De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Welke wagen willen jullie in 2004 in de TC ?
AUDI S4 ( bijna onmogelijk ) 8 17.02%
Porsche 993 6 12.77%
Nissan Primera ( Ex BBTC 1997 ) 11 23.40%
Ford Mondeo ( Ex BTTC 2000 ) 11 23.40%
Volvo s 40 ( Ex BTTC 1997 ) 11 23.40%
Voters: 47. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-11-2003, 19:48
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Marshall, die foto's hebben we inderdaad gebruikt voor onze press release.

Wat betreft het schakelen, dat is hetzelfde als in een gewone wagen. Enkel de handelingen wat betreft de sequentiële bak doen raar. Zal rechts ook zo iets zetten om aan te trekken

De originele kleuren zal moeilijk zijn, onze sponsor wil blauw !
Reply With Quote
Old 22-11-2003, 20:08
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

knappe bak... veel succes!!
Reply With Quote
Old 23-11-2003, 00:53
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
Klein wedstrijdje : winnaar ontvangt een Speedlovers halssleutelhanger
En de winnaar is
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 00:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Is een ex-BTCC wagen geschikt voor endurance? Daarover zijn de meningen verdeeld op dit forum

We zullen zien of Volvo de TC kan weerstaan. Dat het mogelijk moet zijn kan men terugvinden in de edities van de Bathurst 1000 km in de late jaren negentig. In die tijd was er op het einde van het jaar een exodus van Supertourers naar Down Under. In 1998 reed er een S40 als eerste over de meet, zie uitslag .

Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 00:36
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Wie heeft de 24uren van de Nürburgring gewonnen? een sprintwagen met aanpassingen of gaat deze vergelijking niet op omdat DTM meer is dan sprint? het is maar een gedacht hé

met de nodige aanpassingen geloof ik er wel in, snel is het beesje, nu nog betrouwbaar en dan vonken?

Last edited by Maarten; 24-11-2003 at 00:40.
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 00:49
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Snelle Japie
En de winnaar is
Stijn Coninckx
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 00:53
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Maarten
Wie heeft de 24uren van de Nürburgring gewonnen? een sprintwagen met aanpassingen of gaat deze vergelijking niet op omdat DTM meer is dan sprint? het is maar een gedacht hé

met de nodige aanpassingen geloof ik er wel in, snel is het beesje, nu nog betrouwbaar en dan vonken?
We zullen wel zien mannen, we denken zo een 5000 euro nodig te hebben om de wagen TC waardig te maken. Wat het zal worden is ook voor ons een groot vraagteken, maar 1 ding is zeker, we zullen niet moeten testen of de wagen goed is en op de baan blijft. Hij zal plakken en gaan, hoelang dat is de vraag. Op vraag van ons werd de motor teruggebracht van 316 naar 280 PK op 7000 toeren, een extra koeling op de boite en een 120 liter benzinetank. Remmen, ophanging en 6bak zijn van de beste. We hebben nu tijd zat om te testen en te kijken waar het fout zou kunnen lopen. Met de turbo komen we nu wel uit in klasse 1 maar als we niet meekunnen zullen ze ons toch gezien hebben
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 01:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Driesco
Met de turbo komen we nu wel uit in klasse 1
Quote:
Engine
Highly-tuned two-litre with five cylinders and four valves per cylinder. Maximum power 221 kiloWatts (300 bhp) at 8500 rpm. For Touring Cup we made 280 bhp at 7000 rpm. Catalytic exhaust emission control and silencer. ( 95 DB for TC - 107 for 24H races ).
Een turbo in een Supertourer?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 01:04
De Paddock Enthousiast

Ik dacht van wel volgens de info die ik kreeg van de Zweden. Ben ik mis ? Als ik mis ben is dat wel een opluchting want dan komen we uit in klasse 4 en niet in klasse 1
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 01:16
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Supertouring is zonder turbo. Uit een 2.0l haalden de Honda iets van aan 330-340 pk...
Reply With Quote
Old 24-11-2003, 01:19
De Paddock Enthousiast

Yes, Yes, dan schrijven we ons in bij klasse 3.
Reply With Quote
Old 26-11-2003, 21:41
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

In '99 stond het stuur van de Volvo aan de linkse kant...

Wanneer mag je deze beauty in ontvangst nemen Driesco? Je zal verschieten van de afwerking van een Supertouring. Die was gewoon fenomenaal: overal waar kan Carbon, alles tot in de details uitgewerkt... Ik herinner me dat enkele jaren geleden een team uit de Belcar (Cloet?) bij TWR ging aankloppen om de aërodynamische kit enzo te kopen. Dat ging dus niet, een volledige auto kon wel voor de prijs van (als ik het mij goed voorheb) 20 miljoen oude Belgische franken. Dat zagen ze niet zitten Tijden (en prijzen) veranderen...
Reply With Quote
Old 26-11-2003, 22:15
De Paddock Enthousiast

Dit is de enige foto die we kregen van de wagen binnenin. Blijkbaar is de foto van jou wel diegene die klaar staat en is de foto die wij hebben van de 2de wagen die we gekocht hebben. Net Greger Petterson aan de lijn gehad en hij zij ook dat het een linksgestuurde is ( diegene van op jouw foto ) maar dat de andere een rechtse is. Dan gebruiken we de ene voor de TC en de andere voor de 24H
Reply With Quote
Old 26-11-2003, 23:32
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Laat zeker maar eens weten hier wanneer de Volvo zijn eerste contact maakt met het asfast in Zolder (en alleen asfalt he, geen banden, muren, grind )
Reply With Quote
Old 26-11-2003, 23:36
De Paddock Enthousiast

7 december gaan we naar Zweden, de week nadien zou alles in België moeten zijn. Vanaf het moment dat Zolder terug open is, en het weer is goed gaan we direct trainen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules