![]() |
|
|
||||
|
||||
*Wij zen veur den Aantwarep, die spele kampioen...* --> katastroof
![]()
|
||||
|
||||
van RAFC heb ik vooral de enorme strijdlust onthouden (door mijn inzet als Rode Kruis heb ik de match niet tot in detail kunnen volgen)
over GBA kan ik iets beter oordelen duh ![]() Toppers: Kpaka, Verbist, Snelders en Quansah (ik weet het, 1 uitgevallen speler mag het verschil niet maken. Maar het valt toch op dat we plots (als hij uitvalt) ipv van 3 goalen te maken er 5 tegenkrijgen... toeval ? ) floppers: Zoals ik al zei kan ik de spelers hun prestatie op antwerp niet echt beoordelen ... maar algemeen ... - Haagdoren (respect voor de mooie carriere, maar het is tijd dat hij bij Cisse Severyns in Kapellen gaat shotten, 5 stappen te traag en geen inzet) - Cooreman (zelfde als haagdoren maar met dat verschil dat cooreman nog niet aan de pensioengerechtigde leeftijd is. In zijn 2 jaar bij GBA heb ik hem nog geen enkele deftige (laat staan goeie) match weten shotten. Grootste aankoopblunder ooit opt kiel) - Van der Elst (goeie trainer ... zonder twijfel ... maar een pak sneller ingrijpen zou heel veel problemen oplossen) de rest van de spelers presteert meestal wel degelijk zonder echte uitschieters. Wat deze ploeg nog steeds mist is ervaring. Deze ploeg is bij de best voetballende ploegen in België (wij brengen mooier voetbal dan Brugge en andere topploegen). Toch schort er nog heel wat aan. Leeftijd (ervaring) en vooral een beke spek (sry ma mee 60 kg vliegde echt wel weg bij het kleinste stoempke in de baklijn) ==> gevolgen van de 2 mankementen. Uiterst zenuwachtig voetbal dat soms grote hoogten kent (3 goalen op 15 minuten is geen probleem) maar ook enorme dalen (3-0 niet kunnen vasthouden enzow). Bovendien Antwerp heeft ons gepakt waar ze ons moeten pakken stevig en aggressief voetbal ... dan komen ons pluimgewichtjes vaak in de problemen. Toch zie ik de toekomst niet al te somber in. Grote Talenten als Quansah, Snelders, Kpaka en Verbist liggen nog jaren onder contract en op haagdoren en Cooreman na zijn alle dure contracten uit de beginperiode verdwenen. Waarschijnlijk is break-even dit jaar mogelijk. Combineer dat met een succesvolle jeugdacademie en ik zie een grote toekomst voor GBA. Toch zullen we zeker dit seizoen geen al te hoge verwachtingen moeten stellen (het zou mij verbazen als GBA in het eerste kolommeke eindigt dit jaar) airco
|
||||
|
||||
Quote:
maar der zijn al een geluk ook enkele slimme antwerp-supporters (graptjen wur pol ![]() maar inderdaad een speler neerhalen (kpaka) die aanlegt om (alleen doorgebroken) op doel te shotten vanuit de backlijn kan enkel rood zijn ... eigenlijk wel een serieuze blunder van onze 1e scheids van België Niet dat ik ons verlies daar op wil steken, maar het had de mogelijkheden voor Antwerp 0-3 achter wel heel hard beperkt.
|
||||
|
||||
Jullie hadden den arbiter nie mee, wij de lijnrechters! Die 1ste en 3de goal van GBA wordt telkens gescoord door een speler die uit buitenspel mag vertrekken. En dat neerhalen van Kpaka, kan geen rood zijn, want Ouon staat er ook nog, dus is Kpaka niet alleen door! Och ja, The Great Old verdiende het, jullie niet! Volgende keer beter, alhoewel liever nie
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
laat me nu nie lachen he ffs dienen Ouon staat dik 10 meter naar rechts om een eventuele pass van Kpaka naar een andere Beerschotspeler af te stoppen. Sry dit is niet echt een correcte interpretatie van de voetbalregels he. Bovendien is er nog een 2e reden (in dezelfde fase) waarom Pinxten rood moet krijgen .... Tackle in kwestie gebeurde langs achter. Tackles langs achter moeten volgens de voetbalregels zowieso met rood bestraft worden. Geloof me ... als zelf een massa antwerp-supps toegeven dat Pinxten rood moest krijgen dan moest het ook effectief rood zijn. naja ik wil er niet over zeveren. In elke match gebeuren betwiste fases. Het kwam ons nu enkel bijzonder slecht uit ![]() airco
|
||||
|
||||
Als ge da match goe beziet, zijn er voor de fase van pinxten ook overtredingen van gba waar hij elke keer geel kon trekken. Dit heeft hij ook niet gedaan en ter compensatie gaf hij Pinxten geen rood! Dit is mijn interpretatie van die fase, maar als ge alleen de overtreding ziet is het zeker en vast rood.
Greetzzz |
|
||||
|
||||
tja en compensatie is dan de juste manier van leiding geven voor nen scheidsrechter?
als een beerschotspeler geel verdient moet hij hem maar geel geven. idem: Als een Antwerp-speler rood verdient moet hij rood geven .... dus de scheids blundert nog veel harder ...
|
||||
|
||||
Quote:
Greetzzz |
|
||||
|
||||
Derby's uit het verleden! Hoeveel is de stand?
Een overzicht : Antwerp - Beerschot: 77 matchen in competitieverband, waarvan: 32 gewonnen door Antwerp 24 gewonnen door Beerschot 21 gelijk totaal doelpuntensaldo (77 matchen): 135(ANT)-122(BEE) Beerschot - Antwerp: 78 matchen in competitieverband, waarvan: 31 gewonnen door Beerschot 30 gewonnen door Antwerp 17 gelijk totaal doelpuntensaldo (78 matchen): 121(BEE)-124(ANT) OPMERKING: tijdens het seizoen 1902-03 werd de wedstrijd Antwerp-Beerschot niet betwist, vandaar het verschil (77 matchen thuis versus 78 uit). Er was wel een testwedstrijd voor het kampioenschap 1928-29 op neutraal terrein (Racing Mechelen): Antwerp - Beerschot 2-0 Deze wedstrijd werd niet mee opgenomen in bovenvernoemde totalen. Antwerp - Germinal Ekeren: 9 matchen in competitieverband, waarvan: 5 gewonnen door Antwerp 3 gewonnen door Germinal Ekeren 1 gelijk totaal doelpuntensaldo (9 matchen): 18(ANT)-18(GEK) Germinal Ekeren - Antwerp: 9 matchen in competitieverband, waarvan: 5 gewonnen door Germinal Ekeren 3 gewonnen door Antwerp 1 gelijk totaal doelpuntensaldo (9 matchen): 17(GEK)-13(ANT) Antwerp - GBA: 3 matchen in competitieverband, waarvan: 1 gewonnen door Antwerp 2 gewonnen door GBA 0 gelijk totaal doelpuntensaldo (3 matchen): 8(ANT)-8(GBA) GBA - Antwerp: 2 matchen in competitieverband, waarvan: 2 gewonnen door GBA 0 gewonnen door Antwerp 0 gelijk totaal doelpuntensaldo (2 matchen): 5(GBA)-1(ANT) Greetzzz |
|
||||
|
||||
idd ik vond het een schoon wedstrijd, zo één waar er meer van zouden mogen zijn... en ondertussen... Brugge denderd voort in de competitie
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
k supporter wel voor antwerp, maar ben eerlijk gezegd nog nooit gaan zien (shame on me
![]() maar volgenden derby (6 april denk ik) gaank zeker mee zien.
|
||||
|
||||
ja sure.
En hoe gaat gij binnengeraken? Om in GBA binnen te geraken hebde as RAFC supp een abo'ke nodig. Dus ge zult nog een jaartje moeten wachten ![]()
|
|||
|
|||
k*t, das wel sh*t
![]()
If the enemy is in range, so are you. Last edited by Butcher; 26-11-2002 at 22:16. |
|
||||
|
||||
Elaba, een beetje beschaafd blijven aub...
|
||||
|
||||
OLLLéééééééé
2 derby's extra dit seizoen....22 januari en 5 februari de politie in antwerpen beven nu al ![]()
|
|