De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-05-2006, 03:34
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Sennake's visie is wat ik ook denk,denk dat we er nie zo ver naast zitten,maar ja,niet vergeten hoeveel camera's er zijn die je in de gaten houden..opzettelijk? Tuurlijk niet,maar de ingeving van het moment,net als jerez in '97,ik denk altijd,Senna was ook geen zo'n brave jongen hoor,wees gerust,moet Schumi zich nu verongelukken om plots een held te zijn? Susuka 1990,remember,en '89 ook,zowel Prost en Senna,vergeten iedereen? Dat waren mooie tijden,absoluut.Dan mag je Senna en prost en Schumacher in hetzelfde rijtje plaatsen wat mij betreft.

Last edited by schumivill; 28-05-2006 at 03:37.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 07:42
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

schumi mag strax naast massa gaan staan
alé DIT vind ik nu eens niet kunnen, tis een twijfel geval.. wie azgt trouwenns dat het met opzet was ! en dan hellemaal naar achter dat is nu eens echt belachelijk dan zit hj de helft van de races achter de super aguri's
maarja gelukkig is het monaco waar waarschijnlijk na 10 ronden al 5 wagens langs de baan staan..
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 08:48
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Ach,geloof me.
Dit heeft schumacher zichzelf aangedaan.
Ik heb gisteren avond de herhaling ervan blijven zien.
Het is meer dan duidelijk ze.
Hij had niet eens onderstuur.Hij creért ze.
Dan stuurt die de auto een stuk rechtdoor "met trage snelheid".Dan stuurt die hem een beetje naar de muur.Meer dan duidelijk.
De refs hebben hier een meer dan terechte beslissing gemaakt.
Dit kan je ook niet goedpraten.Een toprijder als hij die op zulke manier voor een onveilige manier zorgt en alle rijders hinderd in hun snelste ronde.
fisichella hinderde maar 1 rijder en heeft niet voor een onveilige situatie gezorgd en was ook niet opzettelijk.Dit was met schumacher anders wel het geval.Hij doet hier even een kwalificatie beslissen in zijn voordeel.
Want een pole is een grote kans voor winst!
Alonso terecht op pole.
Wie kreeg er vorig jaar problemen met zijn banden en zakte daardoor weg in de stand?Juist,Alonso.Dus alles kan nog veranderen.
De reactie van villeneuve was meer dan terecht.
Dat een rijder zo iets kan doen is onbegrijpelijk.
Een rijder die dat uithaalt hoort geen superlicentie te hebben.
Dan trekken ze wel die van Ide in .
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 09:00
Dimitri's Avatar
Dimitri Dimitri is offline
De Paddock Rookie

Dat Michael niet wist dat Alonso sneller was, ga je mij niet vertellen.

Maar het 2 maten en 2 gewichten systeem is hier weer mooi toegepast. Villeneuve en Fisichella (ik denk Nurburgring), Villeneuve gaat wat in de weg rijden van Fisichella. Resultaat ... snelste chrono geschrapt, en Jacques 2 plaatsen achteruit.

Rarara ...

Enfin, wereldkampioen 2006, schrijf maar op ... Fernando Alonso.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 09:54
johansterenberg's Avatar
johansterenberg johansterenberg is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Er is naar mijn mening maar één persoon die nu met de volle 100% kan zeggen of het opzettelijk was of niet, en dat is Schumacher zelf.
Hij gaat alleen nooit zeggen dat ie het express heeft gedaan. Dus dan weten we nog niks.

Ik zie zojuist de porsche supercup en die lompe auto's kunnen zelfs met een hogere snelheid dan MS gister die bocht om.
Old 28-05-2006, 10:22
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Eindelijk nog eens gerchtigheid. Er lopen dan toch nog een paar hersencellen rond bij de FIA. Is het niet van '97 geleden dat er nog eens daadwerkelijk iets ondernomen is tegen Schumacher?
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 10:37
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Enkele reacties
Leading the attack on Schumacher was his old Benetton boss, Flavio Briatore.

He said: "I know (Schumacher) cheated."

Sir Jackie Stewart called it a 'blatant' act, while Keke Rosberg said Michael treated the F1 world like 'fools' by suggesting it was a normal driver error.

"This really brings our sport down," said the Finn. "If I was him I would retire in shame."

Keke's son, Nico, commented: "He is a Director of the GPDA and should be a model of sportsmanship for us."

Mark Webber, a traditional supporter of Schumacher, likened the act to 'Mike Tyson biting someone's ear off'.

Jacques Villeneuve said the unsporting act was 'as bad as Jerez', where in 1997 Schumacher steered deliberately into the Canadian in a failed attempt to win the title.

Villeneuve slammed: "He should have to give back his Super License if he thinks he can just say it was a mistake. Even if (Yuji) Ide had done it, it would be embarrassing."

Niki Lauda, as a former team boss, said he sympathised with Renault chief Briatore's fury, while Kimi Raikkonen added: "I don't believe that it was a real problem. He should be punished."
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 11:39
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Dimitri
Maar het 2 maten en 2 gewichten systeem is hier weer mooi toegepast. Villeneuve en Fisichella (ik denk Nurburgring), Villeneuve gaat wat in de weg rijden van Fisichella. Resultaat ... snelste chrono geschrapt, en Jacques 2 plaatsen achteruit.
Net dat stoort me momenteel het hardste .... als er nu nog iemand durft te beweren dat Ferrari of Schumacher een voorkeursbehandeling krijgen van de FIA

Net die zelfde Villeneuve gaat nu de strafste commentaar leveren terwijl hij er zelf niet voor moet onderdoen
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=119496

Van een hypocriete houding gesproken.
Old 28-05-2006, 12:26
Pascal Pascal is offline
A4993

Wow het F1 forum is alive...

Maar niet omwille van de sport. Helaas.

Ik blijf bij mijn stelling : Monaco hoort niet thuis in de huidige F1. Schumacher had dit maneuver ook op een ander circuit kunnen uitvoeren, maar in Monaco wordt hem wel makkelijker gemaakt door de aard en vorm van het circuit.

C U
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 12:33
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ik vind het goed dat schumi helemaal vanachter moet starten
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 18:41
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Als het om stront gooien naar MS gaat, ben ik er als de kippen bij, uiteraard.

Ik herinner me nog een manoeuvre in de GP van Canada, waar hij Frentzen gewoon van de baan duwde (MS kwam uit de pits ; het was het jaar dat Williams met een rood-wit-gele wagen reed en niets won).

Voor de rest zou ik het niet weten. Ik was gisteren teleurgesteld toen ik vernam dat hij de pole had gereden en ik zou niet durven stellen dat hij dat manoeuvre opzettelijk deed of niet, daarvoor heb ik te weinig kaas gegeten van dergelijke dingen. Maar zijn verleden pleit wel tegen hem.

Enerzijds is de straf eigenlijk wel hard, maar anderzijds vind ik wel dat (indien het opzettelijk was, wat ik niet beweer) van een heel andere categorie is dan iemand hinderen tijdens zijn snelste ronde. Hier wordt moedwillig de sport bezoedeld, het imago en dan moet er hard worden opgetreden in deze tijden dat imago alles is...

O ja, ik heb de GP niet gezien, ik was naar de rallycross in Arendonk .

Last edited by Mario; 28-05-2006 at 20:39.
Reply With Quote
Old 28-05-2006, 21:33
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
http://users.skynet.be/bk284908/schum.gif
(4MB)

Eventjes het weekend samengevat.
Vreemde stuurbewegingen, achteraf bekeken. Hij gaat op een bepaald moment duidelijk in de fout door zijn stuur recht te houden.
Old 28-05-2006, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Finish
Eventjes het weekend samengevat.
Vreemde stuurbewegingen, achteraf bekeken. Hij gaat op een bepaald moment duidelijk in de fout door zijn stuur recht te houden.
Collega coureur Tom Coronel was vrij duidelijkheid over de actie van Schumacher

1: 99,9% van de andere coureurs zou hetzelfde doen.........als je via een crash, code geel je pole of kampioenschap veilig kunt stellen moet je dat doen. Niet echt sportief maar "economisch" gezien de meest veilige oplossing. Coronel heeft ooit iets vergelijkbaars gedaan in de FNippon......eerlijk opgebiecht

2: Schumacher pakt het dan wel weer totaal verkeerd en klungelig aan. Als Der Schumi gewoon zijn neus er vanaf had gereden met blokkerende wielen was het niemand opgevallen Doet mij denken aan het geklungel van Oostenrijk 2002. Als ze Barichello destijds enkele seconden langer in de pits hadden gehouden, wegens een spontaan weigerende tankinstallatie, tijdens een pitstop was dat gefoefel ook niemand opgevallen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-05-2006, 21:35
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Italiener fordern nach dem Schummel-Skandal von Monte Carlo:
Schumi zum Psycho-Doc!

Die „Tuttosport“ will Schumi sogar auf die Couch schicken: „Wenn einer wie Schumacher derartige Fehler macht, braucht er psychologische Hilfe oder sollte aufhören!“ Rumms!

http://www.bild.t-online.de/BTO/spor...rKomplett.html
Als de Bild maar kan trappen en zout in de wonden kan wrijven zijn ze daar tevreden Overigens een mooi foto-collage van het bewuste moment en een "normaal" rondje van Schumi op dat punt op de pagina van Bild.t-online.de
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-05-2006, 22:19
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Hoe langer ik er over nadenk, hoe langer ik het terecht vind.

En zelfs dat gemekker van 2 maten en 2 gewichten gaat niet op. Artikel 112 spreekt van opzettelijk hinderen. Na bestuderen van de telemetrie zijn de stewards tot de beslissing gekomen dat het opzettelijk was. Hij verloor de controle over zijn wagen aan 16 km/u. 16!!. Kan niet anders dan opzettelijk.
Lees overigens ook het artikel op pitstoptv : http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11714

Artikel 112 laat ook geen andere straf toe dan het schrappen van alle kwalificatietijden.

Wat Fisico betreft dan. Daar hebben de stewards zeer duidelijk gezegd dat Fisico het waarschijnlijk niet opzettelijk heeft gedaan. Géén opzet dus.
Dat is het verschil tussen de 2 incidenten.

Dus ook geen 2 maten en gewichten.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules