De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-07-2003, 13:45
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

volgens mij zat hij zich echt een breuk te lachen toen hij Coulthard zag vliegen ... maar zijn maag draaide waarschijnlijk toen hij zat dat zijn startnummer under investigation stond door de Clerck of the Course ...

Zo een acties zie ik liever niet, dan nog liever JPM en MS die zo'n manouvres doen ... de reden is simple ... daar zal niemand bij verongelukken ...

wat als die McLaren de lucht ingaat en in't publiek vliegt ... wat als die McLaren de lucht ingaat en de wind eronder komt en hij op zijn kop valt ... die rolbeugel houdt dat niet, wees daar zeker van ... en DC zen nek zou het ook niet houden ...

Dan wil ik zien of Alonso nog lacht ... Ik word echt misselijk als er rijders zijn met zo'n instelling ... het is Formule 1 en niet F3 ...
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 13:51
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Als is hier een gevaarlijk woord op depaddock. Aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk, maar volgens mij zal het zover wel niet komen. Coultard zal echt wel geconcentreerd aan het rijden zijn, en zoals je ziet was de reflex er onmiddelijk. Er recht oprijden zoals Villeneuve en ralf in Melbourne (2001?) zou dus niet gebeurt zijn. En de afstand tussen beiden was natuurlijk ook relatief groot. Alonsozal zoiets wel niet doen als Coulthard in z'n slipstream hangt. Ook kon Coulthard wat beter anticiperen, want Alonso reed niet op de ideale rijlijn, dus word er zowiezo vroeger geremd.
Old 01-07-2003, 14:22
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Als is hier mss een gevaarlijk woord, maar dit keer is men beter weggekomen als het voorbeeld wat jij gaf van JV en RS ...

Coulthard was duidelijk naar Alonso aan't toerijden ... zoveel afstand was er toch niet tussen die 2 ... en anticiperen met 300 km/h is toch wel moeiljik .. als die voor u op zen rem duwt, zit ge er binne een halve seconde op ... het mag een wonder heten dat DC langs de Renault kwam
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 15:05
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik spreek me niet uit over de schuldige, maar ik vond het wel knap dat Coulthard hem inderdaad nog heeft weten te vermijden.

De modale chauffeur zou er denk ik wel opgezeten hebben.
Old 01-07-2003, 16:49
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Als er niets aan de hand zou geweest zijn hadden ze Alonso zijn wagen ook niet under investigation gezet denk ik ...
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 17:25
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Ik heb de wedstrijd niet gezien want ik zat in werchter, maar ik heb zo eens alle posts geleze.

Klopt het dat Alonso voor Coultard zat of was die al aan het dubbelen???
nee zekers hé, dan denk ik toch wel dat Alonso nog steeds doet wat hij wil om zijn positie te verdedige, Coultard is niet meer dan een ander en hij moet maar proberen er voorbij te gaan.

Zolang coultard achter Alonso zit mag Alonso zijn plaats verdedigen, als Coultard ernaast komt dan moet Alonso al wat meer gaan oppassen en als Coultard een deel er voorbij is moet Alonso inhouden of voorbij laten, zo simpel is het denk ik.

Wie rijdt er op dit forum wedstrijden in de gemotoriseerde tak?
Dan weet je zelf goed genoeg dat deze dingen overal gebeuren en dat je het zelf ook doet, rijd maar eens van de ideale lijn af en probeer er maar eens op dezelfde snelheid in te gaan en uit te komen, mij nog niet gelukt hoor.
Old 01-07-2003, 18:39
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by kartboyke
Ik heb de wedstrijd niet gezien want ik zat in werchter, maar ik heb zo eens alle posts geleze.

Klopt het dat Alonso voor Coultard zat of was die al aan het dubbelen???
nee zekers hé, dan denk ik toch wel dat Alonso nog steeds doet wat hij wil om zijn positie te verdedige, Coultard is niet meer dan een ander en hij moet maar proberen er voorbij te gaan.

Zolang coultard achter Alonso zit mag Alonso zijn plaats verdedigen, als Coultard ernaast komt dan moet Alonso al wat meer gaan oppassen en als Coultard een deel er voorbij is moet Alonso inhouden of voorbij laten, zo simpel is het denk ik.

Wie rijdt er op dit forum wedstrijden in de gemotoriseerde tak?
Dan weet je zelf goed genoeg dat deze dingen overal gebeuren en dat je het zelf ook doet, rijd maar eens van de ideale lijn af en probeer er maar eens op dezelfde snelheid in te gaan en uit te komen, mij nog niet gelukt hoor.
Voila, je kan zoveel uitleg geven als je wilt, feit is ik rijdt op plaats 4 (met of zonder remproblemen speelt geen rol) en Coulthard rijdt op plaats 5, moet ik dan mijn plaats afgeven? Als Coulthard ECHT sneller is ging hij er wel voorbij... maar zoals Coulthard al meerdere malen bewezen heeft maakt die soms de foute keuze om op de foute plaats een inhaalmaneuver te plaatsen...

En dan die uitleg over een verwittiging, sinds wanneer moet je de koersdirektie van de F1 serieus gaan nemen? Hebben in het verleden al meermaals bewezen dat ze der een serieus potje kunnen van maken.

'k Zeg daarmee niet dat hetgeen Alonso deed volledig goed te praten is, maar sommige moeten zulke dingen toch in hun context praten en eens goed kijken naar de race voor je de 1001 reglementen begint boven te halen.

De essentie is toch nog altijd (denk ik toch) dat je in een race iemand moet inhalen voor een plaats te winnen? (of kom ik van mars??)
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 20:02
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Gilles
voor hetzelfde geld kan DC die Renault niet ontwijken, lanceert hij zich, en vliegt hij het publiek in, met X-aantal doden tot gevolg ...

Een beetje overdreven ofzo. Teveel naar driven gekeken...
Old 01-07-2003, 20:26
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Quote:
Originally posted by yvdp
Monza 2000
Melbourne 2001

Last edited by HHugo; 01-07-2003 at 21:10.
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 20:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by HHugo
Monza 2001
Melbourne 2002
Le Mans 1955 : 80 doden!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 20:55
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by HHugo
Monza 2001
Melbourne 2002
Toen is er geen auto het publiek ingevlogen...

Quote:
Originally posted by Sennake
Le Mans 1955 : 80 doden!
Dat is een ezel vergelijken met een goudvis... Totaal anders
Old 01-07-2003, 22:20
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by yvdp
NEEENEE
ZEKER NIET TEVEEL NAAR DRIVEN GEKEKEN ...

Denk eens even terug aan die testdag in Silverstone waar ene Ricardo Zonta zelfs tot over de omheining IN de tribune vloog!!!!! Toen ging hij op zen eige tot over de omheining ... was dit tijdens een race gebeurd: X-aantal doden!

Een wagen komt makkelijker over de omheining als hij gelanceert word met 280 km/h, dus neen, niet teveel naar Driven gekeken

Monza 2000=> 1 dode...
Melbourne 2001 => 1 dode...
Crash voorprogramma Suzuka => die cameraman blijft daar bijna dood en de coureur is verlamd!
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 22:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Zeg mannekes, jullie kunnen er wat van. Als dit, als dat: precies een sirene.

Bon voor iedereen die de wedstrijd NIET gezien heeft en voor iedereen die het precies niet meer zo goed weet. Nog eens voor de laaste keer

Incident 1: Alonso vs. DC - bij het ingaan van de laatste bocht voor de rechte lijn, een 6 a 7-tal ronden voor het chicane incident, gaat Alonso plots op de rem, in het midden van de bocht. DC kan met rokende banden maar net ontwijken.

Incident 2: Alonso vs. DC - DC rijdt afwachtend en kan niet onmiddellijk een vuist maken. Bij het naderen van de bewuste chicane, kiest Alonso voor het midden van de baan, voor hen rijdt nog een 'backmarker', DC wil schijnbaar een maneuvre naar rechts doen (om naast Alonso te geraken?) wanneer Alonso duidelijk in de ankers gaat op een eerder moment dan dat ie de hele koers al had gedaan. DC verrast, schiet ernaast en vliegt eraf.

Incident 3: Alonso vs Schumi - Alonso verliest 10 sec. in de laatste 2 ronden op Schumi die in de laatste bocht ineens vlak achter de Spanjaard hangt. Alonso nog even leuk van het gas af en Schumi kan, met rokende banden, een aanrijding maar net vermijden.

Besluiten trek je er zelf maar uit. Alleen hoop ik dat de story Alonso/Briatore waar is. Anders is Alsonso-kid eeen verdraaid slecht verliezer als je het mij vraagt.

ps. Mercedes CLK-LM in Lemans eraf gevlogen (99?) - geen doden
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 22:36
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Originally posted by Huudo
Incident 2: Alonso vs. DC - DC rijdt afwachtend en kan niet onmiddellijk een vuist maken. Bij het naderen van de bewuste chicane, kiest Alonso voor het midden van de baan, voor hen rijdt nog een 'backmarker', DC wil schijnbaar een maneuvre naar rechts doen (om naast Alonso te geraken?) wanneer Alonso duidelijk in de ankers gaat op een eerder moment dan dat ie de hele koers al had gedaan. DC verrast, schiet ernaast en vliegt eraf.
FA gaat van zijn lijn af om ze te verdedigen, wat zijn volste recht is, en moet bijgevolg iets vroeger remmen. DC moet dat voorzien en niet zoals de eerste de beste rookie denken dat hij nog een kans heeft. Voor mij ligt de fout volledig bij DC.

Trouwens Loontje komt om zijn boontje (of zoiets) remember Spa in de regen?

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 01-07-2003, 22:37
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
'Boontje komt om zijn loontje', denk ik, Werner

Dit volledig terzijde...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules