![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Puik werk, Guy. Zoals altijd trouwens
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hoog tijd voor nog eens een nieuwe update.
Ik heb de body, de voorvleugel en beide achtervleugels gespoten met TS-26 Tamiya pure white; 2 lagen nadat ik eerst 2 lagen witte primer gespoten had. Nadat het wit voldoende gedroogd was, werd de body afgeplakt zodat ik het blauw kon spuiten aan het onderste gedeelte van de side-pods, die aan de body vastgegoten zitten. ![]() ![]() ![]() Ook het bovenste gedeelte van dezelfde side-pods werd blauw gespoten met Tamiya TS-15. Ik verkies dit boven het gebruik van de meegeleverde decals voor alles wat blauw moet, omdat dit er veel beter uitziet dan gelijk welke decal, hoe goed ook. Dat betekent wel dat ik ook een stuk van de voorvleugel zal moeten spuiten in hetzelfde blauw, omdat het niet 100% hetzelfde blauw is als de decals. Ik betwijfel of het zichtbaar zou zijn, maar ik neem liever geen risico. ![]() De velgen werden gespoten in semi gloss black, en het achterste deel van de bodemplaat werd gespoten in matzwart. ![]() ![]() En terwijl ik toch bezig was met matzwart, heb ik ook de radiatoren voorzien van hun "BEHR" logo. De kit laat je de keuze tussen decals of gebruik maken van de bijgeleverde spuitmal. Ik heb voor de 2e oplossing gekozen. De mal wordt eerst op de radiator gekleefd en de rest wordt afgeplakt : ![]() Daarna wordt er met zeer weinig druk (0,5 bar) matzwart gespoten op de mal : ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:10. |
|
||||
|
||||
Vervolgens wordt de mal voorzichtig weggenomen en dit is het resultaat :
![]() ![]() Ziet er toch veel beter dan decals, zeg nu zelf! Tot de volgende update! PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je hier vinden : ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:11. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Ge blijft zeer goed bezig en nog altijd leuk om volgen! ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind ook dat dat er beter uitziet dan met de decals.
![]() ![]() ![]() Doe zo verder !!!!!!!! Grtzzzzzzz Nismo ![]() Last edited by Nismo; 03-11-2005 at 01:50. |
|
||||
|
||||
Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens een update gepost heb. Dat komt niet omdat ik niet meer verder gewerkt heb aan de Toleman, maar wel omdat er tussen de verschillende spuitlagen lange wachttijden zitten.
Ondertussen zitten alle spuitlagen er op en is het model voldoende gedroogd om het ter hand te kunnen nemen en een begin te maken van het plaatsen van de decals. Deze zijn van een uitzonderlijke kwaliteit en nu ik het centraal gedeelte van de monocoque reeds gedaan heb, wou ik jullie de foto's niet onthouden : ![]() ![]() Ook de voorvleugel is ondertussen droog genoeg om hem te kunnen afplakken zodat het blauwe gedeelte gespoten werd, waarna ik de afplaktape voorzichtig verwijderd heb. De vleugel staat nu te drogen : ![]() Tenslotte heb ik gedurende de vele wachttijden werk gemaakt van de velgen. Nadat ze semigloss black gespoten waren zijn ze nu droog en kon ik er de banden opleggen : ![]() Tot de volgende update! PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je hier vinden : ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:11. |
|
|||
|
|||
Echt super toch wat jij allemaal kan hé! Echt machtig...
Respect! Wel tof dat die kit zo een spuitmal bijlevert! Het mag ook wel voor die prijs natuurlijk... G. |
|
||||
|
||||
Zoude begot geloven dat ik de ganse avond besteed heb aan het plaatsen van die 2 "Candy" decals? En toch is het waar! Ik kon natuurlijk niet nalaten om de ganse boel nog eens te dryfitten met de volgende foto's als resultaat :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tot de volgende update! PS : een overzicht van alle foto's die in dit bouwverslag gebruikt werden kan je nog steeds hier vinden : ![]() Last edited by Sennake; 30-09-2010 at 19:12. |
|
||||
|
||||
Chique dinges, Guy!
|
||||
|
||||
zeeer mooi! mag ik eens vraagen goelan jij al aan modelbouw doet?
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Kan er niet veel meer op zeggen dan gewoon prachtig
|
|
||||
|
||||
amai bijna 2 keer zo lang dan ik am leef :d en goeveel heb je er dan al staan,genoeg voor een muzeum te beginnen
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|