![]() |
|
|
|||
|
|||
Wat doet het virus eigenlijk??
|
|
||||
|
||||
Naar ik heb gehoord, via pers en websits, is het virus in staat toetsaanslagen te herkennen en kan het zo bankcodes, kaartnummers enz. bijhouden. Daarnaast kan het virus een "poort" maken in je PC. ALs je de sleutel van de poort hebt, kan je via deze weg gegevens van je pc lezen. Mocht de ontwerper van dit virus het willen zou op die manier gebruik kunnen worden gemaakt van deze informatie.
Of het klopt ?? Airco , expertise-advies gevraagd. Ik weet wel dat ik vorige week heel veel problemen met mijn pc had. Als ik op internet zat, kon ik wel de eerst geselecteerde pagina openen, maar doorlinken lukte niet. Dan liep IE vast. Of dit een gevolg was van het virus (of dat ik een ander virus had ??) weet ik niet. Maar het is wel opvallend dat nadat mijn pc is opgekuist, alles veel vlotter loopt en ik geen problemen meer heb met IE. Als je twijfelt of je pc geïnfecteerd is, best eerst scannen met een van de progjes die Airco hier heeft neergepoot. Gebruik in elk geval een up-to-date virusscanner ! Last edited by fordje; 13-10-2002 at 16:43. |
|
||||
|
||||
ja de beschrijving die je geeft klopt grotendeels.
Die IE vastlopers zou ik niet meteen linken aan het virus ... Het virus heeft vooral mail-capaciteiten en heeft volgens de definitie geen link met IE.
|
|||
|
|||
Quote:
GRATIS abonneren op de virusinfo-list van het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie "BIPT - IBPT virus alert" <alert@bipt.be > Subject: BIPTvirusinfo-list Pagina "Virus-warning" op de BIPT-website werd aangepast. Page "Virus-warning" sur le site IBPT a été adaptée. Page "Virus-warning" on the BIPT-website has been modified. http://www.ibpt.be http://www.bipt.be Ze houden u gratis op de hoogte van alle virussen (low-medium-high) zodat je bijtijds kunt reageren moest je vriend (virusscanner) even een steekje laten vallen. Ook handig wanneer je voor de zoveelste keer in je mail-box een virus in aantocht melding krijg van iemand die het wel goed voorheeft met u, maar toch probeert u dingen te laten verwijderen die NIETS met virussen te maken hebben. |
|
|||
|
|||
Is het niet zo dat Linux systemen totaal geen last hebben van virussen??
groeten Johan |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Deze gradaties kan je vooral afleiden uit hoeveel (of hoe weinig) een bepaald besturingssysteem gebruikt wordt. Moest ik vandaag een virus willen schrijven (en zoveel mogelijk schade wil aanrichten) lijkt het me logisch dat ik dit virus ga schrijven voor windows-systemen. 95% van de mensen gebruikt immers Windows. De dag dat iedereen naar een linux-systeem overschakeld zullen er veel meer virussen voor Linux verschijnen ... tot dan is Linux relatief veilig.
|
||||
|
||||
Voor de Outlook express gebruikers onder ons ....
http://www.microsoft.com/windows/ie/...76/default.asp ==> patch voor een Critical Bug in de mime afhandeling in Outlook express ==> Install as soon as possible
|
|