De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-03-2004, 11:26
Béné's Avatar
Béné Béné is offline
De Paddock Rookie

Vond het een hele toffe race . Er is fair gereden en goeie organisatie . Helaas viel onze strategie in het begin beetje in het water. Gestart op pole en beslist om direkt binnen te komen zodat we over die extra wissel niet meer hoefden in te zitten maar helaas kart viel stil , dus direct heel wat achterstand meer dan we verwacht hadden bij die wissel maar toch in mijn stint terug kunnen klimmen van laatste naar derde plaats . Dan zijn we wat terug gevallen met de regen waarin chris zich zo goed mogelijk probeerde te redderen en de kart goed op de baan bleef houden en dan viel de kart weer maar eens uit met de laatste wissel waar we terug zakten naar de 9de plaats maar Dieter voelde zich zoals altijd heel goed in de regen en reed er schitterende tijden en zo hebben we terug kunnen komen tot 5de plaats . Jammer genoeg geen podium maar we hebben ons geamuseerd en dat is het belangrijkste.

Last edited by Béné; 15-03-2004 at 11:29.
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 13:50
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Voor wat ons betreft (P&P racing) kan ik vrij kort zijn... 'k weet nu hoe het voelt om een rijdende chicane te zijn... voor de mensen van Antwerp kart, 'k heb hier nog een grasmachine staan met nen deftige motor op.
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 14:13
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Flugel en ik hebben op het einde van de race nog een 'grasmachine-race' in de regen gehouden, was wel leuk
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 17:52
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speesman
Flugel en ik hebben op het einde van de race nog een 'grasmachine-race' in de regen gehouden, was wel leuk
Al een geluk dat uw kart ineens slechter was... anders had ik echt niemand kunnen passeren
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 19:01
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Wat een race, wat een race.
Het niveau lag duidelijk nog hoger dan vorig jaar maar jammer genoeg waren er dit jaar enkele karts die toch niet 100% waren te noemen, laat staan 70%

Als we even terugkijken naar de snelste tijden van de meeste teams vorig jaar dan zien we dat er maximaal 1 second verschil zat tussen al de teams, met uitzondering van 3 teams maar dat lag toen niet aan de kartjes
Dit jaar zaten we met een verschil van 2 seconden voor sommige teams
Makkelijkste voorbeeld: P&P Racing die toch wel al bewezen hebben niet van de traagste te zijn, waren dit weekend maar liefst 2 seconden trager dan de piloot met de snelste ronde achter zijn naam.

Jammer maar helaas natuurlijk want hier konden wij zelf weinig aan veranderen. Na de kwalificaties hebben we ons best gedaan om de klachten van verschillende piloten te aanhoren en even met de wedstrijdleiding te gaan praten van Antwerp Karting.

De kartjes waren vrijdag nog volledig nagekeken en bovendien voorzien van een regenafstelling (afgetapte luchtfilters en dergelijke). Samen met Ben is er dan beslist om die regenafstelling eraf te halen, tijdens de race zou dan blijken dat sommige teams hier al goed mee vooruit geholpen waren... jammer genoeg niet iedereen. Hiervoor wil ik toch even mijn dank betuigen aan Antwerp Karting aangezien de wedstrijd hierdoor uitgelopen is tot 22u45 terwijl men normaal verplicht is van alle kart-activiteit te stoppen om 22u.

Wat de race zelf betreft hebben we schitterende dingen te zien gekregen. Jammer genoeg had Mistery Racing, die trouwens op de pole vertrokken waren, al snel pech. Zoals ze zelf al aangaven wilden ze snel hun eerste wissel doen maar sloeg hun (koude) motor af bij het remmen met een zenuwachtig tafereel tot gevolg om de motor terug in gang te trekken. Gevolg; een halve ronde achterstand op het hele deelnemersveld.

Cornelis Racing was ondertussen niet te houden en liep zienderogen weg van zijn achtervolgers, de enige die nog ietwat kon aanklampen was een piloot van Mea Culpa die er ook in slaagde een gat te slagen met de achtervolgende "meute".
En dan de grote verrassing... het traagste team van vorig jaar... in derde positie, F1World.be in de voorste gelederen

Achteraan vormde zich dan een treintje van 5 pechvogels (tragere piloten?). The Renault Boys hadden een kart met een nieuwe motor die nog niet echt leek ingereden te zijn en als toemaatje reden ze ook nog met vooraan spiksplinternieuwe banden wat uiteraard tot gevolg heeft dat je daar het eerste halfuur geen goeie grip mee hebt. WeSP, P&P Racing en Fun Racing zaten ook in dat treintje, het was eigenlijk een beetje pijnlijk om naar te kijken. Hekkesluiter van dat moment... Mistery Racing.

Na anderhalf uur dan de eerste gele vlag situatie waar toch wel enkele slachtoffers gevallen zijn voor een stop&go wegens inhalen onder geel. Blijkbaar was er ergens een team dat niet doorhad dat inhalen onder geel niet toegelaten was en constant teken deed dat zijn/haar achtervolgers voorbij mochten. De pilo(o)t(e) in kwestie begreep niet dat er achterop een treintje begon te vormen dat niet voorbij wilde, en ging dan maar hard op de rem waardoor er een paar beslisten van toch voorbij te steken met het gekende resultaat... we hebben dit verhaal ook pas achteraf vernomen en weten dus jammer genoeg niet wie de boosdoener in kwestie was

Aangezien het vlaggen de verantwoordelijkheid was van de marshalls van AK dit keer (vorig jaar hebben we zelf gevlagd) hebben we ons van "incidentjes" niet te veel aangetrokken, we hebben des te meer onze aandacht gevestigd op wie nu de fair play prijs in ontvangst zou mogen nemen dit jaar... amper drie teams kwamen nog in aanmerking tegen het einde van de race waaronder trouwens twee teams die op het podium stonden

In elk geval, wij hebben ervan genoten, mooie duels gezien, prachtige inhaalacties... en vooral de regen die als een geschenk uit de hemel kwam na 2u racen Echter niet zonder gevaar voor de motoren nu men de "regenafstelling" er had afgehaald. Je moet beseffen dat de luchtfilters aardig nat beginnen te worden, als je dan zo hard remt dat je achteras blokkeert dat je dan de kans hebt dat je motor afslaat... maar gelukkig hebben daar weinig mensen problemen mee gehad.

Bij deze wil ik dan ook alle deelnemers bedanken voor hun deelname en de positieve kritieken op de organisatie. Het spijt ons voor degenen die van bij het begin wisten dat ze met hun "grasmachien" niet ver zouden geraken jammer genoeg konden we hier zelf weinig aan veranderen en is dat nu éénmaal de loting waar je bij huurkartjes een beetje geluk moet mee hebben.

We weten nog niet wat we volgend jaar gaan doen, uiteraard wordt de 3e verjaardag van Kartgrid.be dan opnieuw gevierd met één of andere race alleen weten we nog niet met welk materiaal en op welk circuit deze zal verreden worden, maar hopelijk zien we jullie dan allemaal terug want ondanks de pech van sommigen: kwaliteit komt altijd bovendrijven en we hebben serieus wat kwaliteit gezien dit weekend

Bedankt!

Last edited by Flitser; 15-03-2004 at 20:25.
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 19:05
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Even snel de uitslag meegeven:

1. WauMi Racing Team
2. Mea Culpa
3. Cornelis Racing Team
4. BK Racing
5. Mistery Racing
6. Pitbull Racing Team
7. NJR
8. Streetrace.be
9. F1World.be
10. Calamitas Racing
11. The Renault Boys
12. Lopièto
13. Woemm Racing
14. DAF Turbo
15. WeSP
16. Fun Racing
17. P&P Racing
18. 't 5e Wieleke

Tijden en foto's en dergelijke verschijnen binnenkort op de site
Old 15-03-2004, 19:09
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik was het nog vergeten te zeggen denk ik

Een dikke proficiat flitser, alles was super georganiseerd!

Mij zie je volgend jaar zeker terug, met een iets homogener team ongetwijfeld!
Old 15-03-2004, 19:14
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Ben ik blijkbaar ook vergeten zeggen De organisatie was op zijn "kartgrids" zoals altijd, vre goed dus
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 21:09
ralff1's Avatar
ralff1 ralff1 is offline
De Paddock Rookie

Proficiat flitser goed georganiseert ik zal er zeker ook terug bij zijn volgend jaar
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 21:40
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Yup, organisatie was heel goed in orde !!
Beetje jammer van 't kartje maar ja... Soms moet je roeien met de riemen die je hebt he..
Je leert daar wel veel uit toch
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 21:42
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Breezz
Yup, organisatie was heel goed in orde !!
Beetje jammer van 't kartje maar ja... Soms moet je roeien met de riemen die je hebt he..
Je leert daar wel veel uit toch
Idd, zand en slijk bieden niet meer grip, sommige curbs lagen echt wel hoog (of ging ik te ver), aangezien de gas niet te doseren was heeft de koppeling goed afgezien (gas en rem tegelijk) kortom, der was niet veel goed aan die kart voor de race en na de race zal het zeker al niet veel meer voorstellen
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 21:43
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by flugel
Idd, zand en slijk bieden niet meer grip, sommige curbs lagen echt wel hoog (of ging ik te ver), aangezien de gas niet te doseren was heeft de koppeling goed afgezien (gas en rem tegelijk) kortom, der was niet veel goed aan die kart voor de race en na de race zal het zeker al nier veel meer voorstellen
Gas & rem en zand en slijk is uitvoerig getest
Reply With Quote
Old 15-03-2004, 23:05
kartmonster's Avatar
kartmonster kartmonster is offline
De Paddock Rookie

ik vond ni da die curbs te hoog lagen. Ik heb ze tijdens het regenweer dan ook uitvoerig gebruikt.

ma slijk: Mijn gezicht zag zwart na mijn stint, had met vizier open gereden, niet echt slim in regen.
Old 16-03-2004, 17:59
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by kartmonster
ik vond ni da die curbs te hoog lagen. Ik heb ze tijdens het regenweer dan ook uitvoerig gebruikt.

ma slijk: Mijn gezicht zag zwart na mijn stint, had met vizier open gereden, niet echt slim in regen.
met vizier dicht is 't ook nie ze
Reply With Quote
Old 17-03-2004, 00:58
Flitser's Avatar
De Paddock Regular

Er zijn meer foto's op komst, dit is alvast een begin

KLIK HIER

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules