De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-01-2005, 19:48
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Kelly Jamers
ik ga toch is effe moeten reageren hoor,
eerst en vooral zou ik aan jawaddeman of zoiets willen vragen of het mogelijk is eerst zichzelf en het team bekend te maken om ALLE misverstanden te vermijden WANT: bij First Motorsport rinkelt de telefoon al meermaals per dag om te vragen of wij die zotten zijn die zoveel geld vragen voor een seizoentje starterscup, dus graag iets duidelijker aub!
De zotten zijn de wereld nog niet uit precies!
Groetjes,
Kelly Jamers
amai amai sèg... ik vind die prijzen ook overdreven, maar ik kan wel niet snappen dat er mensen zijn die dit hier op depaddock lezen, en daarna gaan zitten rondbellen om zich es lekker te moeien... redelijk belachelijk hoor...

Last edited by B.V.S.; 26-01-2005 at 19:50.
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 21:55
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Het is natuurlijk ook mogelijk dat een team gebruik maakt van een beste prijs/kwaliteit verhouding om wagens aan te kopen op de tweedehandsmarkt. Een voorbeeld hiervan is de oerdegelijke en snelle BMW 325i . Als je dan nog de verbeteringen in eigen huis ontwikkelt en bouwt staat deze wagen vrij goedkoop op de piste. De bandenslijtage is bij een achterwieaangedreven auto gemakelijk amper de helft van een voorwielaangedreven wagen.
Daar een vervangcarrosserie zo goed als gratis is kan een waarborg van 1000 Euro de klap al serieus verzachten,
iets waar een 3-tal piloten al dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
Ik geef toe, het is niet de meest blitse manier om te racen , maar je kan wel aan de slag met een gerust hart en aan een bodemprijs. Uit ervaring weet ik ook dat de kostprijs dikwijls omgekeerd evenredig is met het plezier en geloof me , we hebben bij Raceprojects al veel plezier gemaakt.
Voor ieder die wenst op te starten geef ik volgende raad:

Racen in teamverband:

Ga zeker na of je bij zware schade je broek niet verliest . De piloten die nu nog schade aan het afbetalen zijn zou ik niet graag te eten geven.
Zet ook eerst een advertentie op diverse sites dat je een stuur zoekt. De beste deal sluit je met de amateur/piloot/technieker/eigenaar die in sommige gevallen reeds tevreden is met een betaling van het inschrijfgeld en brandstof.

Individueel (sprinterscup)

Reden 1 geldt hier evenzeer.
Zoek een goedkope wagen voor je eerste seizoen zodat je vermijdt dat de wagen met jou rijdt.
Voor een 6000 euro moet je aan de slag kunnen voor een seizoen sprintercup, bij ons kan dit en ik vermoed ook bij Carlier Racing.
Reply With Quote
Old 27-01-2005, 00:24
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Kelly Jamers
ik ga toch is effe moeten reageren hoor,
eerst en vooral zou ik aan jawaddeman of zoiets willen vragen of het mogelijk is eerst zichzelf en het team bekend te maken om ALLE misverstanden te vermijden WANT: bij First Motorsport rinkelt de telefoon al meermaals per dag om te vragen of wij die zotten zijn die zoveel geld vragen voor een seizoentje starterscup, dus graag iets duidelijker aub!
De zotten zijn de wereld nog niet uit precies!
Groetjes,
Kelly Jamers

sorry even verkeerd knopje

maar wou even reageren; eerst en vooral dank aan iedereen voor de nuttige tips; ben terug met dit team gaan onderhandelen en heb ze dankzij jullie, nuttige informatie; overgehaald mij een keer duidelijk uit te leggen, waar deze kosten allemaal op neer kwamen; nu het blijft nog altijd een zeer groot budget en voor hun is het niet interessant opdat ze enkel Belcar rijden en dus wel elke zondag mensen moeten voor zien om daar aanwezig te zijn en is het nu voor SC of TC de verplaatsing blijft dezelfde; maar niettemin hebben ze serieus wat in hun prijs gesnoeid. Het argument van hen is wel dat ze kunnen zeggen nog nooit een auto hebben gehad die door technische problemen de streep niet gehaald heeft en dit heb ik nagekeken en klopt voor 100%. Er zitten anderzijds in dat budget ook wel een hele reeks vrije trainingen in en ook begeleiding. Verder zou het wel zijn dat je met deze auto toch vooraan zou met kunnen meedraaien; natuurlijk hangt er dan nog veel meer van de kunde af van de piloot, en aangezien deze niet veel ervaring heeft..... TJA

Toch hebben menige onder jullie mij ook fantastische voorstellen gestuurd, waardoor ik wel zeer aan twijfelen ben geraakt; maar dit is een leuke twijfel en hoop hier snel uit te geraken. Ook wil ik even zeggen dat het om GEEN enkel team gaat dat hier gesolliciteerd heeft, dus voel jullie zeker niet aangevallen.

Daardoor vind ik het momenteel niet gepast mee te delen wie het nu juist is, maar ik verzeker jullie ik hoe dan ook sta ik er de eerste race SC, en hopelijk zo ver mogelijk vooraan HIHI... Misschien doe ik er wel enkele TC's bij in zovere mijn budget het toelaat.

Toch blijf jullie reacties gerust hier doorsturen; ik ben er zeer goed door geholpen en ik denk voor elke beginnende piloot is het interssant, een idee te hebben over het budget men nodig heeft om te beginnen met de zo geliefde autosport.

Nog eens iedereen duizend keer bedankt voor de super hulp.

A ja even misschien een domme vraag; kan een clio wel mee tussen oude M3???
Reply With Quote
Old 27-01-2005, 00:34
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Een goede Clio met een beetje chauffeur is behoorlijk snel hoor !!
Nooit vergeten dat het een product in van Renault zelf.
Als je weet dat er duizenden ingenieurs uren aan zijn besteed besef je maar eerst wat je in de hand hebt.
Veel plezier !
Reply With Quote
Old 05-02-2005, 00:03
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Ja, ik kom sinds vandaag pas op het forum terecht maar draai al 'n paar jaar in (en op)'t circuit mee . Als ge dan leest wat ze willen vragen voor een seizoen SC... Het is erg dat er nog altijd mensen zijn die goedgelovigen weten te strikken . Ik kan de tel niet bijhouden wie de profiteurs allemaal zijn, de goeie adressen kunt ge op 1 hand tellen . Maar wees gerust hier op't forum heb ik nog geen "verdachte" namen zien circuleren . 't is wel zo dat er voor massaproducten à la Golf, Clio-cup, Porsche(jawel), BMW e.d. makkelijker raceparts te vinden zijn dan voor bvb. Volvo, Alfa waar ge't dikwijls zelf moogt uitvinden : de prijs voor originaliteit is er dan ook .
Reply With Quote
Old 05-02-2005, 11:46
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Bugalfa
Ja, ik kom sinds vandaag pas op het forum terecht maar draai al 'n paar jaar in (en op)'t circuit mee . Als ge dan leest wat ze willen vragen voor een seizoen SC... Het is erg dat er nog altijd mensen zijn die goedgelovigen weten te strikken . Ik kan de tel niet bijhouden wie de profiteurs allemaal zijn, de goeie adressen kunt ge op 1 hand tellen . Maar wees gerust hier op't forum heb ik nog geen "verdachte" namen zien circuleren . 't is wel zo dat er voor massaproducten à la Golf, Clio-cup, Porsche(jawel), BMW e.d. makkelijker raceparts te vinden zijn dan voor bvb. Volvo, Alfa waar ge't dikwijls zelf moogt uitvinden : de prijs voor originaliteit is er dan ook .
Daar begot... mister Buga...
Be welcome...
Reply With Quote
Old 05-02-2005, 12:18
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Ha, Van Behang Jr sè !
Reply With Quote
Old 05-02-2005, 18:44
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Bugalfa
Ha, Van Behang Jr sè !
at your service...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules