![]() |
|
|
||||
|
||||
ook weer een mooi resultaat voor de astra van kissling 10de algemeen en 1ste in sp3, spijtig dat de astra turbo het tempo van de gewone astra niet kon bijhouden anders was die nog 11de alemeen
de manthey porsche ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
En op DSF ( Duitse sateliet zender ) geven ze ook verslag van de 24u van de nurburgring |
|
|||
|
|||
de 24 uur worden integraal uitgezonden door motorstv.
hier een de zend uren: Motors TV UK Timings (+ 1 hour for European viewers): Monday June 11 Scrutineering: 13.30 - 17.00 Tuesday June 12 Scrutineering: 07.30 - 16.00 Weds June 13 Qualifying 1: 18.00 - 23.00 Thurs June 14 Qualifying 2: 18.00 - 23.00 Friday June 15 Drivers Parade: 17.00 - 18.00 Sat June 16 Warm-up, Legends, Race: 08.00 - 00.00 Sun June 17 Race: 00.00 - 14.30 als je nu nog zegt dat ze er in le mans niets van kennen weet ik het niet meer |
|
||||
|
||||
net terug van de 24stunden :
donderdag: eerst even gaan kijken in Breidscheid en toen rustig iets gaan eten Beim Hannes. Erna een rustig wandelingetje gemaakt van Quiddelbach naar Nurburg en daar een terrasje gemaakt. Eerste lichte zonnebrand en spierpijn aan de kuiten waren een feit ![]() Vrijdag: Na verscheide leuke trainingen en een leuke race gezien te hebben, wilden we naar Flugplatz gaan en daar verder kijken. Bleek dat daar enkel de VIP's van AUDI toegelaten waren ... ![]() ![]() ![]() Zaterdag: Voormiddag rustig bij Breidscheid gekeken naar het programma, dutje gedaan uit verveling langs het circuit, en dan maar gaan eten Beim Hannes natuurlijk weer ![]() Zondag: heel stil wakker geworden en verbaasd blijvend over het feit dat we geen aut'os hoorden in onze Zimmerfrei... Dus toen we hoorden dat het stilgelegd was owv mist, maar rustig ontbeten en dan net voor de herstart terug de draad opgepakt in Breidscheid. Om 12u dan snel nog frietjes gegeten Beim Hannes, en dan terug naar huis. Vriendin moest op tijd terug zijn voor haar kids... En wat gebeurd er dan: 4u rijden op 200km ![]() ![]() Mijn besluit: goede faire wedstrijden gezien, leuke wagens, knappe meiden ![]() |
|
||||
|
||||
Mijn zin volledig lezen,strepper. Ik heb het over live-stream via internet, niet over een uitzending op betaaltelevisie. Ik ga geen sateliet of digidecoder aanschaffen voor 1 race.
|
|
||||
|
||||
Ik was er toch ??? Zaterdagnamiddag stond ik, samen met Mark, ook in Breidscheid. Bij de start stonden we in Wehrseifen en daarna zijn we terug naar Breidscheid gegaan. 's Avonds hebben we wat rondgetrokken om rond 23u terug in Breidscheid aan te komen. Ik had nochthans mijn Paddock pet op
![]() Het was echter te donker om nog wat van de race te zien en we zijn dan maar naar huis gereden. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
M.b.t. minder toeschouwers, zou dat komen door het ontbreken van de fabrieksteams in de laatste jaren zoals Opel, Audi en BMW?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
aangekomen rond 23h in Adenau.
Adenau zelve was precies een winkelstad.. overal liep er volk. Aan de brug stond alles dichtgeparkeerd dus ff doorgereden richting Hohe Achte. Daar effe te voet het bos ingetrokken maar na 10mins in den pikdonker beslist om terug te keren. (achteraf bleek het ongeveer een uurtje stappen doorheen het bos.. OEF) Dan naar Adenauer Forst geweest (doorgereden met auto tot boven) VOLK, VOLK.. ni te doen. de laatste 300m van dit weggetje stonden links en rechts (VOOR ZOVER JE KON KIJKEN) bomvol met camping-achtige dinges. Party's links en rechts, kerstverlichting, heel luide muziek, veel alcohol.. en veel zatlappen of course. Aangekomen aan de boord vd piste stond de volledige omheining vol. nergens kon je nog een plaatsje aan de draad vinden. Op sommige plaatsen stonden de mensen 3rijen dik. Na AF naar Nurburg geweest (begin oude tracé en links,rechts,links combo.) vanaf bovenaan (1ste linkse) tot aan de combo stond het pad naast het circuit volledig volgeparkeerd met allerhande camping-achtige stuff. ongezien hoeveel volk hier overal stond. dan ook nog ff naar de hoofdpaddock geweest maar daar was niet zo denderend veel te beleven. gelukkig waren we met zijn tweetjes.. en hebben we beiden goed gegast in het naar huis rijden. Anders was ik nog te laat op de stemming (bijzitter) Nurburg - brugge = 2H45 |
|
|||
|
|||
De race was via Radio Le Mans en de live video stream (kwaliteit was zondag minder?) prima te volgen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hadden er naar uitgekeken om daar rustig naar de race te kijken eerlijk gezegd ... |
|
||||
|
||||
Dinsdagmiddag aangekomen, tentje en dergelijke opgezet.
(naast steilstrecke) Woensdag was er een motorsport school bezig, dus het leek wat op touristenfahrten, was niet veel aan. Woensdagavond is er altijd een korso op het circuit. Dit is een absolute aanrader, iedereen komt het circuit op en racewagens komen wat strepen trekken, piloten rijden eens voorbij,... Donderdag heel de dag trainingen gezien, en tegen de avond aan naar Adenauer Racing Day geweest. Is leuk, topwagens staan daar, piloten worden op het podium geroepen voor intevieuws,... De race: Start gaan kijken aan Klosertal, daar kan je met de opwarmingsronde op de baan gaan staan, en handjes schudden met de piloten. Daar dus zo'n 2 uur staan wachten (schuilen) tot het onweer over was. Na het avond eten langs wipperman tot aan Brunchen gegaan. Stond waanzinnig veel volk. Toen het donker werd, terug naar Hedwig-Hohe gegaan en tot zo'n uur of 2 gezeten en dan gaan slapen. 's morgens wakker geworden tegen een uur of 9. Het enige wat je hoorde was harde muziek van die Duitsers naast ons. Geen wagens, ik moest direct terugdenken aan Spa 1993, toen ben ik ook zo wakker geworden. Al een geluk ging de race tegen 10.00 uur terug van start. Dus eigenlijk maar 2 uur van de race gemist. Dan nog wat race gezien aan wipperman en hedwig-hohe en tegen 17.30 terug huiswaarts gekeerd. De race was leuk om volgen, mooie inhaalacties, soms heel gevaarlijke situaties gezien, alle Belgen hebben de aankomst berijkt,... Het einige minpunt aan de 24 uur race was het voorprogramma, je had enkel youngtimer, procar, fiesta cup, clio cup, mini cup op de Nordschleife. F3 en GT3 series reden enkel op Nurburgring. Dat er hier gezegt wordt dat het niet zo druk was moet ik tegenspreken, het stuk waar ik was, daar was het de afgelopen 3 jaar nooit zo druk als nu. Veel Belgen ben ik ook niet tegengekomen, de enige die ik gezien heb zijn de mekaniekers van de oranje Ford Focus. Die reden ook een rondje met de korso. Ik zal proberen een filmpje (45min) hier te plaatsen, maar dan moet ik er eerst nog een paar stukjes uitknippen. |
|
||||
|
||||
Wat een 24h opnieuw, rustig zullen ze wel nooit worden.
Heb na afloop Romain Dumas even uitgevraagd over zijn pc opmerking ivm grootste verschil met Le Mans, zijnde de gentlemen drivers. Voor de snelle wagens is de 24h immers een 23h50 minuten slalom race op een smal circuit. Hij zei dat het enorm moeilijk was om het juiste tempo en % agressie te vinden tov het andere verkeer want dat je werkelijk vanalles tegenkomt maar de topwagens zetten echt wel 24h druk op elkaar. Commentaar die achter de pc evident lijkt maar die je waarschijnlijk pas goed begrijpt als je de wedstrijd en spanning in de pits gezien hebt. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|