De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-09-2002, 17:18
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Binnen en buiten, maar niet het 1km circuit.
Het verkorte circuit dus. Veel training zal je alvast niet nodig hebben, vooral binnen niet: welgeteld vier bochten op het binnencircuit
voordelig voor lichtgewichten dus
Old 17-09-2002, 18:14
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Is onze betaling nu in orde want ik weet niet of hij er een naam heeft bijgezet bij de storting ?

Verder zou ik voor de prijs van 500 euro toch wel graag wa info ontvangen van de race zulle.
Cateraar voorzien, wil da zeggen dat er eten bij is ?
Reply With Quote
Old 18-09-2002, 18:46
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

jaja alles ok
ik heb niet meer info dan die op de uitnodiging. ik vermoed dat er broodjes zijn en eten, maar ik weet niet of het in de prijs zit, het is voorzien, meer weet ik er ook niet van
de rest van de info volgt op de briefing

maarten
Old 18-09-2002, 18:58
De Paddock Enthousiast

Normale prijs voor een 3 uurs race is 150 euro dus denk ik dat het wel met kaviaar zalm en champagne zal zijn voor dienen prijs. Natuurlijk is het ook voor een goed doel hé. Maar mensen van de Rotary, als elk team zoveel betaald mag er wel een sandwichken af he, wij hebben ook de ganse week gewerkt en 18.00 uur is nu nie bepaald een uur om nog naar huis te rijden om iets te gaan eten he.

Voor mij een smosken kaas hesp en n'een cola aub

Het Deckers Druk Team ( DDT ) moet wel fris aan de start komen he, en met onze pijlsnelle starttersvrouw moet dat wel lukken denk ik. Sonja, heb wel geen max.aantal minuten gezien zoals op de MAK he, da ziet er dus zeer goed uit voor ons.

Heb horen zeggen dat ze daar wel streng zijn en snel met zwart zwaaien. We moeten dus de pole pakken zodat we weg zijn van in het begin. Wie neemt er even deze verantwoordelijkheid binnen ons team ?
Reply With Quote
Old 19-09-2002, 19:37
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

gij vergeet mijn zuster driesco
die heeft in inkart 2tienden trager gedraaid dan benklak!
de pole moogt ge hebben, de leiding na 2toeren zal voor ons zijn
de vrouwen moeten een bepaalde tijd in het kartje zitten hoor, maar de juiste afspraken daaromtrent worden toegelicht tijdens de briefing
Old 19-09-2002, 19:54
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

lap, die briefing gaat echt wel heel krap worden voor mij, ik ga probere maar ik heb het gezegd tegen u hé maarten, maar hedde jullie misschien niks op papier staan van reglement ofzo?
Stuurde gij dat dan naar ivevanderaa84@hotmail.com aub
Old 19-09-2002, 20:52
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Stel je maar niet te veel voor van die briefing, pas op ze is uiteraard noodzakelijk maar normaal wordt daar niks gezegd wat je nog niet weet. Een reglement zal Maarten niet hebben, die briefing wordt immers door Filip van Inkart gegeven en daar komt niks van papierwerk bij kijken.

De winnaars van vorig jaar zijn dit jaar opgedeeld in twee teams met in elk team één nieuwkomer.

BCC bestond vorig jaar uit Kevin, Dirk, Mark en mijn vriendin en ik. Blijkbaar een succesvolle samenstelling

Dit jaar echter zal BCC bestaan uit Kevin, Dirk, de zoon van Dirk en mijn vriendin.
Mark en ik zullen aan de start komen voor Kartgrid RT en ons team wordt vervolledigd door Shanna.

We hopen dat iedereen gespaard blijft van pech en dat de wedstrijd een eerlijk verloop kent. We wensen iedereen succes toe en dat het beste team mag winnen!
Old 21-09-2002, 01:18
Benklak's Avatar
Benklak Benklak is offline
De Paddock Regular

Twas bangelijk! 2e plaats is beter als verwacht! Goe samengereden met de winnaars een stukske, die met zijn blauw pakske! Twas plezant, goe geamuseerd ma wel een te groot verschil tussen de top en de rest. En de Maarten gepakt voor de 2e plaats...hehehe...sebiet mijn vlieger op, binnen 6.30u vertrekt hem! Salu allemaal en aan de makkers, cu in Machelen op 12 oktober!

Greetzzz
Reply With Quote
Old 21-09-2002, 13:05
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

idd goed geamuseerd, al heb ik wel wat ambras gemaakt met de marshalls! ik was aan het vechten met de teammaat van benklak, toen deze mij onder geel (ik liet gas los) voorbij ging, niemand had het gezien, en hij liet me terug passeren omdat hij zag dat hij fout was. nu zagen de baancommisarissen het wel en ik mocht een minuut in de pits gaan staan! tof zenne! ik was serieus kwaad want ik was ervan overtuigd dat dit het gevecht om de 2de plaats was. langs de muur deden ze teken dat ik 3de lag toen ik achter de collega van benklak reed. ik dus volledig in de aanval en dan gebeurt dit jammerlijk incident. spijtig
mijn zus had de start genomen maar kreeg al ena een paar ronden een stop van 10 sec omdat ze teveel tikken uitdeelde aan de 2de vrouw. ze was sneller maar kon er niet voorbij omdat die andere vrouw de deur dicht deed, en contact was dus regelmatig aan de orde. foutje van mijn zusje, ze had meer geduld moeten hebben!
maar soit, we zijn toch nog op het podium gefinisht, mb 3de, evengoed als vorig jaar. flitser heeft gewonnen met het kartgrid team, die waren onhoudbaar, gewoon buiten categorie.

ik ben tot het besef gekomen dat ik eigenlijk te groot ben voor karting (1m90), ik voel het nu aan de blauwe plekken. gisteren in het kartje werd ik van links naar rechts gesmeten omdat het stoeltje veel te breed was, mijn rug draagt nu de gevolgen. en mijn handen staan vol met blaren, pijnlijk gisteren!
Old 21-09-2002, 15:19
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

En welke uitslag hebben de andere forummers gereden?

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 21-09-2002, 16:35
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Maarten
ik ben tot het besef gekomen dat ik eigenlijk te groot ben voor karting (1m90), ik voel het nu aan de blauwe plekken. gisteren in het kartje werd ik van links naar rechts gesmeten omdat het stoeltje veel te breed was, mijn rug draagt nu de gevolgen. en mijn handen staan vol met blaren, pijnlijk gisteren!
Niks te groot Maarten (ben zelf ook 1m90), dat ligt aan de te brede stoeltjes van Inkart, vergeet niet dat zij vooral bedrijfsgericht zijn en bij die firma's zitten vooral zwaarlijvige mensen zo blijkt. Vorige week was er zelfs één bij die er niet in in raakte, die zat echt op het puntje van dat stoeltje als ie reed. Ribbenbeschermer en eigen stoeltje aanschaffen is de boodschap al is dat overdreven als je niet elke week gaat karten natuurlijk.

Dat er een enorm niveauverschil zat tussen de verschillende teams was duidelijk. Langs de ene kant kreeg je de teams met de ervaren piloten die wilden strijden voor de overwinning of toch minstens een plaats in de top tien, langs de andere kant had je de teams met vooral rookies achter het stuur en die twee door elkaar gooien zorgde voor menige ergernis.

Tijdens de oefenritten alleen al werden maar liefst 41 warnings uitgedeeld onder de 20 teams

Ervaren piloten die geërgerd achter het stuur zaten en af en toe al eens een tik uitdeelden (al dan niet met opzet) en rookies die blijkbaar de briefing niet deftig gevolgd hadden en bijgevolg het verschil tussen blauw en geel niet eens kenden.
Ik wil niemand viseren en ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren (ik zal het maar in het begin van mijn verslag zetten) maar het was werkelijk erg bij sommige piloten

Piloten die blauwe vlag krijgen en doodleuk in de weg blijven rijden en zelfs op het rechte stuk nog liefst in het midden van de baan rijden en als je hen dan probeert voorbij te gaan wijken ze nog uit naar de kant waar jij op dat moment naast hen rijdt met alle gevolgen van dien. Elke keer opnieuw gingen sommigen vol gas de bocht in om dan vijf keer achter elkaar op dezelfde plaats vast komen te zitten aan de binnenkant van de bocht . Op het rechte stuk... plots een spinnende kart voor je neus
Ik reed vlak achter Dries Heyman van Deckersdruk toen het volgende gebeurde: Dries zit klaar om de piloot voor hem voorbij te gaan, plots wordt er met geel gevlagd en springen de lichten langsheen het circuit ook op geel. Een halve ronde liet de piloot Dries niet passeren, nadat overal duidelijk te zien is dat er met geel wordt gevlagd gaat de piloot opzij voor Dries en remt keihard om hem zo voorbij te laten, Dries doet uiteraard hetzelfde en wijst de piloot erop dat hij niet voorbij mag wegens geel. De piloot snapt het niet en zit zodanig verdwaasd naar Dries te kijken dat hij plots zijn kant begint op te sturen (onbewust) en dat hij zichzelf en Dries klem rijdt op het rechte stuk Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurde op het parcours.
Een ideaal moment voor Inkart om hun kartschool even te promoten
Volgend jaar zal het alvast anders verlopen, naar alle waarschijnlijkheid zal de hele race opgedeeld worden in drie zodat de Lady's, de Rookies en de Pro's elk apart hun ding kunnen doen.

Allé, over naar het verslag
De kwalificatie verliep alvast goed voor ons, Shanna zette de snelste kwalificatietijd neer gevolgd door Deckersdruk die toen al duidelijk maakten dat ze samen met Optiek Vleeracker en Perdieus Motorsport de grootste tegenstand zouden gaan vormen.

51.03 Kartgrid RT
52.15 Deckersdruk
52.27 Optiek Vleeracker
52.40 Perdieus Motorsport
52.45 31 Keerbergen
52.55 O & O Optics
52.77 AVP Racing
53.07 BCC (British Car Center, het team waarmee we vorig jaar wonnen)
53.18 Aster X Devrieze
53.34 Red&Green Racing
53.48 Quelle
53.51 Rotary Bonheiden
54.49 Mexx
54.93 Winterthur
55.49 Leysen Printing
55.67 Volvo Van Houdt
58.81 Kobelco 3
59.51 Phlips
59.88 Kobelco 1
61.13 Kobelco 2

De vrouwen namen verplicht de start en Shanna reed onmiddellijk weg van haar achtervolgers. Maken dat je weg was uit die achtervolgende bende was de boodschap, dat kon mijn vriendin (BCC) aan den lijve ondervinden. Zij stootte van bij de start onmiddellijk door van de achtste naar de vierde plaats en ging goed mee met de eerste twee van onze achtervolgers. De problemen begonnen echter pas goed wanneer men de tragere pilotes begonnen te dubbelen. Schrijnend was ook het feit dat sommige vrouwen reeds na twee ronden binnen kwamen om het stuur over te geven aan een mannelijke piloot
Shanna had blijkbaar weinig last en kon zich overal vrij goed door wurmen, Evy echter had het veel lastiger en kreeg enkele zware klappen te verwerken van onervaren piloten die andere karts blijkbaar als stootkussen gebruikten in de bochten ipv te remmen (denkend aan de kandidate miss België die haar eerste keer meereed en die ik nergens heb zien remmen )

Het was in ieder geval leuk om zien dat wanneer ook Evy gedubbeld werd na verloop van tijd, dat de mannelijke piloten vrij veel last hadden om haar voorbij te gaan niet omdat ze in de weg ging rijden, nee, ze reed gewoon haar lijn op het rechte stuk, zag de piloot ter hoogte van haar kart komen, keek even lief opzij en lachte even om dan vervolgens even haar gewicht uit de kart te tillen door te "wippen" en zo de piloot het nakijken te geven. De techniek van het omhoog wippen kan zeer efficiënt toegepast worden en dat heeft ze meer dan één keer bewezen tot groot jolijt van haar medepiloten en tot ergernis van de achtervolgende piloten

Shanna bleef haar voorsprong uitbouwen op Deckersdruk en Optiek Vleeracker. Het noodlot sloeg plots toe voor Deckersdruk wanneer zich een incident voordeed net voor het buitenrijden. Gevolg 8 ronden verloren en ze waren al onmiddellijk aangewezen op achtervolgen. Shanna zette tijdens haar stint een beste tijd van 50.13 neer en gaf dan het stuur over aan mij. In tegenstelling tot Shanna bleek ik enorm veel last te hebben met de tragere piloten, de ergernis werd steeds groter maar n a een half uur kon ik dan uiteindelijk toch een beetje beginnen doorrijden. Van bij het begin van mijn stint bleek al snel dat de kart weinig of geen remmen meer had. Doseren was er niet meer bij, het was ofwel tot het uiterste duwen en de achterwielen blokeren bij iedere remactie ofwel de kart in de bocht zetten en hem zo door de bocht trekken. Al bij al kon ik nog een tijd van 50.79 neerzetten al ben ik daar niet echt tevreden mee.
Mark nam dan het stuur over en hoefde enkel nog te controleren, hij was echter niet van plan de race rustig uit te rijden en pootte een tijd van 49.27 neer, wat de beste tijd van de hele race zou worden. Mark was uiteindelijk zo geconcentreerd aan het rijden dat ie niet eens de finishvlag heeft zien vallen BCC reed geruime tijd op vijf maarmoest uiteindelijk nog wijken voor Deckersdruk die hen in de laatste twee ronden passeerde.

Een leuke overwinning voor ons team al vinden we het nog steeds spijtig dat Deckersdruk pech gehad heeft, zij zouden geduchte tegenstanders geweest zijn aangezien we qua piloten zeker aan elkaar gewaagd waren en daar waren beide teams het zeker over eens. Dries en ik hebben geruime tijd in elkaars buurt gereden maar uiteindelijk moest ik hem laten voorgaan. Dan kreeg ik ook nog een "stop & go" voor het negeren van de gele vlag, ik was zodanig gefocust op Dries dat ik het geel helemaal niet gezien had en dus terecht de pits in moest. Op dat moment heeft Dries een ronde kunnen goed maken op ons, iets wat ik later op de avond nog te horen moest krijgen natuurlijk

Wie weet treffen we hen volgend jaar terug om te laten zien dat we hen ook kunnen kloppen zonder dat ze pech hebben ...al is het nog niet zeker dat we dan weer zullen deelnemen.

Nog even onze sponsors bedanken:

CD-Rommeke (Dendermonde)
&
Alcrefin, uw centea agent (Deurne)

Dank aan de organisator Marc Perdieus, zijn prijs voor de winnaars was immers een trainingsdag op Zolder met hun Fun Cup-bolide iets waar we zeker zullen van genieten. Ik kijk er al naar uit om nogmaals achter het stuur te kruipen van dit leuke racewagentje, Zolder here we come!

Uitslag:
1 Kartgrid Racing Team (203 ronden)
2 Optiek Vleeracker (199 ronden)
3 Perdieus Motorsport (199 ronden)
4 O & O Optics (197 ronden)
5 Deckersdruk (196 ronden)
6 BCC (196 ronden)
7 Aster X Devrieze (192 ronden)
8 Quelle (188 ronden)
9 Rotary Bonheiden (187 ronden)
10 AVP Racing (183 ronden)
11 31 Keerbergen (180 ronden)
12 Mexx (180 ronden)
13 Volvo Van Houdt (178 ronden)
14 Winterthur (177 ronden)
15 Red & Green Racing (175 ronden)
16 Kobelco 2 (173 ronden)
17 Leysen Printing (173 ronden)
18 Kobelco 3 (165 ronden)
19 Kobelco 1 (163 ronden)
20 Phlips (159 ronden)

Last edited by Flitser; 21-09-2002 at 16:44.
Reply With Quote
Old 21-09-2002, 17:25
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Proficiat aan de winnaars !

Enne voor de pechvogels,......... Dries je mag je gram komen halen op de Depaddock karting. Alleen zal je daar ook met ons moeten afrekenen

Ik ben zeker dat we binnen enkele ronden in mekaars buurt zullen hangen.

Alleen zal het zijn omdat jullie veeeeeel sneller zijn !

Zolang niemand me maar van de baan knalt en mijn wielen eraf rijdt ( remember Inkart!), en troost je ik ken het verschil tussen geel en blauw.

Vraag dat maar aan Sennake, die wou zelfs nie voorbij als ik hem de kans gaf
Reply With Quote
Old 21-09-2002, 18:12
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Wat mij wel opviel gisteren was dat Dries blijkbaar in een kart zit gelijk ik in mijne zetel thuis... en ondertussen maar toptijden draaien, Dries man ge waart gisteren (bijna) outstanding
Reply With Quote
Old 21-09-2002, 18:48
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by flugel
Wat mij wel opviel gisteren was dat Dries blijkbaar in een kart zit gelijk ik in mijne zetel thuis... en ondertussen maar toptijden draaien, Dries man ge waart gisteren (bijna) outstanding
Voeten op tafel, (in dit geval bovenop de kart)?
Een pak chips in de ene hand en een pint in de andere ?
En een zapkast ergens in de buurt?

Reply With Quote
Old 21-09-2002, 19:12
De Paddock Enthousiast

Het liep inderdaad lekker gisteren, handen wel vol blaren en een veel te lange stint ( was blijkbaar nodig van onze zeer goede teammanger ) deden me vandaag dan maar de das om.

Verder wil ik zeker ook de prestatie van Philippe niet vergeten he mannen. Met zijn jarenlange ervaring mochten zijn tijden er ook wezen zulle. Dat ik de smaak terug te pakken heb van het karten bleek weeral gisteren. Natuurlijk hadden we moeten winnen maar karting is nu eenmaal ook een technische sport en het ongeval van Sonja was niet haar noch dat van de andere pilote haar fout. De één verschiet omdat ze blauw kreeg, ging veel te hard in de remmen en Sonja vollepetrol er in.

En wat Flugel zegt zijn er mij nog komen zeggen, ik weet nie hoe dat komt maar ik zit inderdaad lekker relaxed. Wa zou da geven als ik echt moest rijden.

Neen, sorry grapje, dit was echt op de limiet rijden, sneller kan niet, althans ik toch niet.

Toffe race daar in Puurs.

Wat Fordje betreft : ik denk steeds dat ik fair rij maar een klein tikje is sneller gebeurd dan ik eigenlijk wel wil.
We zien wel wat we er daar van bakken met mijnen vliegenden Hollander.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules