De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-03-2004, 10:06
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

En zo komt alles toch nog in orde

Voor al degenen die ons gesteund hebben, bedankt
Reply With Quote
Old 26-03-2004, 13:15
Speedy's Avatar
Speedy Speedy is offline
De Paddock Rookie

Gisteren was ik er niet om te sleutelen,gelukkig kwam alles inorde door de inzet van onze teamchef en Anthony,en ik werd op de hoogte gehouden door de teamchef.Nu nog uitlijnen en wat afwerking op zaterdag en alles inladen.Hopelijk is dit nu de start van een seizoen ZONDER problemen......Tot zondag voor de start van de openingsrace.

Greetz,Speedy.
Reply With Quote
Old 26-03-2004, 19:38
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Jongens ik ben er zondag hé. Zijn jullie al zeker dat jullie in box 37 zitten?
Reply With Quote
Old 29-03-2004, 09:53
Selespeed's Avatar
De Paddock Regular

Voor degenen die er zondag bij waren, we zijn dus niet gestart in de race.

Na twee zwarte vlaggen in de free practice 's morgens voor Db. Hadden we startverbod voor de race 's middags. Probleem zit hem waarschijnlijk in de carbon intake die nogal veel lawaai produceert. We zitten reeds met 3 dempers dus daaraan val nog weinig te veranderen. Ook de supertrap was geinstalleerd dus

Volgende keer beter dus
Reply With Quote
Old 29-03-2004, 10:24
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Raceverslag - race 1

Vrijdag wagen in nieuwe kleurrijke outfit geplaatst en sponsorstickers erop geplaatst (godzijdank 2 nieuwe sponsors gevonden!), zaterdagmorgen werkzaamheden aan uitlaat, 3de pot bijgeplaatst en in alle haasten een supertrapp "maison" ontworpen voor het geval van..., rond 14 u werd de wagen volledig afgeregeld aan camber, caster en gewogen en afgeregeld op de 4 punten. - ron en d 18 u was alles opgeladen in vrachtwagen en waren we klaar- ZONDAG : trainingen : zoals verleden jaar vatten we de trainingen aan in een slechts mogelijke configuratie dwz. met volle tank 80 l, oude banden en remblokken... het kan dan maar beter gaan in de race met nieuwe banden en remblokken en uiteraard ook volle tank, in m'n 2de ronde werd ik overmoedig en maakte een schuiver ter hoogte van de kanaalbocht en belande gelukkig niet al te hard in de reling, lichtblok stuk, radiator verschoven barstjes hier en daar in het koetswerk. - daarna trainde Louisette probleemloos en voorzichtig (wij hadden dus donderdag geen training, dus dit was terug ons eerste contact met de wagen) - Na Louisette legde ik de zweep op de mechaniek en maakte een honorabele tijd van 1'52"6 welke goed was voor een 4 de plaats in de klasse en een 20 ste plaats algemeen, ik was er best tevreden mee want ik ben geen goede chronorijder... in race pingel ik gemakkelijk 2 tot 3 " eraf. - Helaas 1ste vlagje voor teveel db's (95,9 db) en daarna 5 ronden nadien 2de vlagje met 95,7 db, exit GM RACING !
Geen toelating voor deelname aan de race, ik kan jullie vertellen dat dit pijn doet als je iedereen op de startgrid ziet en je niet mag deelnemen.... bovendien is al het geld je besteed hebt nutteloos ....inschrijvingsgeld enz...
Ik begrijp het standpunt van circuit Zolder dus zullen we eraan werken en ergens wisten we wel dat we te hoog zaten in db's(zie voorgaande threadts)
Tijd om deftig te trainen en te meten ontbrak ons.- ergens in m'n achterhoofd speelde ik met het gedacht om bij onze Asaf buren te gaan rijden omdat die minder streng zijn .... maar 'k ga het niet doen, stijfkop zoals ik ben zullen we er de tweede race staan alles conform. - ....toch doet het pijn de eerste race te missen en niet te scoren.... 1 voordeel, wij waren reeds om 16 u thuis!
Doei
Luc
GM RACING

PS: Thomaske Glpk: Wij zijn verplaatst naar box 41 (de allerlaatste)
Reply With Quote
Old 29-03-2004, 13:40
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

die decibel regel is de touringcup kapot aant maken.
wij hebben vorig jaar ook al meerdere malen moeten staken met de decibels. maar nu blijkt het toch in orde te komen.
Old 29-03-2004, 13:57
De Paddock Regular

Beste Supra,
Ja, dit is een spijtige zaak en enorm frustrerend dat je telkens tijdens je race met "een ei in je broek" die meetposten voorbij moet gaat, ikzelf heb al flaters begaan om die reden.... welke flaters zul je je afvragen? ewel gewoon concentratieverlies door teveel naar de destijds bemande posten te kijken en naar m'n motortoerental te gapen en.... zodoende m'n vluggere medeconcurenten niet tijdig zag aankomen.
't is nu zo en we zullen er mee moeten leven zeker? anders moeten we Belcar gaan rijden maar met m'n Meganneke zal ik meer in m'n spiegels moeten kijken dan racen vrees ik.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 29-03-2004, 14:37
Selespeed's Avatar
De Paddock Regular

Ja, 't is erg. Nen mens gaat voor de eerste maal mee als team-member en dan ziet hij nog geen race Maar goed volgende keer kan enkel beter.
Reply With Quote
Old 29-03-2004, 14:51
Selespeed's Avatar
De Paddock Regular

Och ja, misschien nog een klein fotootje van onze megane in de nieuwe livrei:

Met dank aan MarnikM!

Reply With Quote
Old 29-03-2004, 15:11
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Nu alleen zorgen dat ze jullie volgende keer wel doorlaten hé.
Reply With Quote
Old 29-03-2004, 23:26
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Wie is er nog allemaal uit koers genomen wegens teveel decibels ?
Ik heb weet van de GM Racing Megane, de Porsche van Tony Kevers, wijzelf ( Carlier Racing BMW 325i )...
Old 30-03-2004, 02:37
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

@ GM Racing ...wat helpt op Zolder bij een geluidsovertreding is wa Staalwol in uw uitlaat stoppen als extra demper .. lukt altijd en geeft geen verlies .. wel geen kilo erin stoppen ...

Helps with mine all the time ...
Old 30-03-2004, 09:08
De Paddock Regular

Beste FormulaV,
Dank voor de tip ... maar ik denk dat het meeste lawaai van de airbox/luchtfilter komt, de luchttoevoer is aangebracht daar waar normaal de mistlampen zitten bij de Megane.
Bij het passeren viel het op dat de lawaaizone zich daar het meeste manifesteerde ( wel een heel mooi en sportief lawaai overigens, een beetje zoals een Honda V-tec met gewijzigde luchtfilter )
Wij gaan zoeken mede met behulp van een geleende db meter van een toffe medeconcurent en de problemen oplossen... we hebben een maand.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 30-03-2004, 09:23
De Paddock Regular

Beste AlainH.
Ik weet nog dat er een Honda Civic niet mocht starten, wat er daarna in race allemaal eruit gehaald is weet ik niet .... wij waren reeds huiswaarts.
In elk geval weet ik op de briefing dat er 3 wagens niet mochten starten en d'er 3 waren met reeds 1 verwittiging..... dit is een zeer gevaarlijke situatie, want in race zit je met adrenaline en push je jezelf een beetje verder dan op training (enfin...ik toch)
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 30-03-2004, 09:31
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by AlainH
Wie is er nog allemaal uit koers genomen wegens teveel decibels ?
Ik heb weet van de GM Racing Megane, de Porsche van Tony Kevers, wijzelf ( Carlier Racing BMW 325i )...
De rode ex Ooms Porsche met Nelissen - Van Den Branden hebben tijdens de training 1 verwittiging gehad, maar tijdens de race was alles ok dacht ik.
Ik weet wel dat er in totaal 5 wagens definitief uitgesloten werden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules