De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-03-2008, 22:21
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

zwaar incident? welk dan? toch niet die tik bij Kubica? hij ging daar wel in de fout, maar je kan het bezwaarlijk "een zwaar incident" noemen
Old 18-03-2008, 10:15
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Yannick R View Post
Idd, maar ik heb toch ook even gezien toen Raikkonen achter Barrichello reed dat hij toch meer "worstelde" in de tragere bochten (o.a. de bocht waar hij met het wiel op het gras reed).
Dat kwam door de downforce die hij niet voldoende had DOOR achter Rubens te worstelen , niet door de afwezigheid van TC. Volgens mij had Kimi duidelijk op TC gerekend wanneer hij Kovallainen passeerde... "Oeps ,. vergeten ! Geen TC meer dit seizoen!!!" Baf , de rode grindbak in !
Maar om nu al te spreken van druk in het team? No Way! Ferrari draait al lang genoeg mee aan de top om druk naast zich neer te leggen hoor!
Reply With Quote
Old 18-03-2008, 11:46
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Raikonnen had zeker niet op TC gerekend, TC heeft niks te maken met de remafstand die hij daar zwaar te kort ingeschat heeft
Old 18-03-2008, 11:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
No Way! Ferrari draait al lang genoeg mee aan de top om druk naast zich neer te leggen hoor!
Euhrm, Ferrari heeft vooral de laatste 10 jaar aan de top meegedraaid onder leiding van niet-Italianen, zoals daar zijn Todt, Brawn en Schumacher. Deze 3 toppers zijn ondertussen één voor één vertrokken en de vraag zal zijn of ze bij Ferrari in staat zullen zijn om het ook zonder hen te doen. Het risico is immers niet onbestaande dat het op termijn weer een bordeel wordt, zoals voor het Todt tijdperk. Italianen staan ervoor bekend om vaak dingen emotioneel te behandelen ipv op een rationele manier. Totdat Todt arriveerde was het jaren lang - meer dan 20 jaar - gewoon 1 grote chaos. Jean heeft er toen flink in gerammeld en gekuist en er structuur ingebracht met het gekende resultaat. Hij stond immers boven alle interne politieke trekkerijen en dat soort moois.

En dat het snel kan gaan - in beide richtingen overigens - bewijst Honda. Afgelopen seizoen stonden ze vaker op de achterste rij dan wat anders en gaandeweg kwamen ze ook als laatste over de streep. Brawn werd binnengehaald met "hire & fire" bevoegdheid en de eerste slachtoffers zijn gevallen (chief designer oa) . Een goeie maand later staan ze vanop de laatste rij - waar ze in december en januari steevast te vinden waren - weer in het middenveld.

Ferrari zal maar aan de top kunnen blijven als ze ervoor zorgen dat ze weer niet ten prooi vallen aan de Italiaanse mentaliteit. Anders gaan ze het moeilijk krijgen.

Reply With Quote
Old 18-03-2008, 12:06
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ducati toont niettemin dat het anders kan, ook met Italianen.
Old 18-03-2008, 12:32
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
En dat het snel kan gaan - in beide richtingen overigens - bewijst Honda. Afgelopen seizoen stonden ze vaker op de achterste rij dan wat anders en gaandeweg kwamen ze ook als laatste over de streep. Brawn werd binnengehaald met "hire & fire" bevoegdheid en de eerste slachtoffers zijn gevallen (chief designer oa) .

als meestertacticus ging hij wel in de fout in het geval Barrichello. Dat Rubens binnekwam tijdens SC kan als reden hebben dat de benzine helemaal op was. Maar hem wijzen op het rode licht aan het einde van de pits is duidelijk een taak van Brawn. Door het rode licht hadden ze zich niet zo moeten haasten en had ook de pitstop veiliger kunnen verlopen... Maar waarschijnlijk zal het paraplu systeem wel werken bij Hinda en kan Brawn nu iemand anders hiervoor ontslaan...
Old 18-03-2008, 12:35
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Laat ons dan maar hopen dat het geen saaie McLaren demostratie wordt , anders zijn we misschien wel vertrokken zoals het Ferrari tijdperk anno 2000 t.e.m. 2004. Voor mij mag de titel gerust weer beslist worden aan het einde van de rit. Het maakt voor mij dan niet uit wie het zou zijn. Al hoop ik op Kimi of Felipe... Mclaren zou gedurende het seizoen ook eens moeten pech hebben hé! Ik weet het , niet sportief van mij , maar je ben fan of je bent er geen hé...
Dat zou pas spannend zijn... met een stuk of 5 strijden voor de titel en kampioen worden met +/- 60punten ...
Reply With Quote
Old 18-03-2008, 12:37
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Maar waarschijnlijk zal het paraplu systeem wel werken bij Hinda en kan Brawn nu iemand anders hiervoor ontslaan...
? Ik wist niet dat de Jappen met nog een nieuw team in de F1 zit?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules