De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-10-2003, 12:36
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Het verhaal eindigt dan toch goed.
Veel succes Luc morgen en zaterdag tijdens de race.
(ook veel succes gewenst aan Dries zodat zij de eerste plaats kunnen behouden in de 2 l klasse)

See you all in Francorchamps!
Reply With Quote
Old 02-10-2003, 13:38
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Tot straks mannen, wij vertrekken om 17.00.
Veel succes aan iedereen. Regenbanden niet vergeten hé.
Reply With Quote
Old 02-10-2003, 14:56
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by bart VDB
Het verhaal eindigt dan toch goed.
Veel succes Luc morgen en zaterdag tijdens de race.
(ook veel succes gewenst aan Dries zodat zij de eerste plaats kunnen behouden in de 2 l klasse)
See you all in Francorchamps!
Da's goed nieuws! Succes voor de race en ik wens jou een tweede plaats toe na de Elise van PSTL die deze keer gevrijwaard zal blijven van pech.

Greetz!
Gert
Reply With Quote
Old 02-10-2003, 16:42
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Hello,
En mijne Megane Nr.68 dan ? de tweede plaats is net hetgeen ik in gedachten had.....als hij niet ontploft tenminste
Dries, je moet dat winnen,hé !
De Elise moet ook scoren.....kortom iedereen op podium !!!
Dries of als't niet teveel gevraagt is kan ik bij jullie in de box, en indien mogelijk plaatsje voor vrachtwagen bij box, ik kan maar vrijdag héél vroeg vertrekken, dank bij voorbaat !
Doei
See you all !
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 02-10-2003, 16:51
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Sorry Luc, maar wij staan al samen met Yes Competition in de box. 3 is echt te veel, dat weten van de vorige jaren.

Ik ben er mee weg, we gaan wa gaas geven !!!!
Reply With Quote
Old 05-10-2003, 10:27
De Paddock Regular

beknopt verslag race spa.

Vrijdag 3/10, de vrachtwagen vertrok reeds om 4u richting Spa, wij met de personenwagen 1 uurtje later.
Ter hoogte van Brussel ging m'n Gsm, klapband met vrachtwagen!, die hebben langer dan een uur moeten wachten achter depanage, daarna ging m'n gsm met de mededeling dat de katrol met staalkabel doorgebroken was bij het naaromhoogbrengen (op z'n plaats) van het defecte wiel, het ging langer duren wegens herstelling... ik ben toen beginnen lachen tot tranen
toe ! - Bij m'n aankomst te Spa was m'n band van de personenwagen ook plat, had wel iets gevoeld maar dacht dat de baan slecht was (laagprofielbanden weet je...) - De eerste training (met ook enkele problemen van startproblemen enz..) gingen we gebruiken om motor enigsinds te roderen met Louisette Lievens aan 't stuur, dus rondjes aan max 5000 rpm.
Briefing: Jochen Claerhout (3de piloot) was dag voorzien net terug uit reis..en was niet aanwezig, overslapen, file en nog van die zaken, dus terug briefje moeten maken voor koersdirectie.
We gaan nu meteen de start beschrijven, ondergetekende op startgrid, "start engines" alles en iedereen startte....behalve Meganeke 68, ik liet mij toen naar beneden bollen en trachte de motor aan de start te krijgen, noppes, opeens ...Wonder!!!! motor sloeg aan maar de anderen hadden bijna een ronde voor! (vervolg op volgende...)
Reply With Quote
Old 05-10-2003, 10:50
De Paddock Regular

vervolg raceverslag.

Totaal uit concentratie en motivatie ben ik op regenbanden mijn eenzame race begonnen, de baan droogde op en m'n regenbanden begonnen te schuiven, probleemloze shift gehad.
Wat onze nieuwe motor betreft ??? futloos, nukkig en niet in toeren te branden! Redaillon in 5 de en halverwege naar 4 schakelen anders viel deze dood...., busstop moeten schakelen naar eerste of geen macht!!!!
Als tweede nam Jochen Claerhout het stuur over, het was inmiddels beginnen gieten, deze heeft toen heel mooie rondjes aan 3'18 gedraaid, we gingen toen over de Golf van Buytaert, BMW'S, en zelfs Porches! - de Megane (kas) heeft enorm potentieel maar we misten power !
Het sprookje duurde niet lang want de ruiten bedampten en hij moest binnen komen, na 3 maal binnen gekomen te zijn, constateerden de mechaniekers een verbrande relais ruitverwarming, dus rechtstreeks van batterij twee zware electrische draden naar ruit en problemen opgelost! toch weer een 25 minuten verloren !! - De laatste shift was voor Louisette en deze draaide probleemloos haar resterend uurtje. - Geen enkele zandbak, contact enz.. viel ons te beurt, gelukkig want er waren andere scenario's te zien van ongelukkige deelnemers ! Verdict: Plaats 10 in klasse, 29 algemeen, pover !!!
Terloops: Piloten van YARIS 96, echte klasse hebben jullie laten zien !!!!!!!!
uitgebreid verslag vanaf woensdag 8/10 op www.garden-machinery.com
Reply With Quote
Old 08-10-2003, 09:50
De Paddock Regular

nabeschouwing

Hello,
Gisteren dinsdag 7/10 ben ik met de wagen naar een rollenbank gegaan, ik wou het fijne weten van de getunede motor!
Het kwam er allemaal duidelijk uit : max. koppel aan 6292 rpm = 195,471 nm. en een totaal onbruikbare max. 208 pk aan 8002 rpm.... (welke de wagen toch niet haald wegens luchtweerstand = cx )
Oude motor max. koppel aan 5702 rpm = 210,342 en 186,643 PK aan 7020 rpm.
Aan zelfde meer bruikbare toerental ( van oude motor ) geeft nieuwe motor ongeveer 165 nm en ongeveer 170 pk.......!!!!
Dit verklaart de reden van 3'07" tijdens trainingen, de wagen kon gemakkelijk 2'55" draaien te Spa met onze oude motor.
Dus terug werk voor onze vriend tuner want zoals de zaken er nu voorstaan beschouw ik het als diefstal van ons racebudget !
Gelukkig was hij bij de testsessie aanwezig bij Alvan te Drongen, en gaat de motor er terug uit voor de 20 ste. maal, weliswaar gaat hij het doen....m'n mechaniekers zijn het ondertussen beu geraakt !!!
DOEI
LUC
GM RACING
Reply With Quote
Old 08-10-2003, 16:43
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Re: nabeschouwing

Quote:
Originally posted by GM RACING
Hello,
m'n mechaniekers zijn het ondertussen beu geraakt !!!
DOEI
LUC
GM RACING
Luc
Ik heb bij je mechaniekers gestaan zaterdag en ze vertelden me dat ze het nu toch blindelings konden en een keer meer of minder maakte niet veel meer uit.
Nee Luc, sorry, grapje (ik kon het niet laten). Zij zullen het ook wel beu zijn.
Dit is een geval om echt de moed te verliezen.
Als jullie gaan werken zoals je me verteld hebt zal het veel betrouwbaarder worden en heb je het zelf in de hand.
Veel succes voor de aanloop naar de 10-uren, hopelijk zonder te veel stress, het is en blijft een hobby!

See You

Bart
Reply With Quote
Old 08-10-2003, 17:18
De Paddock Regular

Bart vdb

Hello Bart,
Proficiat je bent terug uitgereden op een honorabele plaats, veel meer zat er voor de R19 niet in, je kan maar strijden met de wapens welke je beschikbaar hebt, toch mooi en we prijken alle twee op een gelijke plaats in de stand...
Volgend jaar heb je ook je Meganeke, (toch mooie naam,hé? ... een oud lief van mij noemde zo en was destijds even nukkig als m'n motor nu )
We proberen kalm te blijven en het niet aan ons hart te laten komen.

Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules