![]() |
|
|
|||
|
|||
Vandaag kreeg ik een telefoontje van onze derde piloot welke me droogweg vertelde dat hij toch nog een jaartje rally ging rijden... de eerste race was hij nog niet in orde met z'n omloop licentie, dus zeker niet onze schuld. (alhoewel hij toch niet had kunnen rijden tijdens de eerste race wegens startverbod teveel db's), er zou natuurlijk een eerlijke terugbetaling plaats gehad hebben..... moest hij reeds betaald hebben.
Dus van een verbroken mondelings akkoord gesproken ...... , een kleine domper op ons budget en onze goedgelovigheid ! Daarom zijn we terug op zoek naar een snelle, geen brokkenmakende piloot en dan nog bovendien met een goedlachs karakter, en dit voor het resterend seizoen (5 Races) We voelen het aan komen .... het podium is niet zo ver meer af met ons Meganeke, nog enkel wat sleutelen aan lawaai..... Bel: 0475/45.54.48 Indien onvindbaar rij ik gewoon met Louisette een seizoeneke rond, ze zal dan een "tandje" bij moeten zetten en volop 2 uur moeten "fietsen" maar da ga wel lukken, 't is een harde. Doei LUC GM RACING ![]() |
|
||||
|
||||
Waarom heeft GM altijd pech vraag ik mij soms af?!We doen ons best voor de wagen,al 2 seizoenen achter de rug vol problemen die niet de schuld zijn van het team ,maar van derden,en nu dit terug...Misschien moet je ff bellen naar Noorwegen voor een piloot,Luc??!!GM kan toch niet altijd pech blijven hebben hé?!
Greetz;Speedy. |
|
|||
|
|||
Speedy,
Piloot Noorwegen zou een oplossing zijn maar die is niet supersnel en we gaan ervoor dit jaar....alhoewel.... gaan voor wat ? ![]() Luc GM RACING |
|
|||
|
|||
De knoop is doorgehakt, we hebben als derde piloot de Noorse ANDERS TANGEN in ons team binnengehaald. (reeds 2 jaar geleden ook in ons team)
Niet supersnel maar een regelmatige piloot kan ook z'n steentje bijdragen.... en dan maken we gewoon dat de auto enkele seconden sneller ![]() We ploeteren voort..... Doei Luc GM RACING |
|
||||
|
||||
Luc, wij weten er alles van, het ene probleem is zo goed als opgelost, komt het volgende probleem opzetten...
Maar , er is zeker licht op het einde van de tunnel!!!!! Wij zijn gestart met onze golf te bouwen in mei 99 en zijn uiteindelijk dit jaar voor het eerst op het podium mogen kruipen. Gewoon doorzetten zou ik zo zeggen!!!!!!! Veel succes verder!!!!!!!! Christophe
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe kan deze golf uitkomen in de klasse tot 2 liter met een 1800 cc turbo motor ? Met sportieve groeten
|
||||
|
||||
Proficiat Luc! Weer een zorg van de baan
![]() |
|
|||
|
|||
Dank PDG RACING voor aanmoediging ... en trouwens proficiat met je eerste podium !
Ik persoonlijk heb geen last met je turbo motor 1800 cc., (zoals Yannick 88 naar voor brengt ) in klasse 2 hoor je trouwens ook niet thuis (geen schijn van kans) ...ik persoonlijk wou geen "slapende honden" wakker maken .... maar ik denk dat de bal aan het rollen gaat en ik heb hem zeker niet in gang gestoken. Ja Selespeed, met ANDERS TANGEN is het budget terug in evenwicht, budget is heel belangrijk in de autosport.....jammer. Gisteravond zijn we wagen weest ophalen met de nieuwe veranderde uitlaatlijn, héél knap gemaakt en zal zeker voldoen aan de normen. - Enkel wordt nu zaterdag aan het inlaatsysteem gewerkt (door Patrick & mij) want men hoort duidelijk dat het meeste aanzuiglawaai daarvandaan komt. Dan gaan we volgende week donderdag een training meepikken met db meting, een mogelijkheid is wel met mijn vermaarde overdosis geluk dat het circuit van Zolder net dan die donderdag gesloten is of voorbehouden voor één of ander evenement. ![]() Doei Luc GM RACING |
|
||||
|
||||
Ik denk dat met je derde rijder, de kansen inderdaad weer fors omhoog gaan, want 2 rijders werd inderdaad een heeeeel zware opgave. Nog niet gesproken of het wel mogelijk is om met de hoeveelheid benzine zo'n lange stint te rijden en de vermoeidheid zal de tijden laten stijgen en de kans op fouten verhogen. Dus alleen maar positief, zo'n derde rijder.
![]() |
|
|||
|
|||
Selespeed, een derde rijder betekent ook een pitstop meer, onze tank van 80 l. zou ook hoogst waarschijnlijk geen 2 uur meegaan (misschien hooguit 1 u.50, het probleem is dat we sedert verleden jaar met die motor nog geen enkele keer hebben kunnen trainen en zodoende geen exacte benzinemeting hebben kunnen verrichten, er staat een benzinemeter in de wagen maar die gaat langs geen kanten juist, dus is gewoon ballast welke eruit mag.
Dus misschien toch een mini tank pitstop wat mij betreft en voor Louisette zou deze tank volstaan hebben.... vrouwen zijn zuiniger hé. Tegen race 3 hebben we een nieuwe motor met een hopelijk (geschat) minder verbruik (dank zij een betere curve) maar weer hogere toerentallen = terug meer lawaai.... deze zal 8500 rpm. gemakkelijk aankunnen (nu 7800 rpm) Doei Luc GM RACING |
|
|||
|
|||
Gisteren Zaterdag gesleuteld aan wagen om decibels te drukken.
We hebben de aanzuig van de luchtfilter moeten verplaatsen binnen het motorcompartiment en een cone luchtfilter bijgeplaatst. Voorheen was aanzuig op plaats van de mistlamp. Daar hebben we dan een extra luchtslang naartoe gebracht om deze te voorzien van voldoende koude lucht. Voor het overige hebben we nog een met schuimrubber beklede aluminium afdekplaat gemaakt voor en over de airbox. Volgens enkele metingtesten met db meter zouden we rond de 92 db. zitten aan 7000 rpm. (misschien zelfs iets lager...) De uitlaat was reeds onder handen genomen verleden week en zou moeten volstaan. (3 potten waarvan 2 grote en een "cherrybomb" demper. Negatief punt : een 8 à 9 kg. gewicht erbij, en wat vermogenverlies. Dit nemen we uiteraard graag bij want niet mogen deelnemen aan een race is nog veel slechter ..... Hopelijk kunnen we trainen donderdag met de Belcar wedstrijd in het verschiet en regent het niet die dag omwille van een minder accurate lawaaimeting. (er wordt minder toerental gemaakt bij regenweer) Doei Luc GM RACING |
|
||||
|
||||
Hallo Luc,
Zoals ik ergens anders op dit forum al gevraagd had, zijn de donderdag trainingen voor niet World Series wagen blijkbaar heel beperkt. Blijkbaar enkel van 16.00 - 17.00h. |
|
|||
|
|||
Heb deze morgen maandag 19/04 gebeld naar circuit Zolder en de donderdagse training is kompleet voorbehouden voor evenement zondag.... ik had het nog gedacht dat iets of iemand mij ging weerhouden om die vervloekte db meting te ondergaan.
Volgende week donderdag is dit mogelijk maar ik huiver steeds bij de gedachte moest er iets mis gaan hebben we slechts 2 dagen voor de boeg om dit op te lossen .... Doei Luc GM RACING |
|
|||
|
|||
Mss kunnen jullie eens gaan testen op de startbaan van Brustem als je zelf een db meter hebt
|
|
|||
|
|||
Ja thomaske glpk we hebben een decibelmeter in bruikleen maar uiteraard heb je maar de echte zekerheid op het circuit van Zolder zelf.
Dus nu hebben we slechts een vermoeden dat we in de juiste richting zitten. Ik woon op een industrieterrein en we gebruiken die soms soms als racepiste tot groot ongenoegen van bepaalde aldaar gelegen firma's, 1 van dees dagen zal ik wel eens de flikken aan m'n broek hebben, wedden ?? ![]() Doei Luc GM RACING |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|