De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-09-2006, 23:52
vanni vanni is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten
, zoniet, dan keer ik terug naar mijn oorspronkelijke idee, maar dan zit ik weer zonder piloot en copiloot...

Mocht je toch een fantasieversie bouwen, waarom dan niet met jouw naam + die vd vrouw erop??
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 00:09
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Dit is een andere Civic:

Toch bedankt voor de hulp
das idd een andere civic

en als nummerplaat neem dezelvde als de vliegende civic "civ1c" in engeland kan dat alemaal , en als sponcers neem die dat je hebt en bv de rally van ieper 1998 met die engelse piloot dat je hebt, en dat zijn dat eenmaalige sponcers van hem geweest zoals "crack" ieder jaar doet in de ypres rally

de Mcrae's hebben trouwens ook nog in ieper gereden met BRT1 en VTM op hun wagens

hoopenlijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel?

Last edited by scoobyfreak; 18-09-2006 at 00:12.
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 18:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by vanni
Mocht je toch een fantasieversie bouwen, waarom dan niet met jouw naam + die vd vrouw erop??
Hmmm, neej. Dan gaat het teveel de fantasietoer op. Misschien dat het ooit wel eens doe hoor, maar dan liever een wagen die meer bij mijn rijstijl en zo past... Hihi...

Maar Scooby brengt weer goeie ideeën mee. Ik was ook al wat die richting uit. Het kan namelijk een gehuurde wagen zijn. En dan van McRae klopt. Heb hierboven in de kamer van de oudste enkele posters hangen van die Sierra... Dat zijn vaak gelegenheidssponsors...

Dus, een nieuw dashboard zal nodig zijn...

Reply With Quote
Old 18-09-2006, 20:27
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular

Quote:
Hmmm, neej. Dan gaat het teveel de fantasietoer op. Misschien dat het ooit wel eens doe hoor, maar dan liever een wagen die meer bij mijn rijstijl en zo past... Hihi...

Maar Scooby brengt weer goeie ideeën mee. Ik was ook al wat die richting uit. Het kan namelijk een gehuurde wagen zijn. En dan van McRae klopt. Heb hierboven in de kamer van de oudste enkele posters hangen van die Sierra... Dat zijn vaak gelegenheidssponsors...

Dus, een nieuw dashboard zal nodig zijn...

Amai zijn daar blijkbaar grote werken bezig bij u
De Civic en de Lancer van Pyck waar je alles zelf moet maken.
Zou nog niets zijn voor mij hoor
Reply With Quote
Old 18-09-2006, 23:09
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Duval The Best
Amai zijn daar blijkbaar grote werken bezig bij u
De Civic en de Lancer van Pyck waar je alles zelf moet maken.
Zou nog niets zijn voor mij hoor
Al doende leer je wel hoor. Natuurlijk heb je eerst wat ervaring nodig, maar ooit moet je die stap eens zetten om te scratchen of zo. Ik heb het meeste geleerd bij de bouw van mijn Trabantje. Nu wil ik dat herhalen.

De Lancer is vooral aanpassen en andere kleuren zetten, samen met de decals natuurlijk. De Civic is van een burgervoertuig een rallywagen maken met rolkooi, decals, enzo... Veel zaken zijn relatief makkelijk na te maken of gewoon te kopen...

Vandaag toch weer geen tijd gehad. Moest minivoetballen... Was beter thuis gebleven om te bouwen want dankzij de scheids speelden we tegen 6 ipv 5 spelers en kregen we "een serieuze schelle". En dan hadden zij nog alle geluk van de wereld na 4 keer de paal en 2 reddingen op de lijn... Maar dit is dan weer
Reply With Quote
Old 19-09-2006, 17:13
De Paddock Regular

Quote:
Al doende leer je wel hoor. Natuurlijk heb je eerst wat ervaring nodig, maar ooit moet je die stap eens zetten om te scratchen of zo. Ik heb het meeste geleerd bij de bouw van mijn Trabantje. Nu wil ik dat herhalen.

De Lancer is vooral aanpassen en andere kleuren zetten, samen met de decals natuurlijk. De Civic is van een burgervoertuig een rallywagen maken met rolkooi, decals, enzo... Veel zaken zijn relatief makkelijk na te maken of gewoon te kopen...

Vandaag toch weer geen tijd gehad. Moest minivoetballen... Was beter thuis gebleven om te bouwen want dankzij de scheids speelden we tegen 6 ipv 5 spelers en kregen we "een serieuze schelle". En dan hadden zij nog alle geluk van de wereld na 4 keer de paal en 2 reddingen op de lijn... Maar dit is dan weer
Ja maar jij maakt je decals zelf zeker of laat je die maken door een winkel?
Twordt tijd da ik weer eens een auto ga kopen bij domino want het begint te kriebelen
Reply With Quote
Old 19-09-2006, 19:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Ja maar jij maakt je decals zelf zeker of laat je die maken door een winkel?
Twordt tijd da ik weer eens een auto ga kopen bij domino want het begint te kriebelen

Bij de Trabant had ik ze zelf ontworpen en heb ik ze laten drukken bij Flame. Dit keer neem ik alle werk op mij: ontwerpen, drukken, sealen...

Al enig idee welk model je gaat kopen??

Reply With Quote
Old 19-09-2006, 20:08
De Paddock Regular

Quote:
Bij de Trabant had ik ze zelf ontworpen en heb ik ze laten drukken bij Flame. Dit keer neem ik alle werk op mij: ontwerpen, drukken, sealen...

Al enig idee welk model je gaat kopen??

Het zal normaalgezien een peugeot 206 worden ma ben nog ant twijfelen welke ik zou kopen.
Iemand tips?
Reply With Quote
Old 22-09-2006, 22:19
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Het zal normaalgezien een peugeot 206 worden ma ben nog ant twijfelen welke ik zou kopen.
Iemand tips?
Een tip......euh zou een 206wrc nemen

nee,zoals ik al gezegd heb zou ik de versie van Auriol nemen.
Reply With Quote
Old 24-09-2006, 23:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Pfff, zowat een uur of vier ben ik bezig geweest met het ontwerpen van de decals voor deze wagen. Ik wist voor 95% zeker wat waar moest komen en hoe groot en zo. Maar daarom zijn je gevonden voorbeelden niet perfect. Die moet je vergroten of verkleinen, aanpassen, kleuren wegnemen, opvullen, enzoverder...

Dit heb ik er van gemaakt. de decals zijn verre van perfect. Volgens mij zit er een fout in mijn printerinstellingen (paper: plain of transparency en colorprint: normal of best) Ik heb deze allemaal gebruikt... Let niet op de mislukte tweede rij van Honda en Supra bazar. Die werden een tweede maal door de printer gejaagd toen bleek dat ze er gedeeltelijk niet op stonden. Geen probleem dus. Maar kijk eens naar dat Honda-symbool en de grote OCTA+. Daar schort er wat aan...

En dit zijn de plannen voor de decals (dit zijn uitgeprinte testversies, het wit moet doorzichtig zijn, tenzij bij OCTA+) Ben er nog niet uit hoe de neus komt... Ik vermoed dat het Honda-teken daar beter staat dan OCTA+...

grtzzzz
Reply With Quote
Old 25-09-2006, 08:20
CorollaMan's Avatar
CorollaMan CorollaMan is offline
De Paddock Rookie

Wow, voor een eerste print ziet het er helemaal niet slecht uit. Ik ga ervan uit dat de decal transparant is? in dat geval zul je de decals eerst in het wit moeten printen om de kleuren te behouden, je weet blauw + geel = groen, en zal de tekst SupraBazar groen uitslaan en wordt het SupraBIZAR. hahaha succes verder!
Reply With Quote
Old 25-09-2006, 17:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by CorollaMan
Wow, voor een eerste print ziet het er helemaal niet slecht uit. Ik ga ervan uit dat de decal transparant is? in dat geval zul je de decals eerst in het wit moeten printen om de kleuren te behouden, je weet blauw + geel = groen, en zal de tekst SupraBazar groen uitslaan en wordt het SupraBIZAR. hahaha succes verder!
Ja ik heb daar al aan zitten denken... Ik ga kijken wat ik kan doen, want wit printen... Op Flame na kan niemand dat hier denk ik...

Eerst eens kijken wat de effecten zijn, vandaar de meerdere afdrukken.

Jammer dat mijn zwart van de Honda-decal mislukt is, het zwart klit samen...

Reply With Quote
Old 25-09-2006, 19:29
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Hier nog een foto van mijn nummers voor op de wagen. Ik koos de RS van Staden omdat ik goeie referentiefoto's heb en ik heb die ook nodig voor de Lancer van Pyck.

Vreemd genoeg is de zwarte inkt hier niet gaat "klitten"...

grtzzz

PS aan Sennake: Eigenlijk is dit mijn "oefenkit" om die van Pyck niet te verkl*ten...
Reply With Quote
Old 28-09-2006, 20:49
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De decals kregen gisteren twee lagen sealing met Microscale Liquid Decal Film. Netjes opengesmeerd met een dikke borstel...

Maar na laag twee kregen de decals van het transparante vel vreemde bubbels... Ik heb het zo gelaten en vandaag waren die bubbels al bijna verdwenen. Nog wat geduld hebben dus. Zaterdag zou ik willen decalleren...

Ik zie wel in hoeverre ik witte decalprints nodig heb. (hint to Flame, lol)

Grtzzz
Reply With Quote
Old 28-09-2006, 21:03
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

geen probleem, ik help waar ik kan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules