De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-08-2007, 13:47
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Duval is goed bezig een serieus visitekaartje af te geven daar.
Zou Citroen nog geen spijt hebben hem aan de deur gezet te hebben ?
Reply With Quote
Old 19-08-2007, 14:41
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie

een super dikke proficiat aan ons belgisch rally wonder !!!! hopelijk hebben de grote teams gezien tot wat hij in staat is .... de ganse wereldtop een goed aan zijn poepke laten rieken !!! schitterend !!! doe zo voort !!! françois go go go ...
Old 19-08-2007, 20:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ben niet zo'n Duval fan, maar deze 2de plaats is wel "ferm gereden".
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 08:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ook wij zijn terug van een mooi weekendje in de zon !! De sfeer was er heel goed, zeker met die vele Tsjechen !! Maar ook de Fransen en onze Belgen waren heel fanatiek aan het supporteren. Het was echt leuk om te staan kijken. We hebben een paar publiekszones aangedaan, wegens niet anders kunnen en ook enkele plaatsen waar we moederziel alleen stonden maar waar het ook prachtig was. Het op- en neergaan (glijden) van de hellingen is evenwel niet ongevaarlijk. Getuige zijn enkele wonden aan mijn rechterscheenbeen wegens het fout inschatten van een muurtje waar ik op wou springen en een gapende wond aan mijn rechterhand(muis) wegens het wegglijden tussen de wijnranken...

Voor de rest is het nu nagenieten met de foto's en filmkes. Later dit jaar ga ik me wagen aan het nabouwen van een deel van de serviceplaats. hiervoor heb ik al enkele zaken in gedachte: de service bij Duval en Stohl. Hopelijk brengen ze die laatste ook uit bij Renaissance. Daarbij ook wat pivéteams (misschien enkele Nederlanders als Jawi die zou tekenen) en een Finse Honda Civic. Dat zijn zaken die al vaststaan. Het wordt wel een meerjarenplan, daar mag je zeker van zijn...

Grtzzz (en nu wat foto's uploaden)
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 09:19
DDRT_Fred's Avatar
DDRT_Fred DDRT_Fred is offline
De Paddock Rookie

Amai duval deellde dit weekend slaag uit. En dat met een oudere wagen. Het is echt wel zonde dat die zo lang geen topwagen onder zijn achterste gezien heeft
Old 20-08-2007, 22:40
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular

Prachtige rally van Duval !
Hij heeft Gronholm onder druk gezet en hem in de fout gedwongen , er zijn enorm weinig piloten die daarin slagen hoor.
Verder een prachtige rally van duitsland gezien opnieuw.
12 proeven kunnen doen dus zeer tevreden.
Hopelijk mogen we voor volgend jaar opnieuw boeken
Old 24-08-2007, 21:32
kyosti kyosti is offline
De Paddock Rookie

Oudere wagen

Quote:
Originally Posted by DDRT_Fred View Post
Amai duval deellde dit weekend slaag uit. En dat met een oudere wagen. Het is echt wel zonde dat die zo lang geen topwagen onder zijn achterste gezien heeft
Voor Duval is het in elk geval een puike prestatie , maar stellen dat hij hier met een oudere wagen aantrad is de waarheid geweld aandoen . De wagen in kwestie is puur topmateriaal, afgeleverd door Satory en daarenboven uitgerust met gepiloteerde transmissie. Kronos mocht uitsluitend de voorruit reiningen en de Citöën mekaniekers waren gecamoufleerd in de Kronosplunje.

Duval was gewoon op de baan met een top-Xsara met opties waar de andere toppers uitsluitend kunnen dromen.

Duval heeft een prachtprestatie neergezet, maar ik ben bang dat hij opnieuw bij het oud vuil zal worden gezet door het nest van Frequelin eens hij niet meer nuttig voor Citroën zal zijn , waar uitsluitend Loeb kan en mag winnen .
Reply With Quote
Old 25-08-2007, 08:48
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by kyosti View Post
Voor Duval is het in elk geval een puike prestatie , maar stellen dat hij hier met een oudere wagen aantrad is de waarheid geweld aandoen . De wagen in kwestie is puur topmateriaal, afgeleverd door Satory en daarenboven uitgerust met gepiloteerde transmissie. Kronos mocht uitsluitend de voorruit reiningen en de Citöën mekaniekers waren gecamoufleerd in de Kronosplunje.

Duval was gewoon op de baan met een top-Xsara met opties waar de andere toppers uitsluitend kunnen dromen.

Duval heeft een prachtprestatie neergezet, maar ik ben bang dat hij opnieuw bij het oud vuil zal worden gezet door het nest van Frequelin eens hij niet meer nuttig voor Citroën zal zijn , waar uitsluitend Loeb kan en mag winnen .
Die Xsara was geen topmateriaal, dat staat bij Citroën zelf. Ze hadden alle gizmo's er uit gehaald. Net zoals op de auto van Stohl. Ook hij dacht dat hij de auto van Loeb van vorig jaar kreeg in het begin van het jaar... NOT

Ik begin trouwens meer en meer te denken dat er een telefoontje is gepleegd door Frequelin naar Van Dalen op vrijdagavond. Ze gingen wel heel licht over de pirouette van Duval op zaterdagmorgen...
Old 25-08-2007, 10:28
kyosti kyosti is offline
De Paddock Rookie

Niet akkoord

Sinds maanden is Frequelin op zoek naar een middel om punten af te snoepen van de combinatie Ford/Bosse. Duval past hier perfect in het plaatje, een deelname met een top-okkazie was dus uitgesloten. Het scenario waarover in 2006 door de Franstalige pers zo werd uitgesmeerd over de Loeb Xsara heeft zich hier duidelijk herhaald. Een door Citroën afgeleverde top-Xsara WRC, voorzien van de laatste evoluties van 2006 (waarvan trouwens delen terug te vinden zijn in de C4) in handen gegeven van een der snelste piloten op asfalt en verzorgd door "Kronos", eigenlijk waren het mannen en deels centen van Satory. Een zeer kompetieve combinatie.
Wie gelooft dat Duval in een door Kronos ineengeknutselde bak met 2005 specificaties rondbolde is gewoon naïef, trouwens met de auto van een Gardemeister of Stohl was hij er zeker niet in geslaagd die mooie tweede plaats binnen te halen.
Dit alles doet geen afbreuk van de prestatie van Duval, zulke prestaties schat ik hoger in dan onze roze duivelkes.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules