De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-06-2002, 21:47
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Stipey
En wat GP4 betreft; volgens mij overtreft die met verve F1 2002...ook al is het nog steeds een "race spel", en geen "race simulator" (zoals GPL nog steeds de enige is....op dat Nascar-spel van Sierra na misschien, maar dat spel ken ik niet zo heel goed.)

Op alle vlakken wederom een stap vooruit t.o.v. GP3, maar het heeft zijn tijd nodig. Ik merk nog steeds geen zwaartekracht en je voelt nooit echt het contact met de grond, en ook de force feedback is zwak. Het racen zelf is echter érg leuk, mede dankzij een AI die tot dusver een erg positieve indruk op me naliet. Dat het spel zich afspeelt in 2001 kan me niet veel schelen, tenslotte kan je onmogelijk een realistisch spel van een seizoen maken dat nog niet verreden werd. De geanimeerde pitventjes, marshalls, etc.. zijn wel grappig, maar ze mogen voor mijn part terug verdwijnen - ik wil racen en niet in een tekenfilm zitten. De circuits zien er erg mooi uit, en da's natuurlijk wel belangrijk. Kortom; het is nog steeds verre van een simulator, maar GP4 is een erg leuk spel waarin je veel plezier kan beleven.
ben ik het niet mee eens ... zet maar eens alle opties af in F1-2002, dan is het geheel daar ook niet meer zo simpel ...
Maar toch nog speelbaar ...

GP4 is dan misschien de beste simulator ... maar zonder allerhande hulpjes is het spel voor de meesten nauwelijks speelbaar ...
Het is nog steeds een spel he ... de bedoeling om er plezier aan te beleven, te racen ....
GP4 met alle opties af (ook damage aan) en dan 30 ronden Monaco ... Weinig kans om de race uit te rijden dan zene (tegen racetempo) ... Gevolg ==> spel beu wegens te moeilijk ... na 6 weken speelt bijna niemand het nog ...
F1-2002 is ook een simulator, maar wel een die zijne gameplay niet laat bederven door het realisme. Sry, maar je kan F1-2002 echt geen simulator noemen zene.

airco
Old 18-06-2002, 21:54
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

te moeilijk? volgends mij absoluut niet, indien je de concentratie erbij kan houden rij je die 30 rondjes zonder schade uit. en daar haal ik net de fun uit. het fantastische aan GPL is net de uitdaging die je haalt uit de moeilijkheidsgraad die je krijgt door het afzetten van alle hulpjes.

haal je de fun uit gameplay dan is F1 2002 misschien geen slechte keuze, maar da's dus subjectief want laat mij persoonlijk koud.

Ik noemde GP4 noch F1 2002 overigens een simulator, ik beweerde het tegendeel!
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 22:26
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

-> dus wel gedownload full 650MB !
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 22:27
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Quote:

GP4 heeft blijkbaar de gewoontje om je de ideale lijn een beetje op te dringen
bedoel je dat hij dat ook doet zelfs al heb je een stuur??? miljaar, dan is het nog erger dan ik dacht?

Stipey, jij zegt dat gameplay je koud laat? dat vind ik nu een straffe uitspraak, zie. Dus jij amuseert je eigenlijk niet als je een spel speelt?
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 22:28
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

zie attach (als em werkt)
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 22:30
FleaBite's Avatar
De Paddock Regular

heh, ge download GP4 helemaal, maar dan staat er bovenaan uw winrar nog "evaluation copy"
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 22:31
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

dat duid op evaluation copy van het prog winrar duuuuuuuhh
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 22:36
FleaBite's Avatar
De Paddock Regular

ja, da weetik. Ik bedoel maar... ah lamaar, kvonnet gewoon een beetje ironisch
Reply With Quote
Old 19-06-2002, 10:34
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by FleaBite

bedoel je dat hij dat ook doet zelfs al heb je een stuur??? miljaar, dan is het nog erger dan ik dacht?
[/i]
Neen, ik sprak enkel over het keyboard in dit geval. Met een stuurtje kan je rijden waar je wil en hoe je wil, gelukkig... Da's al zo sinds GP1.

Quote:

Stipey, jij zegt dat gameplay je koud laat? dat vind ik nu een straffe uitspraak, zie. Dus jij amuseert je eigenlijk niet als je een spel speelt?
Ik amuseer mij wel, maar ik haal de fun uit de uitdaging die je krijgt door de auto op de baan te houden en met tegenstanders te vechten zonder dat er brokken vallen. Of ik na een crash hulp krijg van geanimeerde ventjes of dat het spel zich afspeelt in 2001 laat mij persoonlijk koud, maar ik begrijp wel dat dat leuk kan zijn. (vond ik vroeger ook best leuk)
Reply With Quote
Old 19-06-2002, 11:21
FleaBite's Avatar
De Paddock Regular

Quote:

Neen, ik sprak enkel over het keyboard in dit geval. Met een stuurtje kan je rijden waar je wil en hoe je wil, gelukkig... Da's al zo sinds GP1.
phew, wat een opluchting. kan ik het spel misschien nog es evalueren als (áls) ik een stuurtje heb

Quote:

Ik amuseer mij wel, maar ik haal de fun uit de uitdaging die je krijgt door de auto op de baan te houden en met tegenstanders te vechten zonder dat er brokken vallen.
valt volgens mij ook onder de noemer gameplay hoor
Reply With Quote
Old 19-06-2002, 11:36
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Quote:

valt volgens mij ook onder de noemer gameplay hoor
Voor mij wel, maar andere mensen zullen dan weer meer fun halen uit het rijden achter de safety car, 2002 auto's/piloten/circuits, echte stop&go penalties, etc... op dat vlak is F1 2002 dan misschien beter, maar het hangt er dus maar vanaf wat je juist zoekt in een F1-spel.

Overigens spijtig dat we dat "gameplay" moeten noemen, en we niet kunnen praten over "simplay" :-)
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 10:20
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

zeg ik wil gp4 wel wisselen tegen andere intressante titel (hou me in de gaten op IRC )
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 17:58
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Op welke IRC-server zit DePaddock tegenwoordig?
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 18:04
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Quakenet
Old 21-06-2002, 12:44
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

op de spelletjesgarnaal is net een review verschenen over GP4
http://www.spelletjesgarnaal.be/skin...gp4/index.html

Verwacht niet al teveel van de reviewer, want in mijn ogen bestaat een F1-veld tot nader order nog altijd uit 22 rijders, en niet uit 21.
Verder is er een 18/20 voor de graphics ... Weet de reviewer wel hoe een F1-cockpit eruit ziet ?!? Die van GP4 komen nog niet eens in de buurt. Ok, er zijn veel grafische speeltjes zoals vlaggen aan tribunes enzo, maar als iets veel essentielers als de cockpits nog niet in orde zijn vraag ik me toch af hoe je 18/20 kunt geven voor graphics.

Verder een 8/10 voor geluid ... Slecht is het geluid niet, maar er is wel een enorm verschil met F1-2002 waar het geluid toch wel een pakje realistischer overkomt. Met een geweldige terugslag bij het terugschakelen.

airco

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules