![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
sterk gevonden, het zou best zo wel eens kunnen zijn
|
||||
|
||||
ivm die rook:
Quote:
![]() ivm die pitstop: Ik zie het probleem niet in. MS reed dan wel 1:18.6, maar DC zal op dat moment ook wel gepusht hebben. en dat gaat beter met minder brandstof aan boord. Mclarens pitcrew is dan misschien niet zo snel als die van Ferrari, maar echt traag zou ik ze ook niet durven noemen ivm commentaar vrt: ik vind die achtergrondinfo net goed. wat op het scherm gebeurt, zie ik zo ook wel. die insider-info van Saelens maakt het net interessant |
|
||||
|
||||
Quote:
Lap 49 DC : 1.20.537 MS : 1.19.007 Lap 50 DC : 1.20.896 MS : 1.19.215 Lap 51 DC : pitstop MS : 1.18.652 bron: f1.tagheuer.com <== aanrader trouwens ==> gemiddelde tijdsverschil voor de pitsstop 1.605 sec ==>verschil was bij het opkomen van de baan van DC nog 1 sec ==> die 1.20 tijden van DC zijn niet gehinderd door traffic, want de hele race door zijn dat zijn gemiddelde tijden ==> ik durf dus met mathematische zekerheid stellen dat 1 lap later gaan pitten DC de race zou gekost hebben. airco
|
||||
|
||||
De redenering van HHugo zou correct zijn op een circuit waar je kan voorbijsteken, maar in Monaco is zijn redenering compleet fout. Het enige wat telt, is dat je aan de leiding uit de pits rijdt. Coulthard was idd sneller voor zijn pitstop, maar ook Schumacher was veel sneller voor de pitstop van DC. Eens Coulthard gepit had, kon hij rustig rondjes rijden, ook al was hij 1 of 2 seconden trager dan voor de stop.
|
|
||||
|
||||
Interessante site, merci voor de tip
![]() 1 lap later zou idd de race kunnen gekost hebben, maar hij heeft niet 1 lap later gepit. hij heeft wel 7 ronden zonder MS in zijn nek kunnen rijden Quote:
mijn conclusie: we kunnen er nog lang over discussiëren; ze hebben idd een risico genomen (hopelijk berekend), maar tis goed uitgedraaid (als ge supporter van Mclaren zijt natuurlijk) |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
"The brake pedal suddenly went soft"
gevolgd door: "It’s frustrating not to finish the race but the positive thing is that none of the Toyota parts failed!" ![]()
|
||||
|
||||
Die remmen worden waarschijnlijk niet gemaakt door Toyota...
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|