De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 17-10-2007, 08:14
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Liedekerke
Posts: 114
Jammer dat dit moest gebeuren.
De Prelude zag er veelbelovend uit!
Succes met de volgende bouw!
Reply With Quote
  #47  
Old 17-10-2007, 09:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Oei, nu voel ik me ineens wel verantwoordelijk voor de tijdsdruk die ik onwillekeurig op je model gezet heb. Ik hoop niet dat dat de reden geweest is voor de gang van zaken...
Dat is ergens wel zo. "Ik zal niet meedoen, dan kunt gij ook eens winnen" werkte als een rode lap voor een stier. Ik had beter moeten weten natuurlijk...

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maar: zoals Johan Cruyff ooit eens gezegd heeft : "ieder nadeel heb ook zijn voordeel" : nu ben je tenminste van dat zorgenkind af en kan je met volle goede moed beginnen aan een nieuw model (met een betere plastic-kwaliteit deze keer), en vooral : nu heb je tijd om met ons mee te gaan quizzen volgende week
Ik wilde helemaal niet van dat zorgenkind af, want de start was veelbelovend en ondanks dat het een gesimplifieerde kit was, kon er toch iets moois van gemaakt worden. Allez, ik was toch gemotiveerd in ieder geval. En het tegenslagje met de naad was niet van die aard om heel de boel te doen mislukken. Maar omdat het snel moest gaan, begon ik naar andere te luisteren - ge moet dat zo doen, ge moet dit zus doen. En allemaal wel goed bedoeld hoor, maar ik had beter niet te veel naar die "goede" raad geluisterd, wegens ervaring op overschot... Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik alles weet natuurlijk. Maar als er wat tijdsdruk op zit, mag je enkel terugvallen op je eigen ervaringen. Dan is het niet de moment om dingen uit te proberen en te doen die je nog nooit gedaan hebt.

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
M.a.w. ... wat wordt de volgende of gaat ge verder aan de Péjoo?
Vooraleer ik de Péjoo weer op de werktafel zet, moet en zal ik eerst een standaard model bouwen - al was het maar voor de eigen zelfvoldoening - zónder dat ik er een 2de kit voor moet gaan bijhalen...

Bovendien moet dan eerst de gewone Péjoo opnieuw gebouwd worden waarna 2 Citroën C2 S1600 aan de beurt zijn (deze 3 zijn op aanvraag en beloofd). Daarna neem ik wellicht een F1 onder handen, dus de 307 met geopende deur zal pas ten vroegste in de 2de helft van 2008 terug op de tafel verschijnen - realistisch gesproken

Quote:
Originally Posted by CarRerA View Post
Jammer dat dit moest gebeuren.
De Prelude zag er veelbelovend uit!
Succes met de volgende bouw!
Tja, dat maakt ook deel uit van het leven nietwaar. Maar we gaan niet bij de pakken blijven zitten. Dit model van Prelude is nog redelijk vlot verkrijgbaar. Een verloren veldslag is nog een verloren oorlog.

Last edited by Guido; 17-10-2007 at 09:40.
Reply With Quote
  #48  
Old 17-10-2007, 20:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Heel erg jammer want ik was wel benieuwd naar dit Jappanertje. Hopelijk loopt je tweede poging wat vlotter...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #49  
Old 17-10-2007, 22:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Heel erg jammer want ik was wel benieuwd naar dit Jappanertje. Hopelijk loopt je tweede poging wat vlotter...
Om je nieuwsgierigheid gaaf te houden, er is al een 2de onderweg. Domino had er nog eentje liggen, en voor 19 euro kan ik niet sukkelen, ne spa. Weliswaar een andere uitvoering, maar ik veronderstel dat het interieur en chassis hetzelfde zullen zijn. Wellicht dat er in de versie die ik nu gekocht heb geen besturing aan de linkerkant zit, maar dan recupereer ik die wel van de mislukte kit. 'k zie wel als ie toekomt.

Stay tuned!
Reply With Quote
  #50  
Old 18-10-2007, 12:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
okido!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #51  
Old 25-10-2007, 23:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
In afwachting van de levering van de nieuwe kit (duurt nu toch wel lang... ) dan al maar aan het chassis begonnen. 't is te hopen dat het chassis van de nieuwe kit, identiek gaat zijn aan deze. Of toch dat de kas er zonder problemen gaat op passen, gezien het een andere versie is, is dat natuurlijk niet zeker.

Maar goed, dan heb ik toch weer wat (test)ervaring in de vingers. Ik heb nl. eerst het chassis zwart gespoten, waarna de motor en uitlaat in Testors Steel werden gezet. Daaropvolgend heb ik deze beiden redelijk "vettig" gedrybrushed met aluminium. Omdat ik niet genoeg "schaduw en diepte" had, heb ik met de airbrush wat mat zwart hier en daar aangebracht. Waarna er opnieuw met Alu werd gedrybrusht, maar nu veel lichter. Als afwerking nog even met zilver eroverheen gegaan.
De bodemplaat op zich werd met alu lichtjes gedrybrusht. Als de ophanging voor er achter er ook onder zit, ga ik er nog met wat lichtbruin overheen.

Redelijk wat werk, maar het opbouwen van de verschillende kleuren is redelijk goed gegaan. Misschien dat ik de volgende keer van gun metal ga vertrekken ipv steel.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	prelude_4th_gen_16.jpg
Views:	286
Size:	64.9 KB
ID:	7827  
Reply With Quote
  #52  
Old 26-10-2007, 19:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
En vandaag zat deze Prelude in de bus...



De inhoud van deze kit is dus weldegelijk nagenoeg identiek aan de kit die ik al had. 2 verschilllen:
- Geen 2 dashboards in deze kit, dus enkel een Engels/Japanse versie is mogelijk
- Bij deze kit hebben alle sprues (uitgezonderd de kas) een zwarte kleur. Bij de andere kit (Export version) was alles in de vreselijke rode kleur (zie ook interieur). Omdat ik aan het interieur nog niet te veel gedaan heb, ga ik dan ook deze zwarte nemen. Is veel makkelijker om te spuiten.

Maar goed, de kas is dus ook identiek. Ttz, deze is eigenlijk nog wat slechter, in die zin dat de gietnaden nog veel prominenter aanwezig zijn. Er zal dus aardig wat geschuurd moeten gaan worden. Maar... dat wil ook zeggen dat de kwalijke lijn rond de antenne ook aanwezig is... en nog veel dikker deze keer. Op de foto kan je zeer duidelijk zien waarover het gaat - bibber, bibber...



Toch nog eens goed over nadenken hoe ik dit ga aanpakken. Ondertussen kan ik nog wat verder doen aan de Civic.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	prelude_4th_gen_00.jpg
Views:	269
Size:	124.7 KB
ID:	7846   Click image for larger version

Name:	prelude_4th_gen_17.jpg
Views:	266
Size:	65.2 KB
ID:	7847  

Last edited by Guido; 26-10-2007 at 19:08.
Reply With Quote
  #53  
Old 27-10-2007, 22:21
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik wens je vééééééééééééél geluk toe bij het bewerken van de carrosserie.
Overigens ziet je onderkant er zeer goed uit. Ook al zijn die onderstelletjes van Fujimi soms wat simpel uitgewerkt, je kan er wel een goed resultaat uit halen.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #54  
Old 31-12-2007, 16:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Om weer een beetje in de stemming van deze Prelude te geraken heb ik dan maar het onderstel verder onder handen genomen. Het enige wat mankeert is het voorste gedeelte van de uitlaat. Deze moet ik eerst nog zwart spuiten om daarna dan zwaar te dry-brushen voor de gewenste kleureffecten erin te krijgen. Dus als ik verder ga met het interieur, spuit ik dit stukje ineens mee.



Ook de carrosserie heb ik weer onder handen genomen. Schuifdak is er weer uitgehaald en de paneellijnen weer uitgekrast. Deze keer ben ik iets verder gegaan hierin, in die zin dat ik ook de aflijningen van de spatborden uitgekrast heb. Dit om iets meer realisme te geven. Wellicht dat ik ook hetzelfde ga doen rond de deurklinken en de zijdelingse richtingaanwijzers.



Al even drooggemonteerd om te kijken of de wielen goed in de kas zitten. De wielen komen overigens zo rechtstreeks uit de kit. Op een schrammetje na, zien ze er goed uit, dus ik denk zelfs van ze zo te laten. Een detailinspectie zal hierover uitsluitsel brengen.



Voila, wie dacht dat ik geen updates meer klaar zou hebben dit jaar, vergiste zich. Al bouwend het nieuwe jaar tegemoet is de beste remedie tegen "modeling blues".

Mijn nieuwsjaarbrief kunnen jullie HIER vinden...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Fujimi_Honda_Prelude_2.2-01.jpg
Views:	1675
Size:	255.6 KB
ID:	8691   Click image for larger version

Name:	Fujimi_Honda_Prelude_2.2-02.jpg
Views:	1665
Size:	270.9 KB
ID:	8692   Click image for larger version

Name:	Fujimi_Honda_Prelude_2.2-03.jpg
Views:	179
Size:	227.9 KB
ID:	8693  

Last edited by Guido; 31-12-2007 at 17:03.
Reply With Quote
  #55  
Old 31-12-2007, 17:24
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Allé maat, je onderstel ziet er al goed uit.

Hopelijk heb je nu meer geluk met de carrosserie en kunnen we tijdens de volgende meetings je vorderingen weer van dichtbij bekijken.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #56  
Old 31-12-2007, 18:03
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Voila, wie dacht dat ik geen updates meer klaar zou hebben dit jaar, vergiste zich. Al bouwend het nieuwe jaar tegemoet is de beste remedie tegen "modeling blues".
Hier van 't zelfde. Al heel de dag aan het bouwen... Jammer genoeg geen update van mijn kant. Mijn Telemeter heeft me net laten weten dat mijn limiet bereikt is... Tja, net een beetje te vaak naar Q-music breedband zitten luisteren he. Misschien probeer ik straks wel.

Overigens ziet dat onderstel er goed uit. Laat ons hopen dat je met deze Prelude je het jaar goed kan inzetten !! 2008 wordt de revival...

Good luck en happy 2008 !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #57  
Old 31-12-2007, 18:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Tja, net een beetje te vaak naar Q-music breedband zitten luisteren he.
Djeezes, dat is wel het TOPPUNT van bandbreedte-verspilling
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #58  
Old 31-12-2007, 19:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Djeezes, dat is wel het TOPPUNT van bandbreedte-verspilling
Mjah... Het is nu eenmaal de Non-stop-1000 en dan hoor je nog eens goei muziek he...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #59  
Old 31-12-2007, 19:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Mjah... Het is nu eenmaal de Non-stop-1000 en dan hoor je nog eens goei muziek he...
Euh... je weet toch dat die top-1000 begin december ook al eens uitgezonden is eh? Enneuh... er is nog altijd zoiets als een radio natuurlijk, zelfs al is het om naar Q-Music te luisteren. Tenzij je op vakantie bent in Australië of zo, dan heb ik niets gezegd

Maar genoeg off-topic.

Goe bezig Guido, deze keer gaan we "all the way" eh!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #60  
Old 31-12-2007, 21:01
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Guido View Post

[bedenkelijke modus aan]Ik zat zo te denken: die kas blinkt zo schoon. Misschien toch beter om ze zonder behandeling op de kit te schroeven. Dan zijt ge zeker dat ge geen derde kit moet kopen ... [bedenkelijke modus uit]
[schuil- en verbanmodus aan]
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.