histoire : zowel Piquet als Rosberg werd later gediskwalificeerd omdat hun wagens niet conform waren (trucje om de turbo's te kunnen bijhouden). Prost ging met de overwinning lopen.
Old 18-04-2007, 12:50
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Bedankt voor de filmpjes met de uitleg erbij. Ik zet ze zeker in mijn powerpoint. Zeer bruikbaar materiaal.
bedankt
Old 18-04-2007, 14:00
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Die gebeurtenissen dateren van voor de periode dat het gangbaar werd om de fysieke conditie systematisch op peil te houden en contrasteren mooi met de piloten die tegenwoordig fris als een hoentje uit hun bolide klauteren .

Je kunt je afvragen hoe beide piloten even daarvoor nog geconcentreerd konden racen tegen andere concurrenten tegen toch aanzienlijke snelheden en met de vereiste precisie.

Last edited by Mario; 18-04-2007 at 14:08.
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 16:17
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mario View Post
Die gebeurtenissen dateren van voor de periode dat het gangbaar werd om de fysieke conditie systematisch op peil te houden en contrasteren mooi met de piloten die tegenwoordig fris als een hoentje uit hun bolide klauteren .

Je kunt je afvragen hoe beide piloten even daarvoor nog geconcentreerd konden racen tegen andere concurrenten tegen toch aanzienlijke snelheden en met de vereiste precisie.
Jij kent er precies wat van. Nog belangrijke dingen die het melden waart zijn?
Old 18-04-2007, 18:24
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Goed nieuws: Ergens midden volgende week zal mijn eindwerk hier te bewonderen zijn Schiet me niet dood als het misschien een paar dagen later is. Er is veel werk aan.
Old 18-04-2007, 18:40
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Goed nieuws: Ergens midden volgende week zal mijn eindwerk hier te bewonderen zijn Schiet me niet dood als het misschien een paar dagen later is. Er is veel werk aan.
De Paddock Professoren zullen streng maar rechtvaardig oordelen...
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 19:15
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
De Paddock Professoren zullen streng maar rechtvaardig oordelen...
Ik hoop het. Ik kan nu wel al een beetje tegen kritiek na de uitval in het begin van mijn paddock carriere

Hier een tipje van de sleur op tillen.
Quote:
Voorwoord
Als zesdejaar student in de l.o. richting wordt van ons verwacht om een eindwerk te maken rond sport. Ik heb voor autosport gekozen omdat dit mij boeit. De techniek en de technologie die er achter zit fascineert me echt maar ook het fysieke gedeelte ervan is prachtig. Ik was zeer gemotiveerd om over dit onderwerp een eindwerk te maken omdat ik veelte horen krijg dat de autosport geen echte sport is.”Het is maar zitten in een auto en sturen.” Dit was mijn kans om te laten zien dat dit niet zo is, dat er veel meer komt bij kijken dan dit. Ik vond het zeer erg fijn om dit te mogen doen. Ik heb veel geleerd over autosport tijdens het maken van mijn GIP en veel nieuwe mensen leren kennen. Zelf wil ik ook graag in het speciaal Jorg Soens, Jan Wouters, Jan Heylen de mensen van depaddock en Tom Gielen/Daikin racing bedanken voor de hulp die ze mij gaven met het realiseren van mijn eindwerk.
Iemand vergeten?
Old 18-04-2007, 20:06
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Voorwoord
Als zesdejaar student in de l.o. richting wordt van ons verwacht om een eindwerk te maken rond sport. Ik heb voor autosport gekozen omdat dit mij boeit. De techniek en de technologie die er achter zit fascineert me echt maar ook het fysieke gedeelte ervan is prachtig. Ik was zeer gemotiveerd om over dit onderwerp een eindwerk te maken omdat ik veelte horen krijg dat de autosport geen echte sport is.”Het is maar zitten in een auto en sturen.”

Omdat men wel eens stemmen hoort die van oordeel zijn dat autosport geen 'echte' sport is zoals voetbal of atletiek dit zijn. "Het is maar achter het stuur van een auto plaatsnemen en draaien aan dat stuur". Uit die begrijpbare beweringen van het 'grote publiek' haal ik mijn motivatie om te tonen dat dit niet het geval is.

Dit was mijn kans om te laten zien dat dit niet zo is, dat er veel meer komt bij kijken dan dit. Ik vond het zeer erg fijn om dit te mogen doen. Ik heb veel geleerd over autosport tijdens het maken van mijn GIP en veel nieuwe mensen leren kennen. Zelf wil ik ook graag in het speciaal Jorg Soens, Jan Wouters, Jan Heylen de mensen van depaddock en Tom Gielen/Daikin racing bedanken voor de hulp die ze mij gaven met het realiseren van mijn eindwerk.

Probeer je vermelding iet of wat meer body te geven. Je geeft je leekracht de indruk dat Jan Heylen zomaar een boereke is die worsten verkoopt. NEEN, Je moet pronken met het feit dat je iemand als Jan Heylen hebt kunnen strikken voor dit werk.

De mensen van depaddock - wees accurater en zeg wat depaddock is...etc.......

Oordeel van iemand die zelf zijn Thesis aan het schrijven is:

Geef je tekst wat meer body door uit te leggen wie/wat/waar. U leerkracht weet immers niet wie Jan Heylen is nog wat Champcar is....Vergeet dat niet.

Vermijd te veel te praten over Ik....probeer overschouwelijk te spreken met Men,....
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 20:37
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Toeval, gisteren kwam een leerkracht met ongeveer een dezelfde opdracht af.
Doe een bespreking van een half uur tot een uur over een zelf te bepalen onderwerp
Old 18-04-2007, 21:27
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Oordeel van iemand die zelf zijn Thesis aan het schrijven is:

Geef je tekst wat meer body door uit te leggen wie/wat/waar. U leerkracht weet immers niet wie Jan Heylen is nog wat Champcar is....Vergeet dat niet.

Vermijd te veel te praten over Ik....probeer overschouwelijk te spreken met Men,....
Zal dat eens veranderen se. Dank je voor de tip
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules