De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-03-2004, 13:53
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Als die regel klopt, gaat hij nog in de fout, hij week namelijk 3 keer van z'n lijn af. Eerst gaat hij op het gras, dan duwt hij Montoya weg, en uiteindelijk weer helemaal aan de andere kant blokkeert hij Trulli.
Maar ik moet die beelden nog es terugzien, 'k vraag me af hoe Alonso op het gras raakte.

oja:

Vriendin van Eddie ofzo ?
Old 07-03-2004, 14:00
buruno buruno is offline
De Paddock Rookie

Alonso ging het gras op omdat de Williams te traag startte, 't was dat of wachten of crashen. Dat was niet echt van zijn lijn afwijken ten nadele van iemand.

Daarna week hij van zijn lijn af ten nadele van Montoya.

De tweede keer was ten nadele van Trulli, maar die zal natuurlijk geen klacht indienen.
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 18:47
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Dude ... Alonso was de enige die een goeie start had ... en ik vraag mij af of jullie en race willen zien of iemand die gewoon zijn rondjes rijd ??? Ik kan zijn 'starts' goed vergelijken met die van JV enkele jaren terug ... die vloog ook overal door.

Last edited by FormulaV-JH495; 10-03-2004 at 07:26.
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 19:00
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Finish
Als die regel klopt, gaat hij nog in de fout, hij week namelijk 3 keer van z'n lijn af. Eerst gaat hij op het gras, dan duwt hij Montoya weg, en uiteindelijk weer helemaal aan de andere kant blokkeert hij Trulli.
Maar ik moet die beelden nog es terugzien, 'k vraag me af hoe Alonso op het gras raakte.

oja:

Vriendin van Eddie ofzo ?
amai amai, een 'ete brok (gelek da ze da bij ons int scholeke zegge)
Old 07-03-2004, 19:14
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Finish
hij week maar 1 keer van z'n lijn af hoor, hij kwam er gewoon niet meer terug op nadien...
Old 08-03-2004, 01:05
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ik had ook niets tegen de start van Alonso, integendeel zefls, hij was de enige die uit de startblokken schoot, bij de anderen kwam het allemaal maar traagjes op gang, 't is wa anders zo zonder Launch Control ...

Ferrari, veel te snel, zelfs nog sneller dan ik na de wintertests al vreesde

Bar & Button, gaat goed al had ik eigenlijk nog ietsje beter verwacht, maar net achter de Williamsen, mogen niet klagen zeker

en McLaren, dat noem ik pas afgang, meer dan een jaar al aan deze wagen aan't werken, en dan zo afgaan manman
Old 08-03-2004, 01:08
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Er is blijkbaar nogal wat commotie rond de starts van beide Renaults. Daarstraks de beelden gezien (deze nacht nog voor de GP begon in slaap gevallen voor de tv na een zwaar avondje ) en het viel toch erg hard op: daar zitten nog wat elektronische hulpmiddeltjes op als je het mij vraagt Door de vettige piste kwam iedereen moeilijk uit de startblokken en met de nodige wheelspin, bij Renault niets van dat
Reply With Quote
Old 08-03-2004, 01:17
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

mja ik dacht het ook al, van daar zit toch nog electronica op ...

die nieuwe regel van 1 motor per weekend ... wat is dat voor een stomme regel?

er wordt zo vrijdag niet meer gereden bijna om motor te sparen, alleen die 6 extra wagens zitten nog vollenbak te testen, minder te zien op't circuit dus, en was dat nu niet net een punt dat verbeterd moest worden?
Old 10-03-2004, 01:54
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

nieuwe vorm van launch control op de Renault?

op f1racing.nl staat net te lezen dat iedereen wel verschoten was van de snelle starts van beide Renault-wagens, insiders denken dat Renault een alternatieve, maar legale manier van traction controle ontworpen heeft:

Quote:
"De start is één van de belangrijkste momenten van de start en één van de beste kansen om rijders in te halen. Het spreekt vanzelf dat we daar dus veel aandacht aanbesteden, maar over systemen en regels wens we niet te praten. Ik kan jullie enkel aanraden de regels goed te lezen," hield hoofdingenieur Pat Symonds de boot af.

Die regels zeggen dat het gebruik van launch control in 2004 niet langer is toegelaten. Ook traction control mag slechts gebruikt worden nadat de wagen al 100 meter heeft afgelegd. Enkele insiders vermoeden echter dat Renault een alternatieve vorm van launch control zou hebben bedacht. Een expert zegt dat het team de wielspin bij de start zou verminderen door de benzinetoevoer te regelen. Dat zou een gelijkaardig effect als launch control creëren, maar zou wel legaal zijn.
Als ik zoiets lees, krijg ik alleen maar meer bewondering voor het Renault team, volgens mij de grootste kanshebbers om Ferrari te verslaan hoor!! binnekort nog nieuwe motor erin!
Old 12-03-2004, 18:18
BMW-Fanaat's Avatar
BMW-Fanaat BMW-Fanaat is offline
Registered User

GP australië

Twas wel een goeie GP vooral de start was super vooral van alonso , maar doorheen de race was er ook nog wat de beleven ik dnek dan aan de sauber die de jordan voorbij wou en da Mclaren wiens motor het begaf enkel spijtig dat ferrari won kzag liever jpm op het hoogste schavotje
Reply With Quote
Old 12-03-2004, 19:00
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Nu nog een paar leestekens ertussen en we verstaan elkaar.
Old 12-03-2004, 19:26
BMW-Fanaat's Avatar
Registered User

aah ja

Ik wist dat ik iets vergeten was. Maar ik zal er in het vervolg op letten, zodat er geen misverstanden voorkomen of dergelijke.
Reply With Quote
Old 12-03-2004, 19:26
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Re: GP australië

Quote:
Originally posted by BMW-Fanaat
Twas wel een goeie GP vooral de start was super vooral van alonso , maar doorheen de race was er ook nog wat de beleven ik dnek dan aan de sauber die de jordan voorbij wou en da Mclaren wiens motor het begaf enkel spijtig dat ferrari won kzag liever jpm op het hoogste schavotje
amai, da pakt op mijnen adem... :s
Old 12-03-2004, 19:56
BMW-Fanaat's Avatar
Registered User

Nogmaals mijn excuses

Ik was de leestekens vergeten omdat ik het vlug moest typen. Maar zo erg was het nu ook weer niet . En wie is er hier nog allemaal voor het Williams-BMW team ? Want ik zoek nog meer technische gegevens over hun vroegere wagens. ( 2000 - 2003) Als iemand mij kan helpen ?
Reply With Quote
Old 12-03-2004, 19:58
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Nogmaals mijn excuses

Quote:
Originally posted by BMW-Fanaat
Ik was de leestekens vergeten omdat ik het vlug moest typen. Maar zo erg was het nu ook weer niet . En wie is er hier nog allemaal voor het Williams-BMW team ? Want ik zoek nog meer technische gegevens over hun vroegere wagens. ( 2000 - 2003) Als iemand mij kan helpen ?
je was me net voor met je excuses
maw, tesamen gepost toen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules