![]() |
|
|
||||
|
||||
Thx
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
dat wilt dus zeggen ... remmen tussen de 50 en de 100 meter ... toch een wat groot verschil hé ![]() 50 meter vroeger remmen is een wereld van verschil |
|
||||
|
||||
ik heb just de filmkes op dienen site van de finish nog eens bekeken. Ik hou het op het feit dat David gewoon verrast was door het aanzuigeffect dat hij had op Alonso. Dit gecombineerd met ietsje vroeger remmen maakt dat hij zich lelijk mispakte aan het snelheidsverschil.
Van een schandalig manoeuver van Alonso kan je imho niet echt spreken.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
15-20 meter ...
AK zen column op F1 world ... blijkbaar maken die 20 meter een wereld van verschil Toen was het aan mij. Ik rijd uit de box en begin aan mijn opwarmronde. Toen de banden op temperatuur begonnen te komen, voerde ik het tempo op om in mijn ritme te geraken. Voor de laatste bocht van mijn opwarmronde begon mijn rechter been enorm te trillen. Ik kreeg het gewoon niet onder controle. Maar nu moest het gebeuren. Met een trillend been in 6de versnelling kwam ik de startlijn voorbij met een snelheid van +/- 300 km/h. Nu kwam het aanremmen voor de eerste chicane. Mijn been trilde zo erg dat ik besliste om een 20 tal meter te vroeg te remmen. Enkel uit schrik dat het niet meer zou lukken. Het gevolg was dat ik 20 meter voor de bocht al de snelheid had die ik moest hebben om in te sturen. “klote, hier gaat mijn goede ronde al” was het eerste wat in mij opkwam. Nu had ik toch niets meer te verliezen en de stress was ook weg. De rest van de ronde verliep perfect, met als resultaat een 3de tijd in de “superpole”. Ik mocht dus als 3de starten in mijn eerste wedstrijd op internationaal niveau. Iedereen in mijn omgeving was enorm tevreden. Ikzelf had hiervoor getekend hadden ze mij dit vooraf gezegd. Maar in de eerste bocht had ik 4 tienden verloren en indien dit niet was gebeurd stond ik op pole. |
|
||||
|
||||
In tijden maakt da verschil, maar DC moest zelf goed beseffen dat ze vlak bij de remzone waren, dus had hij wel kunnen verwachten da Alonso ging remmen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Er is idd een opeenstapeling van dingen van de kant van Alonso. Wat niet wegneemt dat DC het beter had moeten inschatten. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|