De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-04-2008, 17:57
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik zou ook graag eens willen weten wat de verdeelde meningen over het nieuwe raceformaat. Had hier eigenlijk ook meerdere reacties verwacht na alle discussies van de afgelopen maanden.
Had zondag Opendeurdag op school en dus jammer genoeg de race moeten missen, dus ben erg benieuwd naar de beelden op Pitstop.tv morgen.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 15-04-2008, 23:46
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik weet één ding, als ik de BGTC ga zien, dan wil ik 'dikke bakken' zien met zoveel mogelijke concurrentie op de baan en kwalitatieve rijders achter het stuur. En na een eerste indruk zit ik alleszins niet op m'n honger.

Ik vind het kampioenschap niet verzwakt, het is gewoon een totaal ander concept geworden en daarom niet meer te vergelijken met voorgaande jaren, mijns inziens. Het heeft ook tijd nodig om te groeien en dat aantal zie ik dan ook wel de hoogte ingaan in de toekomst. Er zullen vast nog teams zijn die de kat uit de boom kijken. En dan liever 30 wagens aan de start waarvan de top 10 vrijwel kans maakt op een podiumplaats.

Over de race zal kan ik weinig toevoegen, ik zal ook eerst naar de beelden moeten kijken...

Reply With Quote
Old 15-04-2008, 23:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
het is gewoon een totaal ander concept geworden en daarom niet meer te vergelijken met voorgaande jaren, mijns inziens.
Het concept 2008 is toch niet anders dan het concept 2007. Of ben ik mis?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 00:13
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Het concept 2008 is toch niet anders dan het concept 2007. Of ben ik mis?
Ik bedoel dan hierbij de duur van de races tijdens 4 race-weekends (2 races van 1 uur).

Reply With Quote
Old 16-04-2008, 02:29
gti-r's Avatar
gti-r gti-r is offline
De Paddock Rookie

En dan liet de marchal de viper van Jeffrey & Robert niet de baan op gaan maar moest in de pits starten. Het team had schriftelijke toestemming van
de koersdirectie om als laatste op de grid te starten. Dit door het niet halen
van de 3 ronden in de tweede qual.
Al bij al toch een mooie remonte van die twee. Het beloofd voor het verloop
van het seizoen als ze het reglement maar met rust laten.
De viper was wel nog voorzien van een gewone schakelbak en nog geen seq.
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 09:37
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Quote:
De races zelf heb ik niet gezien maar het is mischien ook maar goed dat de races maar 1 uur duren in dit nieuwe concept. Ga je met 30 van start, dan is het al gauw leeg als je wedstrijden van 2 uur gaat houden met enkele uitvallers. Bij wedstrijden over 1 uur valt dat mee.

Het ontbreken van commentaar is een indicatie dat de wedstrijden goed waren. Als het niks is staan we met zijn allen te schreeuwen hoe vreselijk slecht het was.

Zoals beloofd kom ik met mijn "harde cijfertjes", het beeld wat ik had is op een cijfermatige manier bevestigd. Zowel BGTC en BTCS hebben een flinke deuk opgelopen in 2008 t.o.v. 2007. Verder terugkijken heeft geen nut, dat maakt het alleen maar triester.

Hoe ben ik te werk gaan? Simpel aantallen vergelijken? Doen we niet, een GT3 heeft voor mij meer waarde dan een uitgefaseerde klasse 2 of 3 wagen.

Overzicht:
D1 wagen = 3 punten
D1 gastwagen = 1.5 punten
D2 wagen = 2 punten
D2 gastwagen = 1 punten
D3 wagen = 1 punt
D3 gastwagen = 0.5 punten

De waarde die ik per wagen toeken is uiteraard subjectief, maar als je de verschillen groter maakt, echter dan wel voor elke klasse evenredig, dan zal de uitslag alsmaar slechter worden. M.a.w., met dit puntensysteem vallen de cijfers voor 2008 wellicht gunstiger uit dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Gooi je alle data in een simpel Excel-blad dan heeft Belcar/BGTC 2007 een waarde van 80 punten, BGTC 2008 heeft een waarde van 67.5 punten. De sterkte van de BGTC heeft een daling te slikken gekregen van 15,6% ! In absolute getallen qua aantal deelnemers is de daling 21,7%. Dat wil dus zeggen dat de daling in kwantiteit voor een gedeelte is gecompenseerd in de stijging van de kwaliteit.

Als verweer zullen sommigen zeggen: Ja maar de (gemiddelde) kwaliteit van de coureurs is dit jaar hoger! Volledig juist maar is niet meer dan logisch, als je de zwakkere broeders uit de groep haalt zal het gemiddelde van de overgebleven broeders per definitie stijgen. Kijk ik puur op namen kan ik nergens zeggen, verrek…….die hebben we nog nooit in de Belcar/BGTC gezien.

Mooie verhalen over een grand cru in bepaalde persbabbels mogen we dus met een korreltje zout nemen Het enige wat ik wil aantonen is dat de dalende tendens m.b.t. het racen met dikke bakken niet gebroken is. Het kan best zo zijn dat er afgelopen weekend twee prachtige races te zien waren, hopelijk zie ik die a.s. zaterdag op Motors TV, de kracht van het kampioenschap is dalende.

Er zullen harde maatregelen genomen moeten worden om het tij te keren, of is de perceptie van fans en organisator veranderd?. Is men tevreden met kampioenschappen die zwakker zijn dan in voorgaande jaren?

Ik persoonlijk niet, bij mij moet het altijd meer en beter zijn
Wil je dan echt terug naar enkele jaren terug toen ze met 50 auto's starten maar waar er al 10 van zijn uitgevallen na een kwartier?

Waar de eerste 20 seconden sneller is dan de eerste? Wat is daar in godsnaam aan te zien?

Ik heb in het weekend terug echt racen gezien. Piloten moesten echt vechten om iemand in te halen en konden niet meer rekenen op het feit dat hun auto 100 pk meer had dan de andere zoals vroeger.

Je zegt dat je de race niet gezien hebt. Ik zou dan ook maar de beelden afwachten vooraleer een oordeel te vellen.
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 10:51
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Ik heb tijdens het weekend kunnen vaststellen dat er in alle kampioenschappen hevig gestreden is voor elke meter. Heb vanop de tribune rustig alles gevold en alle wedstrijden hebben me kunnen bekoren. Zo komt het publiek zeker terug richting Zolder en de andere Belgische circuits. Dit was nog eens een weekendje promotie voor de autosport.
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 10:53
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Ik heb tijdens het weekend kunnen vaststellen dat er in alle kampioenschappen hevig gestreden is voor elke meter. Heb vanop de tribune rustig alles gevold en alle wedstrijden hebben me kunnen bekoren. Zo komt het publiek zeker terug richting Zolder en de andere Belgische circuits. Dit was nog eens een weekendje promotie voor de autosport.
Veel volk is weggebleven door het slechte weer en de 10€ inkom. Verlaag dit eens tot 5€ op zondag en 2,5€ op zaterdag en je hebt direct al heel wat meer volk.

Mvg
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 11:08
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Veel volk is weggebleven door het slechte weer en de 10€ inkom. Verlaag dit eens tot 5€ op zondag en 2,5€ op zaterdag en je hebt direct al heel wat meer volk. Mvg
Een typische verkeerde reactie. Er komt niet meer volk omdat het goedkoper is. Denk je dat er meer volk naar de voetbal zou komen als het goedkoper was? Leer nu toch eens aanvaarden dat een event geld kost en dat niet altijd alles gratis kan. 10 euro voor een gans weekend top event, waar kan je dat nog vinden tegenwoordig?

Je moest eens weten hoeveel vragen we gekregen hebben voor gratis kaarten, onbeschrijfelijk. Op de DTM in Hockenheim waren 82.000 betalende bezoekers, kostprijs voor een inkomkaartje 65 euro.
Kosten stijgen percentueel voor een organisator op basis van het aantal bezoekers. Er werden al genoeg tests gedaan met gratis inkom of 5 euro en er komt dan gewoon geen kat meer kijken dan anders.

Zou jij echt thijsblijven omdat je 10 euro moet betalen ipv 5?
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 12:43
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Een typische verkeerde reactie. Er komt niet meer volk omdat het goedkoper is. Denk je dat er meer volk naar de voetbal zou komen als het goedkoper was? Leer nu toch eens aanvaarden dat een event geld kost en dat niet altijd alles gratis kan. 10 euro voor een gans weekend top event, waar kan je dat nog vinden tegenwoordig?

Je moest eens weten hoeveel vragen we gekregen hebben voor gratis kaarten, onbeschrijfelijk. Op de DTM in Hockenheim waren 82.000 betalende bezoekers, kostprijs voor een inkomkaartje 65 euro.
Kosten stijgen percentueel voor een organisator op basis van het aantal bezoekers. Er werden al genoeg tests gedaan met gratis inkom of 5 euro en er komt dan gewoon geen kat meer kijken dan anders.

Groot gelijk wat is 10 euro nog.Als je races krijgt waar de negende wagen 17 seconde verwijdert is van de 3 plaats . Prachtige wedstrijden gezien.Er mogen dan wel minder wagens staan, ik kijk nu tog nog liever dan vroeger ik mis alleen nog een echte exoot zoals de ford gt ofzo iets.

Dat er minder volk was is echt wel door het weer over al waar je keek of luisterde zeiden ze dat het ging regenen.

Voor mij is het seizoen goed gestart ik kijk ook al uit naar de volgende race.
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 17:31
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
... bij mij moet het altijd meer en beter zijn
Een evenaring zou al heel wat zijn!
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 21:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Astra-fan View Post
Je zegt dat je de race niet gezien hebt. Ik zou dan ook maar de beelden afwachten vooraleer een oordeel te vellen.
Ik schrijf dan ook:
Quote:
Het kan best zo zijn dat er afgelopen weekend twee prachtige races te zien waren, hopelijk zie ik die a.s. zaterdag op Motors TV, de kracht van het kampioenschap is dalende.
Puur op basis van "harde cijfers" zeg ik dat de basis onder het kampioenschap steeds kleiner aan het worden is. Dat zegt niets over de spanning in de wedstrijd, zoals eerder gezegd..........ik hoop het a.s. zaterdag te zien Graag zelfs!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 21:25
De Paddock Enthousiast

Quote:

Beste

Ikzelf zou niet thuis blijven. Al moest ik 15€ betalen.

Maar als je niet echt een autosportfan bent en gewoon eens met het gezin een zondagnamiddag weg wilt, dan ben je al snel 50€ kwijt é. En daar knelt voor vele het schoentje!

Mvg
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 21:36
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Puur op basis van "harde cijfers" zeg ik dat de basis onder het kampioenschap steeds kleiner aan het worden is. Dat zegt niets over de spanning in de wedstrijd, zoals eerder gezegd..........ik hoop het a.s. zaterdag te zien Graag zelfs!
Als de covarage in orde is zal je dat te zien krijgen.

Een spannende wedstrijd op alle niveau. Beide races gestart in de regen (of alleszins op nat wegdek). Tijdens de wedstrijd een opdrogende piste. Iedereen op zoek naar de ideale pitstopstrategie. Wanneer komen we binnen om te wisselen en te kiezen voor slicks was de hamvraag.

Enkele opmerkingen :

- wat mij betreft hoort de BMW niet thuis in BGTC.
- de Lotus ziet er lelijk uit en ontsiert het startveld een beetje.

Voor je begint discusiëren en/of je gal begint te spuwen : dit is maar mijn mening.

Verder een beetje verwarring in de media, tickets, programma's enz... sommigen spreken over VAS Endurance Cup ipv DSMEC of van MVD Belcar ipv BGTC etc. Wij vragen het ons niet meer af want we kennen de historie van dit alles. Voor een buitenstaander wordt het (nog) moeilijk(er). En als ik sommige moet geloven trachten ze nochtans duidelijkheid te scheppen en op die manier meer volk naar het circuit te lokken...

C U
Reply With Quote
Old 16-04-2008, 21:40
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Pascal View Post
Als de covarage in orde is zal je dat te zien krijgen.

Een spannende wedstrijd op alle niveau. Beide races gestart in de regen (of alleszins op nat wegdek). Tijdens de wedstrijd een opdrogende piste. Iedereen op zoek naar de ideale pitstopstrategie. Wanneer komen we binnen om te wisselen en te kiezen voor slicks was de hamvraag.

Enkele opmerkingen :

- wat mij betreft hoort de BMW niet thuis in BGTC.
- de Lotus ziet er lelijk uit en ontsiert het startveld een beetje.

Voor je begint discusiëren en/of je gal begint te spuwen : dit is maar mijn mening.

Verder een beetje verwarring in de media, tickets, programma's enz... sommigen spreken over VAS Endurance Cup ipv DSMEC of van MVD Belcar ipv BGTC etc. Wij vragen het ons niet meer af want we kennen de historie van dit alles. Voor een buitenstaander wordt het (nog) moeilijk(er). En als ik sommige moet geloven trachten ze nochtans duidelijkheid te scheppen en op die manier meer volk naar het circuit te lokken...

C U
Volledig mee akkoord! De BMW mocht vorig jaar niet deelnemen daar het geen GT wagen was en nu mag het dit jaar wel!? Maarja...

De Lotus is een GT4 Light en is dus wel degelijk welkom in het BGTC. Als men nog wat meer GT4 (lights) kan aantrekken, zal deze Lotus 2 Eleven er wel beter inpassen.

Mvg...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules