![]() |
|
|
||||
|
||||
ik moet eerlijk bekennen , ik wist niet dat 'set' droog moest zijn vooraleer je de 'sol' erbij haalt...
![]() Hoe dan ook , de decals zijn van slechte kwaliteit...(kan ik mij dan nog ergens achter schuilen voor het slechte werk ![]() Ik ben wel niet meer van plan om deze die al gekleeft zijn te verwijderen hoor... Ik hoop dan wanneer ik vernis dat de gebreken wat verdwijnen hierdoor. Wel zal ik in het vervolg de juiste metode gebruiken. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik gebruik zelf set en sol soms door mekaar. kben ook wel benieuwd wat de juiste werkwijze is. Grtz Fanza |
|
||||
|
||||
Eventjes of topic ,
![]() ik zie in verschillende threads van de leden dat zij hun foto's uploaden via de paddock zelf en toch die grote op hun thread krijgen met eronder de kleinere thumbnails... Ik heb in het verleden eens een hele uitleg gekregen van Guido , maar die grote foto's lukken niet ![]() Wat doe ik dan verkeerd? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Tja, set en sol, ik gebruik alleen sol en heb nog nooit problemen gehad, ook niet om 2 decals over elkaar te plakken.
![]()
|
||||
|
||||
Tenminste, zo pas ik het altijd toe. Met deze methode nog geen problemen gehad. Nu moet ik wel bekennen dat ik tot hiertoe nog nooit met een Hasegawa heb gewerkt, en dus ook geen oordeel kan (noch wil) vormen over de kwaliteit van één en ander.
|
||||
|
||||
De decals zijn niet noodzakelijk van slechte kwaliteit. Alleen reageren ze te fel op de door jou gebruikte sol. Ik kan alleen maar aanraden om de 3 varianten van de sol van Daco Products (groen, oranje en rood) aan te schaffen en bij decals van onbekende kwaliteit met de groene sol te beginnen (die is het minst straf). Als die geen effect heeft mag je overstappen naar oranje, en eventueel naar de rode (de strafste).
|
|
||||
|
||||
ik vond het nog nodig om ook aan de andere kant 2 connect boxen te scrathen omdat ik het aan deze kant wat te leeg vond.
Na goed bekijken van de referentie heb ik een box in goudkleur gestoken en de andere in gun metal . deze laatste stelt dan eigenlijk de radio voor. na wat zoeken in mijn decal restjes heb ik hier en daar nog wat gevonden om deze boxen wat aan te kleden. ook heb ik bmf gebruikt om de beugels , die de boxen zogezegd vasthouden , te maken . ik heb hiervoor bewust niet met 'evergreen plastiek' gewerkt omdat op de referentie te zien is dat deze beugels flinterdun zijn. de boxen zijn ook voorzien van de nodige kabels . ook heb ik de voorvleugel afgewerkt. de dcals werden erop gezet en daarna alles vernist met semi gloss. hier en daar heb ik wat lijmrestjes. ik zoek nog een manier om deze te verwijderen. ![]() |
|
||||
|
||||
nu nog de foto's
![]() |
|
||||
|
||||
dit is dan het eindresultaat waar ik tevreden mee ben . ok , hier en daar is er nog plaats voor verbetering , maar zo geraakt de F189 nooit af hé!
![]() de foto's dan : Wat moet er nu nog gebeuren? de site pots en de motorkap moeten nog een 2de en 3de laagje vernis, ik moet nog een schermpje maken (originele is onbruikbaar), de wielen en banden moeten nog gemonteerd worden. Dit laatste zou wel eens lang kunnen duren aangezien ik geen tire templates kan vinden op 1/24 voor de letters op de banden te spuiten... Het einde is stillaan in zicht en daar ben ik zeer blij mee ! Zo kan ik dan eindelijk aan de Williams FW13B beginnen die ik eigenlijk te vroeg heb gepost in de Kit Review ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
De decals zitten ook al op hun plaats.
![]() |
|
||||
|
||||
Dat komt goed. Respect voor de volharding!
|
||||
|
||||
Ziet er heel knap uit.
Zijn die templates niet in HongKong te vinden via ebay? Meestal hebben ze ginds wat wij niet hebben en toch nodig hebben... (van het werkwoord hebben dus...)
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Of: je komt naar één van onze meetings, je brengt de wielen mee, en ik spuit je wielen als demo. Mmm, dan doen we die meeting wel best bij mij thuis denk ik, want anders moet ik een camionette gaan huren voor het transport van mijn spuitcabine en alle andere materiaal... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|