![]() |
|
|
||||
|
||||
Misschien een late reactie, dus waarschijnlijk heb je er niets aan en vermoedelijk kun je geen beeldmateriaal verwerken in je eindwerk, maar probeer anders eens beelden te bemachtigen van bijvoorbeeld Nelson Piquet op het podium van de GP van Brazilië 1982. Hallucinant eigenlijk. Of van Mansell die z'n wagen over de streep tracht de duwen in Dallas '84.
Ook bestaat er een fragment waarin Senna het belang uitlegt van een goede fysieke conditie als je piloot bent (al was het maar voor een goede concentratie). Je had ze eventueel bij mij kunnen komen ophalen. Het verbaast me eigenlijk dat er leerkrachten l.o. zijn die zoiets beweren. Dat zegt meer over hun onwetendheid dan wat anders.
![]() Last edited by Mario; 17-04-2007 at 07:31. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Zie het nu pas : mijn naam Peter Bens maar dat zal Jan Wouters al wel gemeld hebben . BugAlfa komt van Buga & Alfa dat ligt voor de hand .
|
|
||||
|
||||
Hoe?
![]() ![]() Quote:
![]() Last edited by guntha; 17-04-2007 at 16:18. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het was toen snikheet en de race vond plaats op een bijzonder bochtig stratencircuit met telkens korte rechte lijnen, dus de rijders hadden nauwelijks de tijd te rusten. Bovendien denk ik dat ze toen nog geen drinkbusjes hadden in hun wagen. Dat verklaart mede de staat waarin hij toen verkeerde. Over de podiumceremonie met Piquet vind ik niet meteen iets.
|
||||
|
||||
Voor de race in Brazilië :
http://www.youtube.com/watch?v=vmpi5u05nnM Piquet wint dus voor de Fin Rosberg. Je zou denken dat de Braziliaan beter bestand zou zijn tegen de hitte dan de Fin, maar hij stort dus volledig in op het podium. Het was ook de tijd van de wing cars en die behaalden grote snelheden in de bochten, wat meteen ook hoge G-waarden betekende en dus een grote belasting op de nekspieren. Een mooie illustratie van hoe sterk die G-waarden konden zijn, leverde alweer Piquet in '81 in Las Vegas, waar hij een hele tijd in bepaalde bochten zijn hoofd te rusten legde op een speciaal aangebrachte plaatje of plankje omdat hij het niet meer kon verdragen. En in die race ging het om de wereldtitel, die hij uiteindelijk won met een puntje verschil denk ik, mede dankzij het punt of de twee die hij in Las Vegas behaalde. Voor de petite histoire : zowel Piquet als Rosberg werd later gediskwalificeerd omdat hun wagens niet conform waren (trucje om de turbo's te kunnen bijhouden). Prost ging met de overwinning lopen.
|
||||
|
||||
Bedankt voor de filmpjes met de uitleg erbij. Ik zet ze zeker in mijn powerpoint. Zeer bruikbaar materiaal.
bedankt |
|
||||
|
||||
Die gebeurtenissen dateren van voor de periode dat het gangbaar werd om de fysieke conditie systematisch op peil te houden en contrasteren mooi met de piloten die tegenwoordig fris als een hoentje uit hun bolide klauteren
![]() Je kunt je afvragen hoe beide piloten even daarvoor nog geconcentreerd konden racen tegen andere concurrenten tegen toch aanzienlijke snelheden en met de vereiste precisie.
![]() Last edited by Mario; 18-04-2007 at 14:08. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Goed nieuws: Ergens midden volgende week zal mijn eindwerk hier te bewonderen zijn
![]() |
|
||||
|
||||
De Paddock Professoren zullen streng maar rechtvaardig oordelen...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Hier een tipje van de sleur op tillen. Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Oordeel van iemand die zelf zijn Thesis aan het schrijven is: Geef je tekst wat meer body door uit te leggen wie/wat/waar. U leerkracht weet immers niet wie Jan Heylen is nog wat Champcar is....Vergeet dat niet. Vermijd te veel te praten over Ik....probeer overschouwelijk te spreken met Men,....
|
||||
|
||||
Toeval, gisteren kwam een leerkracht met ongeveer een dezelfde opdracht af.
Doe een bespreking van een half uur tot een uur over een zelf te bepalen onderwerp ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|