De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-03-2003, 21:14
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik heb ook wel van de race genoten en ik ben er bijna zeker van dat het seizoensbegin bijzonder bitter smaakt voor Ferrari. Ze hebben waarschijnlijk voorlopig nog altijd de beste auto of ten minste combinatie en ze verliezen punten. Dat kan hen nog duur te staan komen in de eindafrekening.

En blij dat Raikkonen en Alonso zo goed scoorden. Jammer van Coulthard, want die had anders ook heel wat punten gepakt. Als nu Barrichello wint in Brazilië, zou MS dan voortaan ook op de rem moeten gaan staan ?
Old 23-03-2003, 22:44
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Het had waarschijnlijk iets met het mooie slome zomerweer te maken, maar deze GP vond ik niet bijzonder boeiend behalve de laatste 10 ronden. The Iceman rijft zijn eerste verdiende overwinning binnen en Alonso verbaast met een sterke prestatie in een sterke Renault (Trulli was ook strijdlustig).
Weet er soms iemand hoe de knap rijdende Button uiteindelijk zijn vijfde stek is kwijtgeraakt en nog achter Trulli gesukkeld is?

Schumi's Ferrari moeten we alleszins nog niet afschrijven, ondanks het incident en 4 passages langs de pitstraat scoort hij nog behoorlijk in de eindfase. In een incidentloze race vrees ik dat hem dat het hoogste schavotje zou hebben opgeleverd.

Mijn konklusie: een zeer interessante uitslag voor een race met slechts matige duels.

jan
Reply With Quote
Old 23-03-2003, 23:34
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Finish
en deze keer kreeg hij dan effectief een straf, en is het voor sommigen nog niet goed ?
Die straffen zouden bij iedereen zo moeten zijn. Feit is dat ze nu ook op schumi worden toegapst.
En eigenlijk mogen we lang niet klagen over straffen tegen schumacher é.

Dasalwelteplus vond ik hem vorig jaar properder rijden. Toen moest hij ook voor niemand onderdoen hé. Starten op de eerste rij => en dan finishen en winnen. Nu start hij niet vanop de eerste rij, en plots vind ik hem wat arroganter overkomen. Schumacher die net zijn blazoen wat had opgekuist vond ik, ...

Ok, dit kunnen we nog onder race-ongeval katalogeren, hopelijk gebeurd dit niet elke race (niet dat ik denk dat dat zou gebeuren hoor)
Old 23-03-2003, 23:41
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Kijk nekeer hier

Helicopterview van de start (met dank aan f1onboard.com)

Lijkt me duidelijk dat dit niet opzettelijk was (!), maar gewoon een domme remfout van Schumacher. Bemerk ook de Jaguar van Pizzonia die eerst tegen Montoya aanknalt, en dan -totaal de kluts kwijt- Verstappens achterkant van dichterbij bekijkt. (Onze Jos heeft echt wel altijd pech). Pizzonia had hier anders ook wel een drive-through verdiend...
Old 25-03-2003, 23:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Bon, ik heb mijn internet eindelijk terug, die overstap van moden naar ADSL is niet vlekkeloos gegaan, er waren verschillende faktoren in het spel - fucking Murphy - maar goed, hier ben ik dan.

Ik heb even diagonaal door de verschillende antwoorden gelezen en hier zijn mijn 2 centen.

McLaren heeft 70% van de MP4/17 veranderd, hallo? Ze hebben in de 2de helft van vorig zowat alles aangepast en dit tijdens het winterseizoen tot een geheel gegoten, dus de fameuze "D" versie. Ik zag links en rechts dat Ferrari nog iets de bovenhand heeft, wel, ik heb Rubinho niet echt zien korter komen op Kimi... zelfs integendeel. Dat Schum niet zo top is "under pressure" is nog maar weer eens gebleken. Hij remde gewoon te laat in een poging DC uit te remmen denk ik... Als het de volgende race weer niet lukt, kunnen de Ferraristi wel eens nerveus worden en we weten allemaal hoe efficient nerveuze Italianen zijn. Nu goed, in principe zijn zowel de 2003GA als de MP4/18 aangekondigd voor Imola, dus het zal afwachten worden. Maar als de 17D de 50% vooruitgang is en de 18 van Mclaren de ovirge 50%, dan zijn we weer voor een vet seizoen vertrokken. De 2003GA loopt vertraging op gezien de 2 crahes van Badoer door "mechanical failiure"... om te volgen.

De rest. Alonso was top, maar hij zal aan zijn conditie moeten werken denk ik, die was toch wel uitgeput. En dat Rubinho zo blij was?? ik versta er niets van. Ralf heeft best wel een uitgekookte race gereden, maar kreeg toch bijna een ronde aan de broek. Ook de BAR's en de Saubers zijn mij wel meegevallen.

Op naar Brazil !!

Last edited by Guido; 25-03-2003 at 23:50.
Reply With Quote
Old 26-03-2003, 00:46
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Huudo
McLaren heeft 70% van de MP4/17 veranderd, hallo? Ze hebben in de 2de helft van vorig zowat alles aangepast en dit tijdens het winterseizoen tot een geheel gegoten, dus de fameuze "D" versie. Ik zag links en rechts dat Ferrari nog iets de bovenhand heeft, wel, ik heb Rubinho niet echt zien korter komen op Kimi... zelfs integendeel. Dat Schum niet zo top is "under pressure" is nog maar weer eens gebleken. Hij remde gewoon te laat in een poging DC uit te remmen denk ik... Als het de volgende race weer niet lukt, kunnen de Ferraristi wel eens nerveus worden en we weten allemaal hoe efficient nerveuze Italianen zijn. Nu goed, in principe zijn zowel de 2003GA als de MP4/18 aangekondigd voor Imola, dus het zal afwachten worden. Maar als de 17D de 50% vooruitgang is en de 18 van Mclaren de ovirge 50%, dan zijn we weer voor een vet seizoen vertrokken. De 2003GA loopt vertraging op gezien de 2 crahes van Badoer door "mechanical failiure"... om te volgen.
Komkom ... nu ook geen overhaaste conclusies trekken uit 2 GP's he
* Schumacher die onder druk niet presteert ...
==> IMHO gebeuren er regelmatig ongelukken bij de start. Iedereen is hier de voorbije jaren al wel eens (of meermaals) bij betrokken geweest. Omdat dit nu Schumacher eens overkomt heeft hij een probleem met de druk.

* In de qualifying heeft Ferrari voorlopig nog weinig te vrezen. Afgezien dan van de toevalstreffer van Renault (kwamen in Australië niet verder dan 10e en 12e). Alhoewel ik best wil aannemen dat Renault sterk vooruit is gegaan lijkt het me sterk dat ze deze stunt de komende weken vaker kunnen herhalen.
Qualifying is en blijft een basis voor een succesvolle race.

* Over de nieuwe wagens valt niks te zeggen ... Zolang er niet head-to-head geracet is blijft het een boeltje speculatie

* Dat het tegenwoordig bij Ferrari wat minder loopt heeft voor een stuk met eigen fouten te maken, anderzijds is er de factor geluk. In australië hadden ze alle troeven in handen om te winnen. In Malëisië was er met een iets meer beheerste start ook veel meer te rapen.

Staar je niet blind op het feit dat de voorbije 2 weken geen ferrari op het hoogste trapje stond. Omdat iedereen het onoverwinnelijke Ferrari nu gewoon is begint men al stilaan te spreken van een crisis
Een van de volgende GP's zal de Scuderia hard terugslagen. Het zal misschien niet worden als seizoen 2002 .... Maar echt spannend .... nah

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules