De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-02-2004, 15:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Tja, als de mensen die graag pittige discussies houden niet vaak meer komen omdat anderen dat niet zo goed kunnen of daar geen behoefte aan hebben, wel ja, dan vervlakt het natuurlijk wel he. Zeggen dat het niet meer plezant is en er zelf niets aan doen om het plezant te houden is makkelijk natuurlijk. Ik probeer toch altijd soortgelijke situaties te benaderen met een houding van: "Vraag niet wat (in dit geval) De Paddock voor u kan doen, maar kijk zeker ook wat jezelf kan doen voor De Paddock".

Maar goed, 'k ben er dan ook nog maar een jaartje bij en heb me in die tijd al goed geamuseerd, pittige gesprekjes/discussies incluis.

Nu vraag ik me toch wel af, welk nieuw inzicht we zouden moeten krijgen door de stelling - effe treug on-topic - van JPMontoya. Tuurlijk is zijn mening perfect begrijpbaar en ik twijfel of dat de reden dan ook is. Hij specifieert later en zegt dat het meegespeeld heeft. En dat zal ik niet bestrijden. Alles zal wel een rol gespeeld hebben in deze story. Maar wat de uitspraak "bakken stront over u heen gaat krijgen en gij durft nogal" dan bijdraagt aan het verkrijgen van een nieuw inzicht ontgaat me toch.
Bovendien ben ik door eerdere replieken (die niet al te pittig leken en waren) toch tot andere inzichten gekomen in deze Freddy/Peugeot story. Het hoeft er dus niet altijd "verbaal geweldadig" aan toe te gaan om tot andere inzichten te komen. Maar ik begrijp prefect wel wat je bedoelt Mario

Jan vat het nog het beste samen denk ik en hoe groter de club, hoe moeilijker het wellicht wordt om het allemaal in goede banen te leiden.
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 18:38
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Nieuw inzicht, dit concept kan alleen maar worden opgeworpen door Enerzijds Loix anderzijds Peugeot. Ik wil zeggen, dat men ook niet de ogen mag sluiten voor de eventuele fouten van Loix, ik bedoel hier niet fouten in rijstijl maar dan meer fouten in Communicatie.

In een tijd waar communicatie naar de buitenwereld in F1, Rally o zo belangrijk is, is communicatie met buitenwereld en intern zeer belangrijk, en dit impliceert ook dat je niet zomaar meer mag zeggen wat er scheelt... Je mag dit gerust binnenskamers doen, maar ZEKER voor een team als peugeot met vele belangrijke sponsers mag je niet alles zomaar op tafel gooien !
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 19:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

daar kan waarheid inzitten natuurlijk, maar als je bedenkt dat Provera blijkbaar van zijn keuze al spijt had na Monte Carlo dat ze Rovanpera aan de kant gezet hadden voor Freddy, dan denk ik dat moest Freddy gezwegen hebben in Zweden, hij alsnog naar de 3de stoel zou verwezen zijn. Op meerdere websites werd er immers al voor het einde van rally melding gemaakt van het feit dat Freddy waarschijnlijk een stapje zou moeten terugzetten en dat dit misschien al na Mexico kunnen gebeuren. Dat het vroeger gebeurd is kan misschien liggen aan het feit dat hij dingen zou gezegd hebben, maar ik denk eerder dat het aan de analyse van data ed. zal gelegen hebben. Of misschien nog veel meer aan wat volgt:

Ik begin hoe langer hoe meer overtuigd te raken dat Provera Freddy wilde (hij is verdorie niet voor niets in de Condroz komen kijken) en tegen de wil van de algemene directie in, Freddy toch op die 2de stoel heeft gezet. Nadat Freddy een toch wel grote achterstand had opgelopen in de Monte (goed dat er niet meer fabrieksrijders aan de start stonden, want anders had ie misschien wel géén punten gehaald) denk ik dat de directie Provera gesproken heeft ind e stijl van: Ziet ge nu wel, dienen Belg van u, schoon is dat. Als't in Zweden niet beter is, Rovanpera terug binnen en dienen Belg weer waarvoor we hem aangenomen hebben, einde discussie. Daarom ook dat Provera eerst met onze journalisten heeft gesproken.

Feit blijft nog altijd, en da's waar ik altijd moeite mee zal blijven hebben: Freddy heeft nooit een fundamentele kans gehad. Na 2 rallies, dat zegt niets. Vandaar dat ik datgene denk wat ik hierboven vermelde.
Reply With Quote
Old 13-02-2004, 01:56
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

Quote:
Feit blijft nog altijd, en da's waar ik altijd moeite mee zal blijven hebben: Freddy heeft nooit een fundamentele kans gehad. Na 2 rallies, dat zegt niets. Vandaar dat ik datgene denk wat ik hierboven vermelde.
Kdenk toch dat hij kansen genoeg heeft gehad om zich te bewijzen. Het is niet dat hij alleen tijdens de rally's in de wagen zit. er worden toch een hoop testsessies gehouden en dergelijke dus de wagen moet hij toch al redelijk onder controle hebben. En ook al de jaren dat hij al WRC rijd mogen we toch niet vergeten.
Ik denk dat het niet slecht is dat hij even opzij wordt gezet en Harri nog eens mag prob. En zomaar publiek over de mankementen aan de wagen beginnen rondbazuinen is nu ook ni het slimste wat hij heeft gedaan. Je moet toch de eer van u team hoog houden en als je dan publiek u team een beetje afbreek kan je dat alleen maar ten slechte komen.

We zullen wel zien wat hij er volgende keer van afbrengt als er nog een volgende keer komt ???
Reply With Quote
Old 13-02-2004, 02:45
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Kdenk toch dat hij kansen genoeg heeft gehad om zich te bewijzen. Het is niet dat hij alleen tijdens de rally's in de wagen zit. er worden toch een hoop testsessies gehouden en dergelijke dus de wagen moet hij toch al redelijk onder controle hebben.
Testen en afstellen kan helemaal niet vergeleken worden met het betwisten van een wedstrijd. FF heeft de wagen onder controle maar gaat er blijkbaar helemaal anders (lees trager) mee over de baan als zijn ploeggenoot.

Quote:
En zomaar publiek over de mankementen aan de wagen beginnen rondbazuinen is nu ook ni het slimste wat hij heeft gedaan.
Omdat FF dit nu doet, met het gekende resultaat, van tweede naar derde piloot, mag dit ineens niet meer. Hoe dikwijls heeft een piloot, zonder dat het echt duidelijk is en quasi onomstotelijk kan bewezen worden, dat hijzelf in de fout is gegaan, al toegegeven dat hij de schuldige is. Wat moest FF in dit geval dan wel zeggen ???
En vice-versa, hoe dikwijls heeft een fabrikant al toegegeven dat zijn auto "slecht" is. Iedereen heeft in zulke gevallen zijn deel van de waarheid en de echte waarheid ligt er waarschijnlijk tussenin. (Cfr de hetze van Bas Leinders en Jordan. Quasi dezelfde houding wat piloot en team betreft)

Het is hier al eerder gezegd : laat ons niet vergeten dat FF niet op straat staat. Hij is in eerste instantie aangeworven als derde piloot. Met wat geluk, voor hem, als tweede piloot deelgenomen aan de Monte en Zweden. In beide rally's niet (helemaal) zijn teamgenoot kunnen volgen en nu ongeveer terug op de plaats waarvoor hij werd aangeworven. Het kan slechter

Laat ons niet vergeten dat hij nog steeds behoord tot het selecte groepje van WRC-rijders...

Trouwens : in de Monte sprak iedereen zowel over het succesverhaal van Loix als over dat van Duval. Laat ons niet over het hoofd zien dat Duval in Zweden ook een schuiver van jewelste maken. Nu hoor ik hierover niemand klagen. Duval werd bovendien reeds voor de rally als derde piloot bij Ford ingeschreven en dit wordt dan blijkbaar niet als degradatie gezien ????

Tenslotte zou ik beide piloten het beste willen toewensen voor de rest van het seizoen. Zowel FF als Duval zullen zich wel herpakken, krijgen misschien wel betere kansen en kunnen in 2004 nog altijd hun eerste WRC-rally winnen.

Laat ons duimen.....

C U
Reply With Quote
Old 13-02-2004, 11:12
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo

Ik begin hoe langer hoe meer overtuigd te raken dat Provera Freddy wilde (hij is verdorie niet voor niets in de Condroz komen kijken) en tegen de wil van de algemene directie in, Freddy toch op die 2de stoel heeft gezet. Nadat Freddy een toch wel grote achterstand had opgelopen in de Monte (goed dat er niet meer fabrieksrijders aan de start stonden, want anders had ie misschien wel géén punten gehaald) denk ik dat de directie Provera gesproken heeft ind e stijl van: Ziet ge nu wel, dienen Belg van u, schoon is dat. Als't in Zweden niet beter is, Rovanpera terug binnen en dienen Belg weer waarvoor we hem aangenomen hebben, einde discussie. Daarom ook dat Provera eerst met onze journalisten heeft gesproken.

Precies hetgeen ik hier dinsdag avond al gezegd heb. Zeker weten dat het niet Provera's intentie was Freddy opzij te schuiven. Als alles goed gaat en die man niets te verbergen heeft is hij niet van enige humor gespeend. Hetgeen we zagen in het intervieuw van Fraikin op Champions, was een man die opdracht had gekregen iets te doen waar hij het niet mee eens was, en er liever niet te veel vragen over kreeg.
Als het deze keer wel waar wordt wat ze beloven, dat Freddy de auto gaat ontwikkelen, awèl vrienden, dan gaan we tegen de helft of het einde van het seizoen nog vuurwerk zien van onze Limburger.

Wat betreft het vergelijken van de data van de twee piloten, moet je zwaar tussen de lijnen lezen. De rijstijlen van beide piloten is zwart-wit. Freddy is zuiverder in zijn sturen, Gronholm rijdt on-off. Logisch dus dat Freedy "smoother" met rem en gas omgaat.

We hebben de laatste dagen ook geen nieuws meer gehad uit het Peugeot-kamp, wat mij leert dat er een bepaalde consensus gevonden is.
Reply With Quote
Old 13-02-2004, 16:23
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ze gingen toch vandaag pas overleggen?
Old 13-02-2004, 21:29
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular

Quote:
dat Freddy de auto gaat ontwikkelen
als hij toch zo goed is in afstellen ,hoe komt het dan dat hij in wedstr er niet veel van terecht brengt
ik volg hem al vele jaren en ik vind dat het altijd iets is ,zowel bij toyota,mitsub,huy,en nu peug,hij zal het nu toch moeten gaan waarmaken of er komt niets meer van ,laat ons hopen dat het dit jaar is want anders is het voorbij
Quote:
Wat betreft het vergelijken van de data van de twee piloten
niet allen rem en gas kan men aflezen maar ook de bochtsnelh
en denk dat men daar toch ook rekening mee houd

Last edited by Eygmar; 13-02-2004 at 21:35.
Reply With Quote
Old 14-02-2004, 13:10
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Eind van de maand is er meer geweten over programma Loix en Rovanpera.
Reply With Quote
Old 17-02-2004, 19:37
P.Kadar's Avatar
P.Kadar P.Kadar is offline
De Paddock Rookie

Volgens..............http://www.rallye-magazin.de/index.p...ew=news_detail
Reply With Quote
Old 17-02-2004, 20:04
fast freddy's Avatar
fast freddy fast freddy is offline
De Paddock Regular

ik weet niet of het al vermeld is geweest op dit topic..maar harri rovanpera heeft al eens de overwinning in mexico op zijn naamstaan......als peugeot zo graag de titel wil vind ik heel logisch dat peugeot gemakkelijker gaat kiezen voor rovanpera....spijtig genoeg ten koste van loix....
Old 17-02-2004, 21:13
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

P. Kadar , Het artikel op die Duitse site klopt min of meer, maar de titel is zeker verzonnen.

Loix rijdt zeker nog wedstrijden met een 307. Enne, ik kan het weten ...
Reply With Quote
Old 17-02-2004, 22:57
P.Kadar's Avatar
P.Kadar P.Kadar is offline
De Paddock Rookie

Best voor freddy.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules