De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-01-2003, 20:51
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

hallo hallo
net terug van de monte carlo

mijn bedenkingen en comentaren

panizzi
onthoogelde zeer omdat de omstandigheden een omzwaai hebben gekregen die foto's van de verkenningen moet je niet aan denken er lag zeer weinig sneeuw dus drooge asfal moet iets zijn voor panizzi maar nee hij kon geen tiende winnen integendeel ze hebben hem moeten uit koers zetten wegens te lage bloed druk waarschijnlijk heeft hij vergeten te ademen (en dat is geen zever)

burns
weer eens op zijn bek gegaan naa een blunderjaar hij kon echt niet mee met martin
gronholm
ik denk dat hij nog wat vertrouwen kwijt is want na zijne sortie heeft hij niet echt meer kunnen meedraaien

sainz
weer eens bewezen dat er niemand anders zoveel regelmaat heeft of hij en kan overal mee ik moet u er wel bij vertellen op de 2de kp van de zondag heeft hij wel brokken gereden zijn linker ophaning gebroken want zijn wiel slingerde wa int rond

Mc Rae
hij reed zeer goed hij reed zeer zuiver tot tegenstelling wat je van heb gewoon bent
Duval heeft een goeie wedstrijd gereden meer woorden wil ik aan hem niet vuil maken
Loix heeft van kp 1 al problemen gehad tot zijn opgave zijn motor sputterde dat het niet mooi weer was
Loeb
heeft meer dan die overwinning verdiend ik ben zeer blij dat hij gewonnen heeft hij heeft de scheve situatie recht gezet van vorig jaar

subaru
toonde met hun nieuwe waen zeer copetitief solberg toonde dat ook hij zal meer dan 1 rally nog winnen hij maakt trouwens veeeeeeeeeel minder lawaai dan de eerste peugeots die subaru een plezier om te gaan bekijken
ford
zal volgens mij een overgangsjar maken met al die jonge gasten
skoda is ook eveneens een overgangs jaar en ik denk dat ze al aant ontwikkelen zijn met hun faia wrc met auriol binnen te halen zitten ze zeer goed
citroen
de nieuwkomer en het zal dit jaar vuurwerk zijn tussen hen en peugeot
Huydai
een regel rechte ramp moeren zeer dringend beginnen testen
peugeot
zal het te kloppen team zijn

conclusie na wat ik heb gezien

de teams die gaan voor de constructeusr zullen op de eerste plaats citroen zijn (met sainz moet dat te doen zijn)
peugeot en subaru
en ik denk dat uit die merken een piloot wereld kampioen zal zijn ik kan nog geen namen noemen tis nog wat te vroeg

zo ik ga afsluiten wat dat begint wa lang te worden
Old 28-01-2003, 00:26
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Francois Duval was trying equally hard through that final stage in an
effort to get ahead of sixth-placed Cedric Robert. Duval was third fastest
on the second run over the Col de Turini, narrowing the gap to the French
privateer to just 7.7s. Despite his best efforts through SS14, he ended
the rally 0.4s behind Robert.

Francois Duval said: “It was a shame we didn’t catch Robert, but it would
have been silly to have made any mistakes. This is the first time I’ve
scored world championship points – I feel like a proper team driver now.”

( Bron: newsletter@wrc-online.net )
Reply With Quote
Old 28-01-2003, 00:31
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Quote:
Originally posted by jos
hallo hallo
net terug van de monte carlo
zo ik ga afsluiten wat dat begint wa lang te worden
Kan je niet nog wat vertellen over de manier waarop je de rally beleeft hebt?

bv.

=> welke spéciales je gedaan hebt. (verkeersdrukte)
=> waar ergens je gelogeerd hebt
=> bestaat daar ook zoiets als een rally radio of is daarvoor het parcours te uitgebreid
=> 50 auto's niet wat weinig of ...
=> service park vrij toegankelijk; piloten benaderbaar
=> inkomkaarten hoe zit het daarmee
...
Reply With Quote
Old 28-01-2003, 10:14
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

maar ja eigenlijk wou ik jullie niet ermee vervelen maar het is echt de moeite als je dit nog nooit heb gezien dan word het hoog tijd dat je dit allemaal meemaakt

=> welke spéciales je gedaan hebt. (verkeersdrukte)
we hebben van de 14 kp's 9 kp's gezien
de vrijdag hebben we kp2 niet gedaan en kp 4 hebben we aan de finnish gestaan anders altijd op kp gestaan voor kp 5 en 6 hebben we op de zelfde plaats blijven staan ze moesten door een klein dorpje paseren en de baantjes waren daar de breedte van hun wagen dat was echt de moeite want we stonden daar wel een beetje gevaarlijk want ze kwamen eerst naar ons toe en juist voor onze tenen draaiden ze weg enders de zaterdag bleven we op de zelfde kp staan (kp 2 en 4) we waren in een klein dorpje en eerst hebben we naar links op gegaan om daar de wagens te bekijken en dan naar rechts waar we op een bankje zaten en je kon ze zeker een minut lan volgen juis precies gelijk voor je tv ook de zondag op de zelfde kp blijven staan omdat het onmogelijk is om dan te verhuizen als ze maar 2 verschillende kps rijden zondag hebben we 5 km moeten wandelenen naar onze plek dan zijn we tot bijna tegen de finnish geweest dat was echt de moete

=> waar ergens je gelogeerd hebt
de donderdag als we in Nice aankwamen hebben we door gereden naar monaco om er effe de streek te verkennen en dan naar Gap door gereden ik denk dat het een 3a400 km rijden is en op Tallard eens gestopt onderweg want daar was hun servicemaar er was nog niks te zien dat was op een zeer klein luchthaventje waar ze kleine sportvliegtuigjes laten landen en opstijgen waarschijnlijk ook voor parachuttesprngen we zijn dan aangekomen in Gap en dan moesten we nog naar een klein dorpje 15km rijden en dan naar ons hotelletje een klein dorpje in de bergen en daar was er dan een holelletje zeer lekker om te eten en zeer luxueus daar heb ik effe staan op kijken dan zijn we terug naar kp gegeen smorgens vroeg na wat slapen ook hadden we onze gagage terug mee want de volgende nacht hebben we doorgebracht in een hotel in Nice en daar hebben we de rest doorgebracht daarnast dat hotel was er een restureand waar het ook zeer lekker was en een mooi opdienstertje was maar de volgende avond bleek dat resturantje gesloten jammer maar dan hebben we zaterdag en zondag avond in een pizeria gaan eten in Nice ook dicht bij ons hotel ook eveneens een mooi opdienstertje en lekker op te eten

=> bestaat daar ook zoiets als een rally radio of is daarvoor het parcours te uitgebreid
nee helaas radio wrc bestaad enkel online en echte rallyradio is daar zeker niet dus moetsen we nu en dan eens bellen naar belgie naar de freddy loix fanclub (we waren allemaal in de club) maar rally bekijken en de uitslag weten tegelijk doe je alleen maar in belgie
=> 50 auto's niet wat weinig of ...
het is veel en weinig de top 15 rijd mat elk 2 minuten tussen en de rest om de minuut als je zoals zaterdag en zondag moet op kp blijven staan is dat juist genoeg maar het is wel vrij leuk iedereen eens door te zien komen doe dit eens na in belgie als er 25 wagens gepaseerd zijn is het al vervelend om naar te kijken maar niet in het wk met die S1600

=> service park vrij toegankelijk; piloten benaderbaar
als je de piloten echt wil bereiken moet je doen zoals we het tijdens de RAC hebben gedaan een een gewoone tijdcontrole gaan net nog voor de start alleen Burns toond zich daar zeer onsymathiek echt waar ik kon die in Engeland ene tegen zijne bakkes slaan
solberg is daar zeer sympathiek colin is wel een beetje ne rare vogel hoor maar toffe pee

=> inkomkaarten hoe zit het daarmee
het word moeilijker en moilijken in de rac hebben via via (lange arm ergens ) aan doorgangsbewijzen geraakt anders heb je op ieder kp zeker 5 tot 10 km te wandelen naar de kp's maar in de monte carlo heb je niks nodig (bahalve een landkaart)je kan er tot tegen en als je vroeg genoeg bent op de kps parkeren maar als je zoals zaterdag maar 1 straatje hebt die daar ergens midden in de kp uitkomt heb je het savonds aan je rekker fielle fille en fille voor 50km (om terug naar ons hotel te gaan ) hebben we 3 uur erover gedaan
het was een toffe ervaring
volgende wk voor mij is Griekenland en daarnaa Catalunya
...
Old 28-01-2003, 10:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Zeer vriendelijk bedankt voor de uitgebreide uitleg maar een volgende keer misschien toch eens wat leestakens zetten dat leest wat gemakkelijker en anders wordt het zo'n ellenlange tekst die je de neiging geeft om alles in één ruk uit te lezen zonder adempauze en dat kan niet goed zijn voor de gezondheid die toch ook wel belangrijk is want anders kunnen onze paddockers niet goed meer karten

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-01-2003, 11:28
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

dit doe ik opzettelijk
zo kan ik tegen die paddokers nog winnen in het karten

zal er in het vervolg po letten .
Old 09-02-2003, 14:20
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

op http://www.fordrallyesport.com staat een prijsvraagje:

What was remarkable about Markko's fourth position in Monte Carlo

a) He was driving blindfolded
b) He was suffering with a virus
c) He had no gloves
d) He had no co-driver

=> nu twijfel ik toch tussen a en d zeker
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules