![]() |
|
|
||||
|
||||
6 jaar Latijn-Wiskunde gevolgd in het middelbaar,
daarna Architectuur begonnen aan Sint-Lucas in Gent. Na enkele weken in de 2° kan heb ik dat echter opgegeven en ben nog datzelfde academiejaar overgestapt naar Industrieel Ingenieur aan de KHBO. Kandidaturen in Kortrijk gedaan, en de licenties in Oostende, optie electro-mechanica. Nu werk ik al een kleine 2 jaar als calculator/werkvoorbereider in de metaalsector (onderaanneming van lasconstructies). |
|
||||
|
||||
Ik volg nu Economie Moderne Talen, ik zit nu in het vijfde middelbaar en ik weet belange nog niet wat ik na de middelbare schooltijd ga doen
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ondergetekende is 29 jaar geleden door één of andere ooievaar gedropt in Antwerpen en ineens blijven botsen.
Na de nodige pap- en lagere scholen gevolgd te hebben, begonnen aan Latijn-Grieks en later overgeschakeld naar Economie-Moderne Talen. Na het middelbaar 2 jaar rechten gestudeerd aan het Ufsia en de jaren erna nogal zwaar in het studentenleven blijven hangen (tot 2 jaar geleden serieus wa weekends als DJ doorgekomen). Na het Ufsia 3 jaar avondschool gevolgd voor vastgoedmakelaar met nog 2 jaar extra Vastgoedexpertise. Heb dan ongeveer 1,5 jaar op een immobiliënkantoor gewerkt in Deurne, een tijdje voor een grote bouwfirma gewerkt om daarna samen met mijn vader een eigen vastgoedkantoor op te starten in Aartselaar, en heb daar na 4 jaar nog geen minuut spijt van gehad (tenzij da we hier altijd zes van de zeven werken en er ni veel verlof te nemen is ...).
|
||||
|
||||
leuke thread .... zal eens aan mijn epistel beginnen ....
Toen mijn mama op Pasen 1982 (11 april 1982) tegen mijn paps wist te vertellen dat het zover was ... Wist paps er niet beter op om eerst nog ff naar sportweekend te kijken ![]() ![]() Veel overschot was er echter niet ... Want na sportweekend tegen een rotvaart naar het Middelheim waar ik omstreeks 21h00 de eerste klets op de poep kreeg ![]() Na de kleuterschool hier op het kiel en Lager School (Hofke van Thys in Hoboken) ben ik in 1994 op Sint Jan Berghmans aan de Meir in Antwerpen terechtgekomen. Het strenge college-leven heeft mij niet echt kleingekregen .... Want ik was altijd wel een beetje de deugeniet van de klas. Tot het 4e jaar Economie-Wiskunde gevolgd .... Daarna (door een gebrek aan studeren) verplicht moeten overschakelen op Economie - Moderne talen. Dat ik nooit echt een leerbeest ben geweest mag wel duidelijk zijn. Dit ... samen met het ontzettend leuke studentenleven zorgde ervoor dat de eerste jaren op Karel de Grote nooit een succes zijn geworden .... Desalniettemin Studeer ik normaal volgend jaar af als Bachelor Toegepaste Informatica Toch kan je me moeilijk een luierik noemen .... Ik ben altijd wel met iets nuttig bezig (maar dus niet met school) Rode Kruis + ambulancier Zo zit ik sinds 2000 als vrijwilliger in het Rode Kruis van Zwijndrecht waar ik na de klassieke opleidingen helper/interventie/verzorging bijzonder actief ben geworden op de preventieve diensten (Germinal Beerschot, RAFC, Sportpaleis, Rock Werchter, ...) Sinds midden vorig jaar ben ik ook actief in het ziekenvervoer van het Rode Kruis als ambulancier ..... Om ook te kunnen werken op de dienst 100 start ik in Oktober met een cursus DGH (Dringende Geneeskundige Hulp) Depaddock In mei 2001 heb ik na een reeks omzwervingen via verschillende fora het initiatief genomen op www.depaddock.eu op te richten .... Toen www.depaddock.eu in 2002 opging in depaddock vzw ben ik mee in dat bootje gestapt .... Waar ik al 2 jaar actief ben als bestuurslid (sinds 2 maanden ook als penningmeester). Naast de officïele taak binnen de vzw sta ik ook in voor het onderhoud van het forum en andere technische online-taken. de toekomst ?? Na het afstuderen .... Werken zeker .... Tenzij ik nog voort wil studeren .... Dan zit de kans erin dat ik nog 2 jaar erbij doe zodat ik naast mijn bachelor TI ook nog een master-diploma Industrieel Ingenieur zou behalen .... Maar daar is nog niks van beslist. Verder zie ik me in de toekomst nog wel heel wat shiftjes doen op een ambulance ... omdat ik het gewoon ontzettend graag doe ![]() Dat is het zo een beetje denk ik ![]()
|
||||
|
||||
the story of "Medic"
41 jaar geleden in Beringen geboren in het warme nest van een mijnwerkersgezin, na 2½ jaar verplicht melk te drinken naar de "papschool", de kleuterklas en het lager onderwijs. Dientijd was het "zwarte goud" gedoemd om te verdwijnen en in plaats van de "mijnschool" naar het VTI in Beringen waar ik mocht beginnen op klompjes hout te kloppen, +) na enige jaren trainen ben ik verhuisd naar de RITO in Beverlo om me verder te vervolmaken en zo timmerde ik complete eetkamers, slaapkamers, staanklokken en ander meubilair "in elkaar" ![]() Na de studies en het diploma kwam de legerdienst maar Pa maakte me al gauw duidelijk dat de optie "tekenen voor 2 jaar" beter was ... en bij Defensie ben ik dan maar blijven "plakken" dus gedaan met "timmeren" ![]() Al 22 jaar bij de Medische Dienst, opgeleid als Ambulancier, aktief bij de Dienst 100, {dat verklaard mijn nickname Medic} "in conflikt gebieden in voormalig Joegoslavie ingezet als Blauwhelm (1992-1993 / 1995) in Kosovo bij de KFOR (NATO) vredesmacht (2002) 01 Maart 2000 zeer zwaar ongeval gehad, .... neergestort met een Alouette 2 - Helicopter, een mirakel ... daar levend uit komen ... na 6 maanden ziekenhuis en revalidatie zo goed als "nieuw" ![]() Gehuwd, 2 kids en gesetteld in het leukste demerstadje van Limburg ( met de fameuze brugstraat ... ) en elke dag volle bak genieten van het leven.
|
||||
|
||||
Hebben jullie even tijd ?
51 jaar geleden in Antwerpen geboren. Gehuwd, twee zonen en een dochter. Eerst studies Wetenschappelijke A in het internaat van de Jezuiten in Turnhout en Borgerhout en daarna TEW in Antwerpen. Eerst Natiebaas bij een havenbedrijf vanaf 1976. Hobbies: rally's en slaloms (!) rijden met een Volvo 122 S ! Helper in het Belgische kampioenschap en de 24 u van Francorchamps vanaf 1971 continu tot 1983, voor het Steinmetz Opel Team, daarna voor het Opel Ac Delco Team , Opel Dealer Gulf Team en daarna voor het Vauxhall Gulf Dealer Team en het Joosen Juma Racing team. Daarna nog sporadisch voor het Team Van Hove en Raes Racing. In 1975 legerdienst als Radio-operator in Tervuren. In 1978 even een jaartje gek gedaan en als Truckie-helper, het volledige Europees kampioenschap voor toerwagens gedaan met de BMW CSL van Joosen-Grano-Giacomelli ! In 1982 werd het havenbedrijf overgenomen en na een periode in de bandensektor, verkoper geworden van Volvo vrachtwagens in Antwerpen, daarna ook Volvo personenwagens. Hobbies: van 1981 tot 1985 deelnemer aan het VAS-4x4 en Belgisch kampioenschap, eerst met een eigen Daihatsu Taft, daarna een fabrieks Rocky Diesel en Rocky Turbo Diesel. (oa PAKA kampioen 1984) Enkele uithoudingswedstrijden met een Jeep CJ7 van het team Ijsboerke. Intussen ook nog deelnemer aan Vas-wedstrijden op circuit met een Golf GTI (Rietje-Van Remoortel), Kadett GTE (Wim Daems), Ascona SR (Van Staey), BMW 323 i (Roefs) en de 24 Uren Van Zolder met de Mercedes 190 E 2.3 met Verhaegen (7e algemeen) Van 1988 t/m 2000 deelnemer aan de BBL-Cup met Patrick Schreurs , eerst in de Volvo 240 Turbo van Dumortier en daarna met de Volvo 740 Turbo van het VTR team. (oa 3e algemeen 24 uren van Zolder 1989) Van 1991 tot 1996 verkoper bij Mercedes personenwagens, van 1996 tot 2002 Used Trucks Manager bij Renault Trucks België en sinds 2002 dezelfde job, maar nu bij DaimlerChrysler Belux(Vans en Trucks) Wedstrijdaktiviteiten beperkt tot enkele deelname's aan de jaarlijkse Crazy Cross en enkele Oldtimerrally's. O ja, nog vergeten (!): free-lance autojournalist(wedstrijdverslagen, testen en dgl.) van 1978 tot 1982 voor Keesing Auto Magazine en van 1983 tot 1992 voor Autokrant. Nu sinds 2000 medewerker voor OldtimerPLUS ! (tussen haakjes: ook nog verzamelaar en (om)bouwer van miniatuurautootjes sinds 1970 !)................................... |
|
||||
|
||||
mijn verhaal:
net geen 22 jaar geleden ben ik geboren in het Halse St-Maria ziekenhuis, net op het moment dat mijn vader naar de film "the longest day" wou zien. op mijn 6de werd ik geinstalleerd in het College in Halle waar ik 2 jaar zou blijven alvorens ik naar het... College in Halle verhuisde. De eerste school was een lager schooltje op St-rochus, de andere was een school met lager en humaniora in het centrum. daar zou ik dan veel langer blijven. In de Humaniora begonnen met Latijn-Wiskunde, in het derde overgeschakeld op Moderne Talen-Wiskunde. Het zou mijn laatste jaar College worden, wegens toch redelijk wat problemen met leraars en medeleerlingen. Dus marcel verhuisde. Naar het atheneum van Halle. 3 jaar Moderne Talen - Economie gedaan, aangezien Wiskunde mij niet bleek te liggen. Mijn laatste 2 jaar heb ik dan ook slechts 2 uur wiskunde per week gehad. Dan krijg ik in 2000 een Humaniora-Diploma mee naar huis, dus ik moest op zoek naar een Hogere richting: en dat werd Toegepaste Informatica aan de Erasmus Hogeschool te Brussel. In het eerste jaar verliep dat nog vlotjes. Dan zijn ze begonnen met goede leraars buiten te gooien, en mensen aan te nemen die pas afgestudeerd werden, of mensen vakken te geven waar ze nog nooit mee gewerkt hadden, en dus vond ik het al wat minder. mijn 2de jaar mocht ik dus al herdoen, en toen dat bisjaar nog erger werd, heb ik Erasmus vaarwel gezegd. (het is er nu naar het schijnt trouwens nóg maar eens erger op geworden). Dit jaar ben ik dan begonnen aan de Ugent, richting ETEW, en daar heb ik nu examens ![]() toekomst-plannen? eigenlijk niet echt, alleen zou ik zo rap mogelijk een rijbewijs willen halen, zodat ik gemakkelijker in Zolder of Spa geraak...
|
|||
|
|||
Kleuterklasjes in een Nonnenschool !!
Lager onderwijs in het Koninklijk Atheneum in Hasselt. (1962 – 1969) Onderbroken door een dom ongeval (3 maanden ziekenhuis + 3 maanden revalidatie) met als resultaat een jaartje overzitten in het 6de leerjaar) In 1970 – 1976 in het centrum van Hasselt gaan wonen waar mijn ouders een horeca zaak uitbaatte. Enkele jaren later zou Yvette Fontaine de zaak (Hooghuis) overnemen. In die periode ook dik bevriend geraakt met buurman † Danny Hoefnaegels. Mijn middelbaar voltooid in de richting Electro-mechanica aan het HRITO in Hasselt (1969-1975) Fotografie aan de Stedelijke Academie voor schone Kunsten te Hasselt. (1975–1978) Militaire dienst: Radiotransmissie (1976–1977) te Hasselt Van 1978 tot 1980 verkoper van fotografie en hifi en van 1980 tot 1983 zaakvoerder in een fotozaak ergens in Limburg. Gefrustreerd door de gang van zaken overgestapt naar het Doe het zelf wereldje. In 1983 dankzij een buurman "baancommissaris" geworden, nog enkele foto’s gemaakt voor het Circuit-tijdschrift “Terlamen-tunning” maar zoals vele gedwarsboomd, bestolen en financieel in het zak gezet door de "hoofdredacteur". Daarna geen één foto meer gemaakt op of langs het circuit. Tot in juli 2001 de afdrukvinger weer digitaal ging jeuken. Nog steeds aktief als Baancommissaris en in de "Doe het zelf" sector. Last edited by Rrubinio; 09-06-2004 at 00:57. |
|
||||
|
||||
Op 7 februari 1978 beviel ene mevrouw Wauters in Gent van een identieke tweeling en ja, ééntje daarvan was ik!
Kleuterklas in Mariakerke gedaan maar vanaf mijn 7de zijn we voor 3 jaar naar Texas verhuisd omdat vader daar een bedrijf moest oprichten voor Dow Chemicals en heb ik daar mijn eerste 3 lagere jaartjes vervolmaakt. Daar heb ik trouwens de racekriebels te pakken gekregen! Mijn beste maat en ik hadden samen een kart in mekaar gestoken en daar gingen we natuurlijk vaak mee racen. En de directiesecretaresse van mijn vader had 3 quads en crossbikes thuisstaan, dus daarmee liet ik me ook geweldig gaan! ![]() En mijn tweelingzus maar met de poppen spelen! ![]() Dan teruggekeerd in Gent, hier heb ik (samen met mijn zus) het derde leerjaar moeten overdoen en de rest ook afgemaakt. Bovendien moest ik opnieuw Nederlands leren. In het middelbaar Economie Moderne-Talen gedaan maar in het 5de naar Secretariaat-Talen overgestapt omdat ik meer praktijkvakken wilde, zoals Informatica. Mijn vader was van Ukkel en Sint-Agatha-Berchem en Franstalig, dus ben ik drietalig opgevoed waardoor de logische keuze kwam om Vertaler-Tolk optie Frans-Engels te gaan studeren. Maar dat bleek supersaai te zijn, niets van Informatica, dus dat was een echte tegenvaller voor mij! Toen zat ik hele dagen op Internet te surfen ipv in de lessen te zitten! Ik heb m'n examens zelfs niet meegedaan en ben beginnen uitkijken naar iets anders. Ik wilde graag cameravrouw worden of iets met Fotografie maar mijn moeder wilde het niet bekostigen omdat de toekomst daarvoor te onzeker was/is. Ik ben dan aan de Hogeschool Gent gaan studeren, aan de afdeling Handelswetenschappen en Bedrijfskunde. Daar heb ik voor A1 Management Assistant gekozen omdat die richting heel veel talen en computer inhield. Heb de 3 jaren met vrucht beëindigd. Nadien een jaartje bij Fortis AG in Brussel gewerkt als junior beheerder maar dat vond ik dus ook saai! M'n jaarcontract was af en ik heb er maar de brui aan gegeven. Daarna ben ik naar Texas en New York getrokken voor een paar werken om batterijkes op te laden en had veel zin om in NYC te blijven werken maar ik geraakte niet aan een VISA... Dus heb ik dat toen laten varen... Mijn tweelingzus (die tevens net hetzelfde gestudeerd heeft), was net aan een lerarenopleiding begonnen en zij mocht al lesgeven op een school in Gent omdat daar een fel tekort was aan leerkrachten Frans. Op dat moment stempelde ik en voor ik het wist wilde die school ook dat ik eens kwam lesgeven omdat ze nog leerkrachten Frans nodig hadden! Dat viel allemaal goed mee, heb me dan ook ingeschreven voor de lerarenopleiding en momenteel heb ik reeds anderhalf jaar van de twee achter de rug. Als m'n examens nu goed meevallen, heb ik nog enkel stage te doen...dus duimen maar! ![]() Wat mijn droom naar de toekomst toe zou zijn? Wel, gewoon deel uitmaken van een racing team. Maakt niet echt uit welke taak ik zou moeten vervullen (heb zelfs al gedacht aan een mecanicien-opleiding als hobby zo en om er meer van te leren)...maar gewoon, ervan deel uitmaken... Dat lijkt me wel iets... Maar momenteel vul ik m'n dagen met Frans-Nederlands-Informatica-(Engels) te geven in 1ste middelbaar... En ik doe dat heel graag want dan zijn ze nog kleintjes en "onschuldig"! Ik hoop wel dat ik binnenkort uit die Vervangspool raak, daarom wil ik zo snel mogelijk die D-cursus op zak hebben... Voilà, dat is het zo ongeveer! Groetjes, Belle |
|
||||
|
||||
belle, je hebt al een mooi leven achter de rug
![]()
|
||||
|
||||
Hehe... vind je?
![]() Ik verschoot trouwens van de lengte van de post ![]() Tja, ik ben een tetterkont hé! ![]() |
|
||||
|
||||
hehe
en zo'n passie voor informatica? ![]() mjah, die passie deel ik dan toch met je ![]() wat vind je voor leuk aan informatica?
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Ik wil heel graag je vragen beantwoorden maar zou niet willen dat het hier een chatsessie wordt en bovendien gaan we off topic, dus misschien best via PM of zo?
|
|
||||
|
||||
bwaa jaat, is goed
![]() sry van het off-topic gaan
|
|