De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-08-2005, 12:35
lode's Avatar
lode lode is offline
De Paddock Rookie

Weet iemand nog andere data waar we kunnen rijden?

Misschien een goed idee om eens een site te maken met alle vrij rijden/trackdays/ heuvelklims en sprints in de omgeving.

Ik heb me net ingeschreven voor de heuvelklim in Teuven op 28 Aug. (in de buurt van Tongeren, Maastrich) Er zijn nog plaatsen vrij voor de liefhebbers:
Inschrijfformulier

27 Augustus is er vrij rijden in Fr. op het circuit van Croix Ternois (weliswaar enkel voor Lotusjes en super seven afgeleide auto's)
Ook nog plaatsen vrij: Hier

2 September dus weer ERAN

10 en 11 september VAB op Zolder maar dit schijnt al volgeboekt te zijn. (Jammer, als iemand me nog kan binnenhelpen, graag)

En dan, tja dan is er enkele weken niks te doen.
Ik heb nog wat benzine over dus als iemand nog een leuk evenement weet?

Lode
Reply With Quote
Old 18-08-2005, 12:56
Roy Hartgerink's Avatar
Roy Hartgerink Roy Hartgerink is offline
De Paddock Rookie

Lode,

Als eens op de Nordschleife gereden? Is beslist niet dezelfde opzet als "vrij rijden" op Zolder, maar ook fun. Ze noemen het daar Touristenfahrten. Iedereen met "Strassenzulassung" kan dan op dit legendarische circuit rijden.

Let wel; er rijden dan ook motoren, bussen, campers met fietsenrek etc op de baan. Je mag ook niet rechts inhalen want de Duitse verkeerswet is gewoon van toepassing.

Ik kom er vaak en het is een belevenis op zich. Persoonlijk vind ik het er wel gevaarlijker dan op bijvoorbeeld Zolder; weinig tot geen grindbakken, vangrails direct naast de baan (of als je pech hebt staat er een betonnen muur). Snelheden liggen er ook vele malen hoger, het telt ± 175 bochten en is 20,8 km lang. Duurt dus wat langer voordat je baankennis opgebouwd hebt.
Reply With Quote
Old 19-08-2005, 09:44
pseypen's Avatar
pseypen pseypen is offline
De Paddock Rookie

Roy, dat ziet er wel een lang circuit uit !!
Bedoel je hiermee de Nurburgring, want deze lijkt mij ook zo lang ??
Reply With Quote
Old 19-08-2005, 10:00
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Dat klopt, 't is te zeggen, de Nordschleife is het oude deel van de 'ring waar je zelf dus vrij op kunt rijden. Sinds de jaren '80 is er namelijk ook een 2de circuit (waar bv. de formule 1 wedstrijden op gereden worden).

Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar dat gaat er zeker nog eens van komen.
Old 19-08-2005, 11:34
lode's Avatar
lode lode is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Roy Hartgerink
Lode,

Als eens op de Nordschleife gereden?
Hi Roy

Ik ben er vroeger wel eens een paar keer geweest. Maar in Zolder weet ik tenminste hoe de volgende bocht eruit ziet

Nordschleife heeft meer dan 80 bochten en eer je die een beetje onder de knie hebt

Ik vind Zolder al moeilijk genoeg.

Eind jaren 80 was ik helemaal gek van Triumph TR7/8.
Ik had er eentje met een flink getunede V8 motor. Met die auto ben ik er wel vaker geweest.

Heb ik trouwens nog een leuk filmpje van.

Het was een soort behendigheidsproef op het circuit van Valkenswaard.
Maar wegligging was niet de sterkste kant van deze autootjes. Ik dacht dan zullen we maar voor de show gaan

Die auto heb ik trouwens nog altijd ergens in de garage staan. Misschien is er wel nog een leuke driftauto van te maken. Power genoeg!

Met de Dax wil dat driften toch niet echt lukken.

Lode
Reply With Quote
Old 19-08-2005, 12:05
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by lode
Ik heb me net ingeschreven voor de heuvelklim in Teuven op 28 Aug. (in de buurt van Tongeren, Maastrich) Er zijn nog plaatsen vrij voor de liefhebbers:
Inschrijfformulier
@Lode,

ik was er vorig jaar als toeschouwer, en ik moet zeggen dat ik een beetje huiver als ik hoor dat je gaat meedoen. Vorig jaar zijn daar verschillende autos van de baan gegaan, omdat ze teveel pks hadden, en ik heb het dan over 150pk of zo.... Het is een zeer bochtig circuit en een stuk in het bos (lees nat en glad)

Er was een EVO8, die heeft gewonnen, prachtige wagen met ca 290 pk, ook een zeer ervaren piloot.

Dus ik zou zeggen, haal die turbo er maar af, want anders gaat er meer rechtdoor gereden worden, dan gedraaid.

Maar even daarnaast zou ik zeggen.. Have lots of fun, maar wees gewaarschuwd.

kijk hier maar eens:
http://users.skynet.be/bk258442/Pics...4/DSCF0706.AVI

Race-groeten,
en waarschijnlijk tot dan.

Jo Smets
Reply With Quote
Old 22-08-2005, 10:56
arno_tt arno_tt is offline
De Paddock Rookie

Lode,
mooi dat je meedoet, ik heb je een paar keer zien rijden op Zolder als bezoeker. Ik rij in Teuven mee met de NSU, het is gewoon een erg gezellige dag. Vorig jaar was heel leuk, het is in een bocht een beetje glad, voornamelijk door de kiezel die die Evos in de binnenbochtjes op de straat gooien. Zij kunnen met hun 4wd lekker afkorten, als ik dat zou doen zou mijn carter een gaatje erbij krijgen :-)

tot zondag
groetjes
arno
www.nsutt-scirocco.nl
Reply With Quote
Old 22-08-2005, 17:05
lode's Avatar
lode lode is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Jo Smets
ik was er vorig jaar als toeschouwer, en ik moet zeggen dat ik een beetje huiver als ik hoor dat je gaat meedoen
Hi Jo

Ik heb me eerst ingeschreven en pas daarna de foto's gezien
Ik zal inderdaad voorzichtig moeten zijn. Dit leek meer op een autocross dan op een heuvelklim

En Arno bedankt voor de tip. Ik zal vanavond mijn carterbeschermer er maar eens terug gaan onderschroeven.

Ben in alle geval van plan om later deze week dat parcour al eens stiekem te gaan verkennen. T'is hier toch in de buurt.

Als het moest regenen zondagmorgen dan denk ik dat ik mooi thuis blijf.

Groetjes

Lode

PS: Heb eindelijk eens de tijd gehad om mijn websiteje af te maken.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules