![]() |
|
|
||||
|
||||
Nu heb ik vandaag in de Formule 1 Race report gelezen dat Spyker nu wel een deal heeft met Ferarri voor de motor. Maar geen deal heeft met Shell voor de olie en benzine dus moeten ze voor elke race de nodige centen op tafel leggen van de Ferarri motor werkt enkel op Shell.
Ferarri heeft trouwens die deal met voorbedachte raden gedaan. nl Ze wilden met die deal Cosworth uitschakelen. En ze zijn er nog in geslaagd ook. |
|
||||
|
||||
Een grote aankondeging bij Spyker op dinsdag. Wat zal dat nou zijn?
http://www.sportnetwork.net/main/s495/st113222.htm |
|
||||
|
||||
Ze hebben de oranje lak weer een paar kg lichter gemaakt of het team wordt verkocht aan Michael Schumacher
![]() |
|
||||
|
||||
Het is niet dinsdag, maar wel een belangrijke aankondiging:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...tihad_airways/ Dat doen ze toch goed, het is goed te zien dat Spyker in de maat meeloopt als het gaat om aanboren van nieuwe financiele bronnen uit Azie en de Arabische landen. |
|
||||
|
||||
dat is inderdaad goed nieuws, er zal wel genoeg geld aan verbonden zijn om die drie jaar deelname te garanderen
![]()
|
||||
|
||||
En opnieuw een teken aan de wand dat het financieel niet snor zit.
Quote:
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Het F1 project heeft als doel om de de verkoop te stimuleren van de straatwagens. Die verkopen schijnen niet erg denderend te zijn, zelfs zo slecht dat er tijdelijke kredieten (vanuit Luxemburg) nodig zijn om het zaakje aan het draaien te houden. Gevolg was een scherpe daling van het aandeel Spyker. Ondanks dit negatieve nieuws zou Spyker zelfs nog wilde overname plannen hebben ![]() Ook staat het huisboekje 2007 van Spyker F1 in dat stukje: Uitgaven 2007: € 53.1 mil Inkomsten 2007: TV - geld: € 18 mil Coureurs + testcoureurs: € 28 mil Sponsors: € 14 mil Verwachte winst: € 7 mil. (Ter info: Jordan /Midland F1 leed de afgelopen 3 jaar zowat € 40 mil verlies !)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Die zien hun toekomst toch erg rooskleurig ze. Ik denk dat ze hun roze bril maar eens moeten afzetten. Spyker Lotus overnemen,aan wie gaan ze dat wijsmaken ? Dat ze eerst zorgen dat ze hun auto's verkocht krijgen.
Wie gaat die mannen daar eens wakker maken ? |
|
||||
|
||||
En ze gaan lustig verder
Quote:
Te gek om los te lopen...
|
||||
|
||||
Ik hoop van harte dat ik mis ben, want ik gun onze Noorderburen deze leuke tijd echt wel, ...
... maar deze hele storie begint meer en meer te gelijken op een zekere ONYX-storie in mijn ogen. Voor zover ik er iets vanaf ken natuurlijk. |
|
||||
|
||||
Ik ken van autobouwen helemaal niks, maar wat ik wel weet is dat ik nog nooit ergens een Spyker op de baan ben tegengekomen. Lekker exclusief kan je dan zeggen, maar je moet toch produkten verkopen om eventuele winst te kunnen maken dacht ik. En met de aankoop van een verlieslatend F1 team, en een eventuele overname van Lotus, snap ik niet dat er nog marges zijn om een nieuwe fabriek te bouwen in trendy stijl
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ja is wel moi het project,maar ze willen blijkbaar mclaren gaan nadoen.
|
|
||||
|
||||
Spyker heeft voor het eerst winst geboekt. Vorig jaar hebben ze 800.000 € winst gemaakt.
En de omzet steeg van 8 miljoen € naar 36 miljoen €. Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6348 |
|
||||
|
||||
Nou, die omzetstijging is niet alleen te danken aan de verkopen van de straatwagens
![]() Trouwens een leuke link gevonden: http://www.spykercars.com/download/i..._BAVA_2006.pdf De notulen van de jaarvergadering van Spyker NV. Als simpel azijnpisserke ontdek ik toch enkele foutjes en opmerkingen die een bedenkelijk frons bij mij te weeg brengen: Ze hebben Ferrari pretenties! Zie pagina 2. Daarin zien ze Ferrari als grote voorbeeld om meer te verdienen met merchandise dan met de verkoop van wagns. Alleen bestaat Ferrari al 60 jaar en heeft een rijke historie. Lijkt me toch van essentieel belang voor het opbouwen van een dergelijke merchandise-cultus. Kent men daar de F1-puntentelling (pagina 3)? De CEO van Spyker, Muller dus, igg niet. Geld verdien je in de F1 door behaalde WK punten. Volgens hem behalen de eerste 10 plaatsen punten voor het WK ![]() Leuk feitje, een F1 team koop je op afbetaling ![]() 2006: 68,6 USD mil. + 2 Spykers voor Schnaider (betaald door uitgifte extra aandelen) 2007: 15,0 USD mil. (lopend kredietje van de bank ![]() 2008: 23,0 USD mil. (gebaseerd op de verwachte TV-inkomsten + inkomsten van de roedel testcoureurs) Verloor Jordan in 2004 Vodafone als grootste sponsor (pagina 4)? Was dat niet Benson & Hedges?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests) | |
|
|