![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet één ding, als die bescherming niet op de kart zou zitten zou er al een heel deel veeeeel voorzichtiger zijn om die eerste bocht door te komen. De eerste twee-drie ronden komt er trouwens altijd wel wat trek- en duwwerk bij te pas, iets wat ik zelf als piloot eigenlijk niet zo erg vindt... maar ik spreek dan ook niet over pipo's die volle gas in je gat vlammen terwijl jij aan het remmen bent, maar zo met een man of vier half naast elkaar die eerste bocht aansnijden heeft voor mij toch altijd zijn charmes ![]() Ik denk dat we morgen onder de piloten nog eens een stemming zullen laten gebeuren over de start... we zien wel. Er ligt alvast nog een verrassing te wachten waarvoor je niet persé de race moet winnen om het mee naar huis te nemen ![]()
|
|||
|
|||
Voor MRT begon het in elk geval al goed : ze reden de pole. Maar bij de eerste wissel weigerde de kart dienst en verloren ze een pak plaatsen. Momenteel liggen ze terug zesde, met nog meer dan twee uren wedstrijd te gaan. Het begint nu echter wel te regenen daar...
Slechter vergaat het Flugel en Breezz... Ze kunnen er natuurlijk zelf niks aan doen, maar blijkbaar hebben ze daar een traktor geloot i.p.v. een kart. Het ding is niet vooruit te branden... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
wij hadden hetzelfde probleem als P&P racing.
Onze kart was een grasmachien. Na de kwalificaties hadden de mecaniekers dan door dat onze gaskabel niet goed zat en daardoor niet voluit konden gaan. Bij de start waren we goed weg, maar na een half uur kwam een nieuwe piloot uit ons team al binnen. dan volgde een schitterende stint en na de pech van speesman en zijn team kwamen we voorlaatst te hangen. ongeluk bleef ons achtervolgen toen ons achterwiel nog afbrak (gewoon er af rolde)= niks voor niks : het 5e wieleke de regen was spektakel en heb me tijdens mijn stint echt beestig geammuseerd. We zijn uiteindelijk nog wel op het podium geêindigt, welis waar om de pechprijs in ontvangst te mogen nemen. ![]() Pluim voor de organisatie, het was puik werk.
|
||||
|
||||
Dave reed voor een keer niet met mij samen (hij reed voor wesp). En ik ga toch nog moeten geloven dat de teamnaam een rol speelt. Calamitas betekent namelijk ramp en dat was het voor ons ook. In het koersbegin erafgeramd door iemand van streetrace.be (waarvoor dank). Gevolg: rechtervoorwiel paraplu. Binnengekomen voor een nieuwe kart die echter een veel slechtere wegligging had dan de eerste. Daarna zijn we terug kunnen oprukken naar de 12 plaats (mede doordat onze kart beter ging in de regen). Daarna vloog onze ketting er nog eens af en hebben we nog eens van kart moeten wisselen. Onze 3e piloot bleek echter een supertalent te zijn en hij wist nog naar de 10e plaats te rijden.
FF
|
||||
|
||||
Wij hebben deelgenomen onder Woemm-racing
Het niveau lag weer ongelooflijk hoog We hadden de negende tijd gereden tijdens de kwalificatie, geloof ik (ik slechts 3de snelste van ons team) ik werd dan aangeduid om de start te nemen, bangelijk weer die Le Mans start, over het heuveltje lopen in de kart springen en pedal beneden ... Ik had een goede start, ben in de eerste toeren opgerukt naar plaats 4, om uiteindelijk als 5de binnen te komen Onze 2de piloot had nog niet op deze baan gereden voor deze race en dat was er een beetje aan te zien, hij draaide in het begin 4 seconden trager dan de rest, later begon het iets beter te gaan al bleef er een minstens een 2 seconden verschil met onze naaste concurrenten, daardoor een pak plaatsen verloren, ik denk dat we zelfs bij de laatste drie of vier zaten na zijn stint Dan reed de man die onze kwalificatietijd had gereden, spijtig genoeg begon het te regenen, op zich had hij daar geen probleem mee maar onze kart had zeer slechte grip in de regen, het uitaccelereren uit de tragere bochten ging gewoon niet, wielspin terwijl de anderen daar iedere keer gewoon wegreden, waarschijnlijk te nieuwe slicks of te zwaar versleten zeker? De laatste piloot, normaal een zeer goede regenrijder, kreeg de kart ook niet in de goede tijden waardoor we uiteindelijk op een 13 plaats geëindigd zijn, niet slecht maar er zat toch meer in!
|
||||
|
||||
Het was weer een leuke race!! Perfecte organisatie van de Flitser! Heb me schitterend geamuseerd, al zat het geluk ons weer niet mee. Er stonden eigenlijk 2 halve Calamitas teams aan de start (Calamitas en Wesp, in het laatste team reed ik) en beiden hadden serieuze pech. Wij (wesp) hadden een kart met heel goede baanligging, maar geen goede moteur (en dat hadden we juist nodig aangezien zowel ik als mijn teammaat vrij zwaar zijn). We stonden na de kwalifs pas 14de.
Mijn teammaat neemt de start, verloopt niet helemaal goed en we liggen laatste. We kunnen dan wel een paar plaatsen terug winnen, maar dan valt onze kart een eerste keer in panne. We krijgen een nieuwe kart, maar ook die laat het afweten na een paar rondes. We krijgen dan onze 3de kart (dewelke onze eerste kart terug is die gemaakt is). Na een uur neem ik het stuur over en kan probleemloze stint rijden. Enkel verlies ik altijd veel terrein op het rechte stuk. Dat uur had ik trouwens nog een heel mooi duel met X-treme Racer die ook slechte kart had. Een heel uur wiel aan wiel gereden. Dan halverwege de race terug stuur overgedragen aan teammaat en het begint te regenen. Nu hadden we wel goede papieren: zware piloot + kart met supergrip. Dit was ook aan onze tijden te merken, we waren direct bij de snelsten. Ook ik in mijn laatste stint kon bijna iedereen van me afschudden (op 2 a 3 man na) tot ineens mijn kart stilviel (water in motor???). Marshalls kregen kart nog wel terug in gang, maar de kart reed echt niet meer. Als iemand we voorbij haalde, dan stond ik echt stil. Verloor onmiddellijk een half recht stuk per ronde (zonder overdrijven). Uiteindelijk zijn we dus 15de geeindigd. Niet echt heel hoog, maar we hebben ons wel geamuseerd. En we hebben zowel droge als natte omstandigheden gehad, van alles wat dus!! ![]() |
|
|||
|
|||
Vraagje : zijn er eigenlijk teams die geen problemen hadden met hun kart ? Want tot nu toe noteer ik in alle verslagen problemen met de kartjes ... P&P , MRT, WESP , CALAMITAS, WOEMM, Kartmonster... zes teams en zes keer miserie met hun 'masjien'...
|
|
||||
|
||||
Mijn mening is dat de kartjes inderdaad wat tekenen van slijtage vertonen. Volgens mij wordt het langzaam tijd voor nieuw materiaal (een jaar geleden waren de verschillen toch veel kleiner)
FF
|
||||
|
||||
Wij hadden een redelijk kartje, maar ik moest die matige prestatie toch ergens opsteken
![]() nee, het is soms wat frustrerend als er een gastje van 40 a 50 kg u los voorbij steek op het recht stuk, bibi gaat al naar de 85kg hé en wat het rijden in de regen betreft ... ik kan er zelf niet over oordelen, wij hebben geen mechanische problemen gehad, vermageren is de boodschap ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() volledig verslag post ik wel alsk wat meer tijd en goesting heb ![]() de groeten ________ AlanaX live Last edited by Gilles forever!; 17-08-2011 at 03:50. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Er waren ook zeker teams die geen pech hadden met de karts. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Wij (MRT) hadden geen problemen met onze kart alleen 2 maal dat de moteur uitviel tijdens onze wissels maar anders een goeie kart en zeker in de regen ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|